Студопедия
Новини освіти і науки:
МАРК РЕГНЕРУС ДОСЛІДЖЕННЯ: Наскільки відрізняються діти, які виросли в одностатевих союзах


РЕЗОЛЮЦІЯ: Громадського обговорення навчальної програми статевого виховання


ЧОМУ ФОНД ОЛЕНИ ПІНЧУК І МОЗ УКРАЇНИ ПРОПАГУЮТЬ "СЕКСУАЛЬНІ УРОКИ"


ЕКЗИСТЕНЦІЙНО-ПСИХОЛОГІЧНІ ОСНОВИ ПОРУШЕННЯ СТАТЕВОЇ ІДЕНТИЧНОСТІ ПІДЛІТКІВ


Батьківський, громадянський рух в Україні закликає МОН зупинити тотальну сексуалізацію дітей і підлітків


Відкрите звернення Міністру освіти й науки України - Гриневич Лілії Михайлівні


Представництво українського жіноцтва в ООН: низький рівень культури спілкування в соціальних мережах


Гендерна антидискримінаційна експертиза може зробити нас моральними рабами


ЛІВИЙ МАРКСИЗМ У НОВИХ ПІДРУЧНИКАХ ДЛЯ ШКОЛЯРІВ


ВІДКРИТА ЗАЯВА на підтримку позиції Ганни Турчинової та права кожної людини на свободу думки, світогляду та вираження поглядів



Контакти
 


Тлумачний словник
Авто
Автоматизація
Архітектура
Астрономія
Аудит
Біологія
Будівництво
Бухгалтерія
Винахідництво
Виробництво
Військова справа
Генетика
Географія
Геологія
Господарство
Держава
Дім
Екологія
Економетрика
Економіка
Електроніка
Журналістика та ЗМІ
Зв'язок
Іноземні мови
Інформатика
Історія
Комп'ютери
Креслення
Кулінарія
Культура
Лексикологія
Література
Логіка
Маркетинг
Математика
Машинобудування
Медицина
Менеджмент
Метали і Зварювання
Механіка
Мистецтво
Музика
Населення
Освіта
Охорона безпеки життя
Охорона Праці
Педагогіка
Політика
Право
Програмування
Промисловість
Психологія
Радіо
Регилия
Соціологія
Спорт
Стандартизація
Технології
Торгівля
Туризм
Фізика
Фізіологія
Філософія
Фінанси
Хімія
Юриспунденкция






Особливості водно-електролітного обміну.

Тіло плода складається переважно з води. На воду припадає 75 - 80% маси тіла новонародженого і 62 - 65% під кінець першого року життя. З віком поступово зменшується відносний вміст води в організмі.

Потреби у воді залежить від інтенсивності обмінних процесів, концентраційної здатності нирок, витрат води у процесі росту, від характеру харчування, температури навколишнього середовища, поведінки дитини.В перші тижні життя дитина потребує 180- 200 мл, на кінець 1 року - 100-120 мл, до 12 років - 45 мл/кг. На внутрішньоклітинну рідину припадає 45 - 50% загальної маси тіла дитини, позаклітинну - 20 - 25% ; 5% - в плазмі крові, 15% - в інтерстіціальній рідині. У новонароджених позаклітинної рідини в2 рази більше, ніж у дорослих. Ця рідина зв”язана неміцно, тому у немовлят легко виникає ексикоз.

У грудних дітей позаниркові втрати води (через шкіру, легені, кишки) при деяких станах досягяють 52 - 75%. У здорових дітей дошкільного віку через нирки виділяється 60% води. Значне виділення води легенями і шкірою у дітей раннього віку пов”язане з функціональною незрілістю нирок, збільшенням частоти дихання, відносно більшою поверхнею тіла, недосконалістю нейрогуморальних і ниркових механізмів водносольового обміну.

Для нормальної діяльності має значення не тільки кількість рідини, але її склад: вміст мінеральних речовин в певному співвідношенні. Основним катіоном позаклітинної рідини є натрій, аніоном-хлор; внутрішньоклітинної - катіоном калій, аніонами фосфати, сульфати, гідрокарбонати.

Калійбере участь у проведенні нервових імпульсів, підтриманні м”язевого тонусу. Синтез білка і глікогену пов”язаний з поглинанням калію.

Натрій забезпечує осмотичний тиск, кислотно-основний стан крові, як і хлор. Посилений ріст дитини вимагає великих кількостей кальцію (в грудному віці потреба в ньому складає 0,2 г/добу; в шкільному - 7 г/добу. Вміст в крові є фізіологічною константою (2,15 - 2, 99 ммоль/л) Зміна рівня кальція призводить до ураження ЦНС, нирок, печінки, спазмофілії.

Велике значення для організму дитини має фосфор (в нормі 1,45 1,77 ммоль/л), який , як і кальцій, приймає участь в мінералізації кісток; він є складовим компонентом ДНК, РНК, приймає участь в синтезі білка. Потреба в ньому 1 - 4 г/добу.

Залізо не тільки тісно пов”язане з утворенням гемоглобіну, а й є каталізатором окислювальних процесів в організмі. В нормі рівень його в сироватці крові 10,6 - 21,4 мкмоль/л.

Велику роль відіграють і інші мікроелементи (мідь, кобальт, цинк, бром,фтор, марганець, магній тощо), а також вітаміни, які теж відіграють важливу роль в рості і розвитку дитини. Потреба в вітамінах залежить від віку.

Ретінол - до 1 року - 0,5мг (1,650 МО); 1-3 роки - 1мг (3,300 МО);

після 4 років - 1,5 мг (5000 МО).

 

Тіамін - до 1 року - 0,5 мг,з 1 до 3 років -1 мг, 4-12 років - 1,5мг,

старші- 2 мг.

Рибофлавін - до 1 року - 1мг, 1-3 роки - 1,5 мг, 4-7 років - 2,5 мг

старші - 3 мг.

Аскорбінова кислота - до 1 року - 30мг, 1-3 роки - 40 мг,

4 - 7 років - 50-60 мг, старші - 80-100 мг

Піридоксин - до 1 року - 0,5 мг, 3-4 роки - 1 мг, 4-7 років - 1,5мг

старші - 2 мг

Ціанокоболамін - до 1 року - 0,3 - 0,5 мкт, 1-3 роки - 1 мкт, далі - 2 мкт.

Ергокальціферол -500-1000 МО.

Фолієва кислота - до 1 року - 0,5мг, 1-3 роки -1 мг,старші 4 років - 2 мг.

Основний обмін визначається інтенсивністю клітинного обміну. Основний обмін - це сумарна інтенсивність процесів обміну, визначена в умовах покою (вранці, натще, в стані фізичного і психічного спокою, в положенні лежачи, в умовах температурного комфорту (25-260С)

У новонароджених він низький, поступово підвищується і досягає максимуму до 1,5 року. На 1 м поверхні тіла він становить 2150 кДж (512 ккал) в перші дні життя, 5040 кДж (1200 ккал)- в 1 рік, 4032 кДж (960 ккал) - в 14 років. Підвищення основного обміну спостерігається в пубертальному періоді. При старінні організму переважають катаболічні процеси, що супроводжуються посткповим зниженням основного обміну.


Читайте також:

  1. I. Особливості аферентних і еферентних шляхів вегетативного і соматичного відділів нервової системи
  2. VI.3.3. Особливості концепції Йоганна Гайнріха Песталоцці
  3. VI.3.4. Особливості концепції Йоганна Фрідриха Гербарта
  4. А. Особливості диференціації навчального процесу в школах США
  5. Агітація за і проти та деякі особливості її техніки.
  6. Аграрне виробництво і його особливості
  7. Аграрне право як галузь права, його історичні витоки та особливості.
  8. АНАТОМІЯ І ФІЗІОЛОГІЯ ЦЕНТРАЛЬНОЇ ТА ПЕРИФЕРИЧНОЇ НЕРВОВОЇ СИСТЕМИ, ЇЇ ВІКОВІ ОСОБЛИВОСТІ
  9. Анатомо-фізіолгічні особливості
  10. Анатомо-фізіологічна перебудова організму підлітка та її вплив на його психологічні особливості й поведінку.
  11. Анатомо-фізіологічні особливості молодших школярів
  12. Антисептики ароматичного ряду (фенол чистий, іхтіол, дьоготь, мазь Вількінсона, лінімент за Вишневським). Особливості протимікробної дії та застосування.




Переглядів: 1671

<== попередня сторінка | наступна сторінка ==>
Основні показники функціонування нирок. | Вікові зміни терморегуляції

Не знайшли потрібну інформацію? Скористайтесь пошуком google:

 

© studopedia.com.ua При використанні або копіюванні матеріалів пряме посилання на сайт обов'язкове.


Генерація сторінки за: 0.005 сек.