Студопедия
Новини освіти і науки:
МАРК РЕГНЕРУС ДОСЛІДЖЕННЯ: Наскільки відрізняються діти, які виросли в одностатевих союзах


РЕЗОЛЮЦІЯ: Громадського обговорення навчальної програми статевого виховання


ЧОМУ ФОНД ОЛЕНИ ПІНЧУК І МОЗ УКРАЇНИ ПРОПАГУЮТЬ "СЕКСУАЛЬНІ УРОКИ"


ЕКЗИСТЕНЦІЙНО-ПСИХОЛОГІЧНІ ОСНОВИ ПОРУШЕННЯ СТАТЕВОЇ ІДЕНТИЧНОСТІ ПІДЛІТКІВ


Батьківський, громадянський рух в Україні закликає МОН зупинити тотальну сексуалізацію дітей і підлітків


Відкрите звернення Міністру освіти й науки України - Гриневич Лілії Михайлівні


Представництво українського жіноцтва в ООН: низький рівень культури спілкування в соціальних мережах


Гендерна антидискримінаційна експертиза може зробити нас моральними рабами


ЛІВИЙ МАРКСИЗМ У НОВИХ ПІДРУЧНИКАХ ДЛЯ ШКОЛЯРІВ


ВІДКРИТА ЗАЯВА на підтримку позиції Ганни Турчинової та права кожної людини на свободу думки, світогляду та вираження поглядів



На території Республіки Дагестан

 

Проникнення на територію Республіки Дагестан у 1999 р. незаконних формувань під командуванням Шаміля Басаєва та Еміра аль Хаттаба призвело до збройних зіткнень зі співробітниками органів внутрішніх справ, а в наступному – до широкомасштабних бойових дій з участю підрозділів і частин внутрішніх військ Росії.

Мобілізуючи особовий склад на якісну підготовку до бойових дій, командири частин і підрозділів, штаби, виховні структури зосередили свою увагу на виконання таких основних завдань:

– доведення до особового складу частин і підрозділів обстановки в районах майбутніх бойових дій, роз’яснення рішень уряду РФ і органів державної влади Дагестану;

– забезпечення глибокого розуміння усіма військовослужбовцями особливостей проведення майбутньої операції, вимог до підготовки військ, конкретних бойових завдань і способів їхнього виконання, дотримання військової дисципліни і мір безпеки;

– мобілізування учасників операції на ретельну особисту підготовку до бойових дій, підвищення пильності, ініціативи, рішучості та взаємовиручки;

– з’ясування кожним військовослужбовцем особливостей побуту і традицій народів Дагестану, сутності тероризму й екстремізму, їхнього прояву з боку незаконних збройних формувань.

Щодня проводили 15 – 20 хв інформування особового складу про обстановку, що склалася. У перервах між заняттями з бойової підготовки у деяких частинах практикували проведення інформаційних годин із суспільно-державної підготовки методом групових і індивідуальних бесід.

З урахуванням дефіциту часу і необхідності оперативного прийняття рішень, як правило, ці заходи включали у щоденні плани підготовки особового складу до майбутніх дій. Проводили інструктажі офіцерів, сержантів з роз’яснення особливостей проведення інформаційних заходів. Основні зусилля зосереджували безпосередньо в підрозділах.

До особового складу доводили пам’ятки, листівки, у яких наголошувалося на важливості майбутніх дій, особливостях їхнього виконання. Переклад українською правил поведінки військово-службовців з місцевим населенням наведено у дод. 14.1.

Складні і незвичні завдання щодо підготовки і ведення бойових дій командири, штаби, органи виховної роботи виконували за всебічної підтримки місцевого населення. Це значною мірою сприяло зміцненню морального духу особового складу. Разом з тим, командирам і офіцерам виховної роботи доводилося здійснювати МПЗ в умовах інформаційної протидії деяких засобів масової інформації. Для поширення вигадок про Дагестан і представлення світовому співтовариству дій незаконних формувань у викривленому вигляді вони активно використовували всі інформаційні канали аж до Інтернету.

З метою захисту свідомості військовослужбовців від психологічного впливу з боку протидіючих сил активно використовували такі форми роботи: своєчасне інформування особового складу за оперативними зведеннями МВС Росії; доведення до особового складу через листівки, блискавки, бойові листки фактів знущань терористів над мирними жителями і військовослужбовцями, захопленими в полон; викриття в ході бесід з особовим складом агресивних намірів бойовиків. Завдяки цьому вдалося забезпечити високий бойовий дух військовослужбовців.

У підготовчий період значну увагу приділяли підвищенню рівня морально-психологічного стану і бойового настрою підрозділів. Офіцери виховної роботи шляхом збирання, систематизації й узагальнення інформації, проведення різного роду опитувань, групових і індивідуальних бесід вивчали суспільну думку і настрій особового складу, його реакцію на зміни в обстановці і вносили необхідні корективи в організацію МПЗ майбутніх дій. Особливу увагу звертали на виявлення військовослужбовців з недостатньою психічною стійкістю, загостреним почуттям тривоги, проявами нервозності, невпевненості та страху перед майбутніми діями.

МПЗ виконання завдань із зачищення населених пунктів і прилягаючої території від терористів спрямовували на вирішення таких задач:

– роз’яснення особовому складу особливостей майбутніх дій, способів і методів виконання СБЗ, мобілізування військовослужбовців на безумовне виконання бойових наказів;

– узагальнення і пропагування бойового досвіду, популяризація прикладів героїчних вчинків, умілого використання бойової техніки й озброєння;

– своєчасне подання на заохочення і до нагородження бойовими орденами та медалями списків військовослужбовців, що відзначилися;

– мобілізування особового складу на ефективне застосування бойової техніки й озброєння, максимальне використання їхніх бойових можливостей;

– зміцнення морального духу військ, підвищення психологічної стійкості, дисциплінованості і бойової активності особового складу;

– організація чіткої взаємодії підрозділів внутрішніх військ з підрозділами інших силових структур, загонами народного ополчення;

– роз’яснення особовому складу пошукових груп особливостей виконання поставлених завдань, необхідності затримки підозрілих осіб, збереження вилучених документів, зброї і боєприпасів;

– організація роботи серед населення з метою лояльного ставлення й активної допомоги командуванню в проведенні заходів щодо стабілізації обстановки і знищення бойовиків;

– турбота про своєчасне матеріально-технічне, побутове, медичне забезпечення підрозділів, харчування, відпочинок і здоров’я особового складу.

Практика організації МПЗ дій у бойовій обстановці довела, що основними формами виховного впливу на військовослужбовців є:

– інформування (бойове, оперативне) про події в країні та районі виконання СБЗ;

– групові й індивідуальні бесіди у взводах (пошукових групах), відділеннях, екіпажах і обслугах;

– виступи перед особовим складом військовослужбовців, що раніше брали участь у бойових діях в Афганістані та інших збройних конфліктах;

– зустрічі з очевидцями злочинів терористів.

Досвід ведення бойових дій на території Дагестану ще раз підтвердив важливість особистого прикладу офіцерів, наявності у них таких якостей, як сміливість, рішучість, близькість до солдатів, здатність у складній обстановці приймати вірні рішення і реалізовувати їх.

У ході бойових дій велась рішуча боротьба з безтурботністю, недбалістю, зневажливим відношенням до організації бойової охорони та патрулювання.

До культурно-виховної роботи з особовим складом залучали військові ансамблі, колективи художньої самодіяльності. Це дозволяло знімати психологічне напруження, стреси.

Як показала практика бойових дій, додатковими обов’язками офіцерів виховної роботи були евакуація убитих і поранених з поля бою, розшук військовослужбовців, що пропали безвісті, відправлення рідним останків загиблих і організація їхнього поховання.

В організації МПЗ виконання СБЗ зі знищення терористичних угрупувань на території Республіки Дагестан мали місце такі недоліки.

По-перше, недостатня морально-психологічна підготовка військовослужбовців частин і підрозділів внутрішніх військ, передислокованих у Дагестан із внутрішніх районів Росії, що ускладнило процес зміни свідомості військовослужбовців з мирного на воєнний лад.

По-друге, частині офіцерів, які прибули з внутрішніх районів, були властиві благодушність і безтурботність. Вони мали слабку професійну підготовку, що часто призводило до невиправданих втрат особового складу і створювало загрозу зриву виконання СБЗ.

По-третє, відсутність належної взаємодії з підрозділами інших силових структур, загонами народного ополчення, недостатня інформація про тактику дій протидіючих сил і місця їхньої дислокації значно знижували ефективність застосування частин і підрозділів внутрішніх військ, призводили до зайвих втрат.

Отже, вирішальним фактором, який визначає успіх об’єднаних зусиль зі знищення незаконних формувань є рівень морально-психологічного стану, професійної виучки особового складу, готовності до виконання поставлених СБЗ.

 

 


Додаток 14.1


Читайте також:

  1. III. По території охоплення
  2. L2.T4/1.Переміщення твердих речовин по території хімічного підприємства.
  3. Автономія в Україні. Конституційно-правовий статус Автономної Республіки Крим
  4. Антропологічні особливості давнього населення території України
  5. Архаїчні культури на території України. Трипільська культура та її здобутки.
  6. Благоустрій та утримання території населених пунктів.
  7. В) види державних грошових знаків, що мають статус єдиного законного платіжного засобу на території України.
  8. Вибір території, населених пунктів, підприємств торгівлі.
  9. Вивіз давальницької сировини українського замовника за межі митної території україни і ввіз в україну готової продукції
  10. Визначення часових характеристик затоплення території
  11. Використання готівкової валюти на території України
  12. Виникнення рабовласницьких держав на території сучасної України




Переглядів: 476

<== попередня сторінка | наступна сторінка ==>
Особливості морально-психологічного забезпечення | 

Не знайшли потрібну інформацію? Скористайтесь пошуком google:

  

© studopedia.com.ua При використанні або копіюванні матеріалів пряме посилання на сайт обов'язкове.


Генерація сторінки за: 0.014 сек.