Студопедия
Новини освіти і науки:
МАРК РЕГНЕРУС ДОСЛІДЖЕННЯ: Наскільки відрізняються діти, які виросли в одностатевих союзах


РЕЗОЛЮЦІЯ: Громадського обговорення навчальної програми статевого виховання


ЧОМУ ФОНД ОЛЕНИ ПІНЧУК І МОЗ УКРАЇНИ ПРОПАГУЮТЬ "СЕКСУАЛЬНІ УРОКИ"


ЕКЗИСТЕНЦІЙНО-ПСИХОЛОГІЧНІ ОСНОВИ ПОРУШЕННЯ СТАТЕВОЇ ІДЕНТИЧНОСТІ ПІДЛІТКІВ


Батьківський, громадянський рух в Україні закликає МОН зупинити тотальну сексуалізацію дітей і підлітків


Відкрите звернення Міністру освіти й науки України - Гриневич Лілії Михайлівні


Представництво українського жіноцтва в ООН: низький рівень культури спілкування в соціальних мережах


Гендерна антидискримінаційна експертиза може зробити нас моральними рабами


ЛІВИЙ МАРКСИЗМ У НОВИХ ПІДРУЧНИКАХ ДЛЯ ШКОЛЯРІВ


ВІДКРИТА ЗАЯВА на підтримку позиції Ганни Турчинової та права кожної людини на свободу думки, світогляду та вираження поглядів



Проведення спеціальних операцій

 

Складним видом тактичних дій підрозділів внутрішніх військ є участь у спеціальних операціях, що зумовлює підвищені вимоги до бойової, тактико-спеціальної і морально-психологічної підготовки особового складу.

Спеціальні операції проводять для пошуку і затримання порушників на особливо важливих об’єктах, ліквідації втеч озброєних злочинців, масових безладь, диверсійно-розвідувальних груп противника та у деяких інших випадках.

У період їх підготовки МПЗ повинно бути максимально оперативним, тому що цей період гранично обмежений за часом. Його метою є:

– допомогти особовому складу глибоко усвідомити накази командирів;

– роз’яснити значення, конкретні завдання та особливості майбутньої спеціальної операції;

– довести до військовослужбовців прикмети злочинців, що втекли;

– забезпечити тверде засвоєння кожним військовослужбовцем своїх обов’язків у операції;

– мобілізувати особовий склад на якісну підготовку зброї, ініціативні та рішучі дії, підтримання дисципліни й організованості, налагодження відносин з місцевим населенням.

У цей період комплектують військові наряди, призначають актив, проводять групові та індивідуальні бесіди, організовують взаємозв’язок з місцевими органами влади, громадськими організаціями і населенням. Проводять інструктажі офіцерів-виховників, активу щодо завдання і способів його виконання, форм і методів виховної роботи з особовим складом.

Необхідно використати всі можливості для роботи з військовослужбовцями: до виїзду з частини, на зупинках під час маршу, на пунктах збору, при виході підрозділів на рубежі блокування, на вихідному положенні для пошуку, на місцях розташування військових нарядів.

У роботі з особовим складом широко використовують приклади мужності і відваги воїнів внутрішніх військ при несенні бойової служби, організують виступи офіцерів, прапорщиків, оперативних працівників, які раніше брали участь у подібних операціях. Такі бесіди допомагають військовослужбовцям краще зрозуміти свої майбутні дії.

Зусилля МПЗ у підготовчий період спрямовують на забезпечення ретельної підготовки особового складу до операції, організованого здійснення маршу, своєчасного прибуття в район операції, мобілізацію військовослужбовців для успішного виконання завдання.

МПЗ дій у ході операції організують з урахуванням задуму і прийнятого командиром рішення, тривалості операції, обстановки та динаміки подій. Воно спрямоване на підтримання морального духу особового складу, стійкості у подоланні труднощів, високої пильності і бойової готовності, прагнення до розумної ініціативи, сміливих і рішучих дій.

Важливого значення має підтримання у військовослужбовців стану бойової активності та патріотичного піднесення. Обов’язок командирів та їх заступників з виховної роботи – викликати у військовослужбовців почуття впевненості в успіху, твердо управляти особовим складом, вміло стимулювати бойовий настрій. Керівник операції зобов’язаний передбачити заходи щодо попередження страху і паніки. Він повинен постійно підбадьорювати підлеглих, особливо вночі, коли погіршується зоровий зв’язок і військовослужбовці відчувають втому.

Основною формою МПЗ дій у ході операції є особисте спілкування командирів і офіцерів виховної роботи з підлеглими. Залежно від умов і тривалості операції можуть використовувати й інші форми та методи роботи з особовим складом.

У засідки та секрети на віддалені і відповідальні ділянки призначають актив та кращих воїнів. Військовослужбовців першого року служби доцільно призначати у наряди разом з досвідченими солдатами та сержантами. Особливу увагу в роботі з особовим складом приділяють діям у нічних умовах. Роботу в групах блокування спрямовують на виконання основного завдання служби заслонів – недопущення виходу злочинців із блокованого району, а у випадку спроби прориву – на їхнє захоплення чи знищення.

МПЗ дій пошукових груп зосереджують на:

– забезпеченні активного пошуку злочинців;

– мобілізуванні особового складу для сміливих і рішучих дій при зустрічі зі злочинцями;

– особистому прикладі активу, офіцерів і сержантів;

– забезпеченні точного виконання кожним військовослужбовцем вимог статутів і наказів, надійної взаємодії між пошуковими групами;

– встановленні відносин з місцевим населенням, збереженні майна, турботі про відпочинок і харчування особового складу.

На рубежах вирівнювання особовий склад інформують про зміни в оперативній обстановці, хитрування злочинців, хід пошуку, позитивні і негативні приклади дій.

При виході пошукових груп на рубіж блокування застосовують заходи взаємного впізнавання з особовим складом заслонів. Заступник керівника операції з виховної роботи з урахуванням обстановки вносить корективи в розміщення активу.

Головне завдання МПЗ дій підрозділів, що знаходяться в резерві – настроїти особовий склад на успішне виконання завдань операції. Увагу активу зосереджують на ознайомленні особового складу з обстановкою, допомозі командирам у мобілізації військовослужбовців для швидкого приведення зброї і спеціальних засобів у бойову готовність. З особовим складом проводять бесіди про необхідність пильності і дотримання бойової готовності, роз’яснюють особливості дій при проведенні спеціальної операції, організовують доставку і читку газет, прослуховування радіопередач.

Завданням МПЗ дій у ході операції є оперативне доведення до особового складу прикладів мужності, відваги, розумної ініціативи, проявлених військовослужбовцями. З цією метою організовують виступи командирів, офіцерів виховної роботи, активу, випуск і розповсюдження бойових аркушів, “блискавок”. В окремих випадках можуть бути використані наявні засоби радіозв’язку.

При діях у населених пунктах особовому складу роз’яснюють правила правових відносин з населенням і норми поведінки.

У завершальний період операції, особливо при нарощуванні бойових дій з оточення, захоплення чи знищення злочинців, усі офіцери звертають увагу на неприпустимість проявів неорганізованості, втрати управління підрозділами і військовими нарядами, недопущення невиправданих людських втрат та інших надзвичайних подій.

Протягом всієї операції необхідно мати інформацію про морально-психологічний стан і військову дисципліну, хід виконання бойового завдання, проведені виховні заходи. Висновки з аналізу інформації, що надходить, оперативно враховують у подальшій діяльності командирів і органів виховної роботи.

Після завершенняспеціальної операції зусилля МПЗ спрямовують на організоване пересування особового складу до місця постійної дислокації, збереження зброї, бойової техніки і матеріальних цінностей, а також нерозголошення інформації про проведення спеціальної операції.

Заступник командира роти з виховної роботи зобов’язаний доповісти командиру про морально-психологічний стан і військову дисципліну особового складу, проведені виховні заходи, приклади героїзму, мужності та відваги військовослужбовців, свої висновки і пропозиції.

У підрозділах підводять підсумки з різними категоріями військовослужбовців та активом. Доводять приклади позитивних дій, основні недоліки і визначають заходи щодо їх усунення. Можуть бути проведені збори військових колективів за підсумками виконання бойового завдання. Готують матеріали на заохочення військовослужбовців, які відзначилися. Досвід МПЗ спеціальної операції узагальнюють з метою його використання при виконанні аналогічних бойових завдань.

Отже, вміло організоване МПЗ є важливою умовою успішного проведення спеціальних операцій.


Читайте також:

  1. B. Тип, структура, зміст уроку і методика його проведення.
  2. II. Вимоги безпеки під час проведення практичних занять у кабінеті (лабораторії) біології загальноосвітнього навчального закладу
  3. II. Елементи операційних витрат
  4. II. Організація і проведення спортивних походів
  5. III. ПОРЯДОК ПРОВЕДЕННЯ РОЗРАХУНКІВ КУРСОВОЇ РОБОТИ
  6. IV. Політика держав, юридична регламентація операцій із золотом.
  7. IV. Розширення депозитів шляхом операцій на відкритому ринку.
  8. POS -Інтелект - відеоконтроль касових операцій
  9. VI. Оформлення маршрутної документації на проведення туристичних походів та експедицій
  10. VI. Проведення вступних екзаменів, фахових випробувань та творчих конкурсів
  11. А) Методика проведення заняття
  12. А) Методика проведення заняття




Переглядів: 568

<== попередня сторінка | наступна сторінка ==>
 | Основні категорії і поняття

Не знайшли потрібну інформацію? Скористайтесь пошуком google:

  

© studopedia.com.ua При використанні або копіюванні матеріалів пряме посилання на сайт обов'язкове.


Генерація сторінки за: 0.009 сек.