Лекція 5 Напрямки розвитку універсальних енергетичних засобів
1. Малогабаритні та жорсткостиковані енергетичні засоби і агрегати на їх основі.
2. Проблеми та можливості використання на польових роботах трьохвісних енергетичних засобів сільськогосподарського призначення.
3. Перспективи застосування мобільних енергетичних засобів з колісною формулою 4К4.
4. Технологічні рільничі комплекси на основі вивільняємих енергетичних засобів (ВЕЗ).
5. Гусеничні енергетичні засоби нетрадиційних компоновочних схем.
Малогабаритні та жорсткостиковані енергетичні засоби і агрегати на їх основі.
З метою економії енергоресурсів на фоні подорожчання енергоносіїв в багатьох галузях народного господарства виникла потреба в малогабаритній техніці. В останній період сформувалась точка зору, що під цим терміном слід розуміти: малогабаритні трактори (МТ), малогабаритні шасі (МШ) та малотонажні вантажні автомобілі (МВА) [1].
Враховуючи класифікацію тракторів тягової концепції по тяговому зусиллю, до МТ відносяться енергетичні засоби класу 0,2 та 0,6. Проте з їх допомогою вирішується лише частина питань ефективного використання малогабаритної техніки. Так, агрегатування МТ з вантажним причепом не вирішує ряду проблем внутрішньогосподарського малотонажного перевезення із-за низьких транспортних швидкостей. У МТ відсутні вільні місця для встановлення агрегатованих машин - знарядь і т.д.
В той же час відомі МШ (типу Т-16МГ) не мають навісних механізмів тощо, а МВА не вирішують проблем тягових ТМ і МШ.
Для зниження витрат споживачу потрібна техніка, побудована на інших принципах і функціональних схемах. Прикладом може бути малогабаритний енергомодуль (ЕМ), функціонально триєдино замінюючий МТ, МШ і МВА.
ЕМ - рамний тягово-енергетичний засіб формули 4К2 з передньою розташованою кабіною і відкритим майданчиком над заднім мостом. Тягові роботи проводяться при включених знижених передачах роздавальної коробки, а транспортні - на прямій.