Студопедия
Новини освіти і науки:
МАРК РЕГНЕРУС ДОСЛІДЖЕННЯ: Наскільки відрізняються діти, які виросли в одностатевих союзах


РЕЗОЛЮЦІЯ: Громадського обговорення навчальної програми статевого виховання


ЧОМУ ФОНД ОЛЕНИ ПІНЧУК І МОЗ УКРАЇНИ ПРОПАГУЮТЬ "СЕКСУАЛЬНІ УРОКИ"


ЕКЗИСТЕНЦІЙНО-ПСИХОЛОГІЧНІ ОСНОВИ ПОРУШЕННЯ СТАТЕВОЇ ІДЕНТИЧНОСТІ ПІДЛІТКІВ


Батьківський, громадянський рух в Україні закликає МОН зупинити тотальну сексуалізацію дітей і підлітків


Відкрите звернення Міністру освіти й науки України - Гриневич Лілії Михайлівні


Представництво українського жіноцтва в ООН: низький рівень культури спілкування в соціальних мережах


Гендерна антидискримінаційна експертиза може зробити нас моральними рабами


ЛІВИЙ МАРКСИЗМ У НОВИХ ПІДРУЧНИКАХ ДЛЯ ШКОЛЯРІВ


ВІДКРИТА ЗАЯВА на підтримку позиції Ганни Турчинової та права кожної людини на свободу думки, світогляду та вираження поглядів



Контакти
 


Тлумачний словник
Авто
Автоматизація
Архітектура
Астрономія
Аудит
Біологія
Будівництво
Бухгалтерія
Винахідництво
Виробництво
Військова справа
Генетика
Географія
Геологія
Господарство
Держава
Дім
Екологія
Економетрика
Економіка
Електроніка
Журналістика та ЗМІ
Зв'язок
Іноземні мови
Інформатика
Історія
Комп'ютери
Креслення
Кулінарія
Культура
Лексикологія
Література
Логіка
Маркетинг
Математика
Машинобудування
Медицина
Менеджмент
Метали і Зварювання
Механіка
Мистецтво
Музика
Населення
Освіта
Охорона безпеки життя
Охорона Праці
Педагогіка
Політика
Право
Програмування
Промисловість
Психологія
Радіо
Регилия
Соціологія
Спорт
Стандартизація
Технології
Торгівля
Туризм
Фізика
Фізіологія
Філософія
Фінанси
Хімія
Юриспунденкция






Reading and writing skills

I Answer these questions about yourself with complete sentences

1. What are you studying?

2. Where are you studying?

3. How long is your course?

4. What qualification do you get after you complete the course?

5. What are the main subjects?

6. Which subjects do you find most difficult?

7. Why do you find them difficult?

8. Which subjects do you enjoy most?

9. How many classes do you have every week?

10. When do your classes start every day?

11. When do they finish?

12. Do you have any self-study time?

13. What do you hope to do when you finish your course?

 

II Using your answers (ex.I) complete the gaps in this description

I’m studying __________1 at ____________2. It’s a __________3. When I complete the course, I will get a __________4_. The main subjects are ___________5. The subjects I find most difficult are ___________6. I find them difficult because ___________7. The subjects I enjoy most are __________8. I have __________9 classes every week. Every day classes start at ___________10 and finish at ___________11. I ___________12. When I finish my course, I hope to _________13.

 

III Read the text. Think about the title of it

1- What is the difference between a technician, a technologist, and an engineer? The main difference is in level of education and training. Engineers have the most advanced training and normally hold university degrees. In everyday contexts, the titles technician and technologist are sometimes used interchangeably, meaning a specialist working in technology below the level of engineer.

2- In training contexts, technologist is normally used for someone at a higher level (usually trained for 2-3 years) than a technician (usually trained for l-2 years). You can progress from technician to technologist and then to engineer by following courses at colleges and universities. Colleges offer certificates and diplomas (a diploma is a higher level qualification than a certificate). Universities offer degrees.

3- As an example, in the UK system, most young people who want a career in technology start by studying at a college of further education or university. Some universities allow students to transfer to a degree course early, after completing only one year of a diploma course. It is also possible for students to leave school at sixteen and work as an apprentice with a company. The company can then release them from work for some time every week to allow them to study at a college. This is called a part-time, day-release or sandwich course.

IV Read the text again and choose heading for each paragraph

V Find the paragraphs which explain:

A. How training courses differ

B. The main difference between a technician, a technologist, and an engineer

C. The UK system of a career in technology

 


Читайте також:

  1. Critical Reading
  2. DEVELOPING PERCEPTUAL SKILLS
  3. Discuss with your partner the following questions using expressions from Language skills 2.
  4. Evaluate your composition according to the main principles of good writing: unity, coherence, and emphasis.
  5. Ex.1 Before reading and hearing about derivatives, match up the half-sentences below which define some basic terms
  6. Ex.4 Writing
  7. Exercise 18. Translate text 3 in writing.
  8. If reading is a habit you’d like to get into, there are a number of ways to cultivate it.
  9. II. Reading
  10. II. Reading
  11. II. Reading
  12. II. Reading




Переглядів: 536

<== попередня сторінка | наступна сторінка ==>
Textile specialists training in Ukraine | VI Read the text more carefully and write down words which make the text difficult to understand. Find their meaning in a dictionary

Не знайшли потрібну інформацію? Скористайтесь пошуком google:

 

© studopedia.com.ua При використанні або копіюванні матеріалів пряме посилання на сайт обов'язкове.


Генерація сторінки за: 0.006 сек.