Студопедия
Новини освіти і науки:
МАРК РЕГНЕРУС ДОСЛІДЖЕННЯ: Наскільки відрізняються діти, які виросли в одностатевих союзах


РЕЗОЛЮЦІЯ: Громадського обговорення навчальної програми статевого виховання


ЧОМУ ФОНД ОЛЕНИ ПІНЧУК І МОЗ УКРАЇНИ ПРОПАГУЮТЬ "СЕКСУАЛЬНІ УРОКИ"


ЕКЗИСТЕНЦІЙНО-ПСИХОЛОГІЧНІ ОСНОВИ ПОРУШЕННЯ СТАТЕВОЇ ІДЕНТИЧНОСТІ ПІДЛІТКІВ


Батьківський, громадянський рух в Україні закликає МОН зупинити тотальну сексуалізацію дітей і підлітків


Відкрите звернення Міністру освіти й науки України - Гриневич Лілії Михайлівні


Представництво українського жіноцтва в ООН: низький рівень культури спілкування в соціальних мережах


Гендерна антидискримінаційна експертиза може зробити нас моральними рабами


ЛІВИЙ МАРКСИЗМ У НОВИХ ПІДРУЧНИКАХ ДЛЯ ШКОЛЯРІВ


ВІДКРИТА ЗАЯВА на підтримку позиції Ганни Турчинової та права кожної людини на свободу думки, світогляду та вираження поглядів



II Read the text again and divide the text into logical parts. Headline each of the parts

III Divide each part into subparts

IV Find the paragraph which deals with

1 - properties of wool

2 - characteristics of chemical fibres

3 - sources of wool

4 - factors which can affect the appearance of cotton and its performance

5 - properties of cotton

6 - method of synthetic fibres manufacturing

 

V Give the main idea of each subpart in one sentence

VI Find the sentences which explain:

1- what luster of wool fibres depend on

2- what camel’s hair is used for

3- facts which prove strength of cotton

4- when the first successful attempts to obtain man-made fibres were done

5- raw materials used in production of rayons

6- what staple chemical fibres are mixed with natural fibres for

 

V Render the text in a written form

 

Comprehensive skills

 

I Read the words which can help to understand the text you will listen to

1. absorb [əb'sɔ:b] – поглинати

2. annual ['ænjuəl] – однолітній

3. bark [bɑ:k] – кора, шкіра

4. cell [sel] – клітина

5. crease [kri:s] – зминання

6. crease-resisting [kri:s rɪ'zɪstɪŋ]– що не зминається

7. durable ['djuərəbl] – довговічний

8. dwelling [dwelɪŋ] – помешкання

9. inextensible [ɪnɪks 'tensəbl] – жорсткий, цупкий, що не розтягується

10. resemble [rɪ'zembl] – нагадувати

11. slender [slendə] – тонкий

12. specimen ['spesɪmɪn] – зразок, екземпляр

13. stem [stem] – стебло

14. temperate ['tempərɪt] – помірний

15. tension ['tenʃən] – натяг, тиск

16. tomb [tu:m] – могила

17. treatment ['tri:tmənt] – обробка

 

II Listen to the text «Flax, its properties and use» and try to understand it. Choose the proper variant for each of the statements below

1. Flax is ……….. fibre used by people.

a) the oldest

b) the latest

c) modern

2. Flax fibres are obtained from the ….. of a plant.

a) flowers

b) stem

c) leaves

3. Flax fibre has many of …. properties.

a) silk

b) cotton

c) flower

4. Cotton is …. than flax.

a) thinner

b) thicker

c) better

5. Cloth made from flax is called

a) flax fabric

b) linen

c) lining

 

III Listen to the text once more and note down the properties of flax and the textiles made from it

UNIT 4. Yarn production


Читайте також:

  1. Arrange the following units into two lexical and two terminological sets. I Give them corresponding names.
  2. Association for Psychological Type (APT).
  3. B) Skim the text and divide it into the logical parts. Entitle them.
  4. CHANGES IN THE MORPHOLOGICAL CLASSES OF VERBS
  5. Classification of phraseological units and their structural types.
  6. Classifications of Parts of Speech.
  7. CLASSIFICATIONS OF PHRASEOLOGICAL UNITS
  8. Contribution of Ukrainian linguists to lexicological studies.
  9. CRIMES AGAINST PROPERTY
  10. CRIMES AGAINST THE PERSON
  11. Different phonological schools and their concept of phoneme
  12. Divide into pairs and tell each other about yourself. Fill in the chart, using the information about your partner. If necessary ask questions.




Переглядів: 614

<== попередня сторінка | наступна сторінка ==>
I Quickly read the text below. What is the main topic discussed in the text? Think about a title for the text | I Read and remember the translation of words and word-combinations

Не знайшли потрібну інформацію? Скористайтесь пошуком google:

  

© studopedia.com.ua При використанні або копіюванні матеріалів пряме посилання на сайт обов'язкове.


Генерація сторінки за: 0.01 сек.