Студопедия
Новини освіти і науки:
МАРК РЕГНЕРУС ДОСЛІДЖЕННЯ: Наскільки відрізняються діти, які виросли в одностатевих союзах


РЕЗОЛЮЦІЯ: Громадського обговорення навчальної програми статевого виховання


ЧОМУ ФОНД ОЛЕНИ ПІНЧУК І МОЗ УКРАЇНИ ПРОПАГУЮТЬ "СЕКСУАЛЬНІ УРОКИ"


ЕКЗИСТЕНЦІЙНО-ПСИХОЛОГІЧНІ ОСНОВИ ПОРУШЕННЯ СТАТЕВОЇ ІДЕНТИЧНОСТІ ПІДЛІТКІВ


Батьківський, громадянський рух в Україні закликає МОН зупинити тотальну сексуалізацію дітей і підлітків


Відкрите звернення Міністру освіти й науки України - Гриневич Лілії Михайлівні


Представництво українського жіноцтва в ООН: низький рівень культури спілкування в соціальних мережах


Гендерна антидискримінаційна експертиза може зробити нас моральними рабами


ЛІВИЙ МАРКСИЗМ У НОВИХ ПІДРУЧНИКАХ ДЛЯ ШКОЛЯРІВ


ВІДКРИТА ЗАЯВА на підтримку позиції Ганни Турчинової та права кожної людини на свободу думки, світогляду та вираження поглядів



Контакти
 


Тлумачний словник
Авто
Автоматизація
Архітектура
Астрономія
Аудит
Біологія
Будівництво
Бухгалтерія
Винахідництво
Виробництво
Військова справа
Генетика
Географія
Геологія
Господарство
Держава
Дім
Екологія
Економетрика
Економіка
Електроніка
Журналістика та ЗМІ
Зв'язок
Іноземні мови
Інформатика
Історія
Комп'ютери
Креслення
Кулінарія
Культура
Лексикологія
Література
Логіка
Маркетинг
Математика
Машинобудування
Медицина
Менеджмент
Метали і Зварювання
Механіка
Мистецтво
Музика
Населення
Освіта
Охорона безпеки життя
Охорона Праці
Педагогіка
Політика
Право
Програмування
Промисловість
Психологія
Радіо
Регилия
Соціологія
Спорт
Стандартизація
Технології
Торгівля
Туризм
Фізика
Фізіологія
Філософія
Фінанси
Хімія
Юриспунденкция






Патологічні стани і фактори, сприяючі розвитку вітамінної недостатності. «Загрозливі» симптоми при вітамінній недостатності

Вітаміни приймають активну участь у багатьох обмінних процесах шляхом включення у ферментні системи або ж беруть безпосередню участь у різних біохімічних реакціях організму. Відомо більше 100 ферментних систем, в склад яких входять вітаміни. В організмі людини вони, як правило, не виробляються і поступають в основному разом з їжею. Таким чином, вітаміни відносяться до незамінимих харчових речовин. Відсутність суттєвого запасу вітамінів в організмі (за виключенням ретинолу та ціанокобаламіну) і їх використання в обмінних реакціях викликають необхідність постійного поповнення вітамінів.

Отже, в основі вітамінної недостатності лежать порушення обміну речовин, викликані недостатнім поступленням вітамінів, при цьому важкість клінічних проявів знаходиться у прямій залежності від виразності і тривалості порушень вітамінного балансу. Гіповітамінозні стани характеризуються різноманітними проявами при відсутності чіткої клінічної картини. Авітамінози ж мають окреслену картину і є наслідком вираженої вітамінної недостатності.

З урахуванням механізмів розвитку вітамінної недостатності виділяють декілька форм гіпо- та авітамінозів:

1. Аліментарна форма: гіповітамінози, зумовлені переважно неправильним харчовим режимом (нераціональним підбором продуктів – відсутність овочів або неправильне їх зберігання, виключення з раціону чорного хліба тощо, так і неправильною кулінарною обробкою, однобічне харчування, анорексія).

2. Резорбційна форма: вітамінна недостатність, зумовлена частковим розпадом вітамінів у шлунково-кишковому тракті та порушенням їх всмоктування.

3. Дисиміляційна форма, зумовлена порушенням інтермедіарного обміну речовин. Дана форма має декілька варіантів:

а) гіповітамінози, що розвиваються внаслідок порушення співвідношення окремих компонентів їжі (переважно вуглеводне харчування, білкова недостатність добового раціону), що спотворює обмін вітамінів;

б) надмірне фізичне (і нервове) навантаження, при якому значно посилюється витрачання вітамінів, особливо С, В1, В2, РР. При вивченні обміну вітаміну С у спортсменів встановлено, що безпосередньо після фізичного навантаження рівень його в плазмі крові знижується. У дослідах на тваринах відмічено, що м’язова робота прискорює розвиток В1-авітамінозу;

в) виражені порушення обміну вітамінів наступають в умовах високогірної місцевості, впливу на організм високих температур (робота в гарячих цехах, респіраторний алкалоз при перегріванні);

г) в умовах низьких температур (Північний полюс), що зумовлюють посилення обмінних процесів, при одночасному впливі полярної ночі (світлове голодування) й інших факторів потреба організму у вітамінах (особливо А, С, В1, В2, D) значно зростає;

д) порушення вітамінного обміну при інфекційних захворюваннях, токсичних станах. Наприклад, при сепсисі потреба організму у вітаміні С зростає у 5-7 разів порівняно з нормою;

е) порушення обміну вітамінів при ендокринних захворюваннях та захворюваннях печінки (гепатити, цирози). При них порушуються процеси фосфорилювання тіаміну та перехід його у кокарбоксилазу, що призводить до порушення вуглеводного обміну з утворенням недоокислених продуктів і особливо піровиноградної кислоти, страждає депонування і окислення рибофлавіну, порушується перехід каротину у вітамін А, знижується вміст нікотинової кислоти;

є) вплив на вітамінний баланс лікарських препаратів. Встановлено, що сульфаніламідні препарати пригнічують вітамінні властивості параамінобензойної й нікотинової кислоти. При тривалому використанні антибіотиків широкого спектру дії пригнічується ендогенний синтез бактеріями деяких вітамінів, порушується обмін вітамінів з розвитком дефіциту їх в організмі хворого;

ж) особливі фізіологічні стани організму (інтенсивний ріст, вагітність, лактація);

з) вроджені порушення обміну та функції вітамінів, вроджені порушення їх реабсорбції в нирках, посилення катаболізму.

Фізіологічні властивості вітамінів і клінічна картина вітамінної недостатності подані в таблиці 85.

ТАБЛИЦЯ 85


Читайте також:

  1. II. Фактори, що впливають на зарплату при зарубіжних призначеннях
  2. III.Цілі розвитку особистості
  3. III.Цілі розвитку особистості
  4. III.Цілі розвитку особистості
  5. IV. Список використаних джерел
  6. Iсторiя розвитку геодезичного приладознавства
  7. V Потреби та мотиви стимулюють пізнання себе та прагнення до саморозвитку.
  8. VII. ОСНОВНІ ЕТАПИ РОЗВИТКУ УКРАЇНСЬКОЇ КУЛЬТУРИ У ХХ ст.
  9. VІІІ. Проблеми та перспективи розвитку машинобудування.
  10. А. В. Петровський виділяє три стадії розвитку особистості в процесі соціалізації: адаптацію, індивідуалізацію і інтеграцію.
  11. Агрегатні стани речовини
  12. Агроекологічні проблеми розвитку і шляхи їх розв'язання




Переглядів: 614

<== попередня сторінка | наступна сторінка ==>
Еталони відповідей | Основні фізіологічні властивості вітамінів та прояви вітамінної недостатності (Мартинчик А.Н., 2005)

Не знайшли потрібну інформацію? Скористайтесь пошуком google:

 

© studopedia.com.ua При використанні або копіюванні матеріалів пряме посилання на сайт обов'язкове.


Генерація сторінки за: 0.006 сек.