Студопедия
Новини освіти і науки:
МАРК РЕГНЕРУС ДОСЛІДЖЕННЯ: Наскільки відрізняються діти, які виросли в одностатевих союзах


РЕЗОЛЮЦІЯ: Громадського обговорення навчальної програми статевого виховання


ЧОМУ ФОНД ОЛЕНИ ПІНЧУК І МОЗ УКРАЇНИ ПРОПАГУЮТЬ "СЕКСУАЛЬНІ УРОКИ"


ЕКЗИСТЕНЦІЙНО-ПСИХОЛОГІЧНІ ОСНОВИ ПОРУШЕННЯ СТАТЕВОЇ ІДЕНТИЧНОСТІ ПІДЛІТКІВ


Батьківський, громадянський рух в Україні закликає МОН зупинити тотальну сексуалізацію дітей і підлітків


Відкрите звернення Міністру освіти й науки України - Гриневич Лілії Михайлівні


Представництво українського жіноцтва в ООН: низький рівень культури спілкування в соціальних мережах


Гендерна антидискримінаційна експертиза може зробити нас моральними рабами


ЛІВИЙ МАРКСИЗМ У НОВИХ ПІДРУЧНИКАХ ДЛЯ ШКОЛЯРІВ


ВІДКРИТА ЗАЯВА на підтримку позиції Ганни Турчинової та права кожної людини на свободу думки, світогляду та вираження поглядів



Приводи пристроїв

Виконання роботи виконавчими механізмами пристроїв може забезпечуватися м’язовою енергією оператора (ручний або ножний привід), електродвигуном, двигуном внутрішнього згоряння тощо.

Розрахунок будь-якого приводу розпочинають із складання кінематичної схеми, визначення загального коефіцієнта корисної дії (ККД), загального передавального числа до виконавчого механізму, вибору двигуна.

У випадку використання для приводу м’язової енергії оператора задаються граничними значеннями 200...300 Н у випадку ножного приводу і 100...200 Н при ручному приводі. Номінальна кількість циклів приймається у діапазоні 20...100 цикл/хв [4].

Двигун є одним із основних елементів будь-якої машини або механізму. Від типу двигуна, його потужності, частоти обертання залежать конструктивні та експлуатаційні характеристики механізму. Найбільш поширеними приводами для пристроїв є електродвигуни.

Необхідна потужність електродвигуна:

, Вт , (6.1)

де – потужність на виконавчому валі (привідному) машини або пристрою, Вт;

– загальний коефіцієнт корисної дії приводу, що визначається як добуток частинних:

. (6.2)

Значення к.к.д. для передач різних типів наведені у таблиці 8.1. Тертя в опорах знижує величину потужності і це враховується введенням умовного к.к.д. підшипників: для однієї пари підшипників кочення ; для однієї пари підшипників ковзання залежно від умов мащення.

У приводних механізмах лебідок кранів і піднімальних механізмів враховуються додаткові втрати у блоках, зумовлені тертям у підшипниках і жорсткістю канатів: для нерухомого блоку ; для рухомого блоку .

Потужність на привідному валі визначають, враховуючи проектне навантаження.

Для випадку, коли навантаження задається тяговим зусиллям, потужність на встановленому режимі визначається як:

Вт , (6.3)

де – тягове зусилля, Н;

– лінійна швидкість, м/с.

Таблиця 6.3 – Коефіцієнти корисної дії різноманітних механічних передач [2]

Тип передачі ККД передач
закритих відкритих
Зубчата циліндрична 0,96...0,98 0,93...0,95
Зубчата конічна 0,96...0,98 0,93...0,95
Черв’ячна з числом заходів черв’яка:   0,65...0,70 0,70...0,75 0,80...0,85 0,85...0,90   0,50...0,60 0,60...0,70 – –
Ланцюгова 0,95...0,97 0,90...0,93
Фрикційна 0,90…0,96 0,70...0,88
Пасова 0,94...0,97
Для двох підшипників кочення 0,99...0,995
Для двох підшипників ковзання 0,98...0,99

 

Для випадку, якщо відомий момент на привідному валі, то:

, Вт (6.4)

де – момент на привідному валі, Нм;

– кутова швидкість, рад/с.

За відомої величини моменту статичного опору (момент, що створюється проектним навантаженням) на валу виконавчого механізму, необхідна статична потужність електродвигуна може бути визначена як:

, (6.5)

де і0 = n/n1 – загальне передавальне число механізму;

– момент, що створюється проектним навантаженням на приводному валі, Нм;

– частота обертання вала електродвигуна, хв-1;

– частота обертання привідного вала, хв-1.

Формули для вибору потужності електродвигунів конвеєра, відцентрового насоса, вентилятора, компресора наведені у довідковій літературі.

Тип електродвигуна вибирають залежно від умов експлуатації. Для приводу машин, до яких не ставляться спеціальні вимоги до характеристик запуску, ковзання і т.д., використовують трифазні короткозамкнуті асинхронні двигуни А2, А02, 4А.

Для приводів машин, які мають велике навантаження при запуску і порівняно стабільне навантаження на встановленому режимі, наприклад, для плунжерних насосів, конвеєрів, компресорів, застосовують двигуни АОП2 і 4АР.

Двигуни АСС2 і 4АС використовують для приводів машин, які мають значні махові маси, пульсуюче навантаження, частий пуск і реверс, наприклад, для кувальних машин, пресів, лебідок.

 

 


Читайте також:

  1. ВИБІР КІЛЬКОСТІ І ПОТУЖНОСТІ ТРАНСФОРМАТОРІВ ЦТП І КОМПЕНСУЮЧИХ ПРИСТРОЇВ
  2. Вибір матеріалів для пристроїв
  3. Вибір мікропроцесорного комплекту для проектування обчислювальних пристроїв і систем
  4. Вибір обладнання, пристроїв, інструменту
  5. Вибір, розміщення, режими роботи компенсуючих пристроїв.
  6. Види передавальних пристроїв РЛС РТВ та їх параметри
  7. Визначення необхідного технологічного обладнання та пристроїв для виконання технологічних операцій і розробка вимог, яким повинний відповідати кожен тип оснастки
  8. Визначення типів зв'язків пристроїв
  9. Вимірювання параметрів електротехнічних пристроїв.
  10. Вимоги безпеки під час обслуговування пристроїв механізованих і автоматизованих сортувальних гірок.
  11. Вимоги до документів, що виготовляються за допомогою друкарських пристроїв
  12. Драйвери пристроїв




Переглядів: 610

<== попередня сторінка | наступна сторінка ==>
Вибір матеріалів для пристроїв | Розрахунок передач

Не знайшли потрібну інформацію? Скористайтесь пошуком google:

  

© studopedia.com.ua При використанні або копіюванні матеріалів пряме посилання на сайт обов'язкове.


Генерація сторінки за: 0.007 сек.