Студопедия
Новини освіти і науки:
МАРК РЕГНЕРУС ДОСЛІДЖЕННЯ: Наскільки відрізняються діти, які виросли в одностатевих союзах


РЕЗОЛЮЦІЯ: Громадського обговорення навчальної програми статевого виховання


ЧОМУ ФОНД ОЛЕНИ ПІНЧУК І МОЗ УКРАЇНИ ПРОПАГУЮТЬ "СЕКСУАЛЬНІ УРОКИ"


ЕКЗИСТЕНЦІЙНО-ПСИХОЛОГІЧНІ ОСНОВИ ПОРУШЕННЯ СТАТЕВОЇ ІДЕНТИЧНОСТІ ПІДЛІТКІВ


Батьківський, громадянський рух в Україні закликає МОН зупинити тотальну сексуалізацію дітей і підлітків


Відкрите звернення Міністру освіти й науки України - Гриневич Лілії Михайлівні


Представництво українського жіноцтва в ООН: низький рівень культури спілкування в соціальних мережах


Гендерна антидискримінаційна експертиза може зробити нас моральними рабами


ЛІВИЙ МАРКСИЗМ У НОВИХ ПІДРУЧНИКАХ ДЛЯ ШКОЛЯРІВ


ВІДКРИТА ЗАЯВА на підтримку позиції Ганни Турчинової та права кожної людини на свободу думки, світогляду та вираження поглядів



Розділ IV. Історичні аспекти розвитку культури українського народу.

Тема 4.1. Особливості історії культури українського народу в давні часи і добу середньовіччя.

Культура первісного суспільства і давніх цивілізацій. Мізинська, Трипільська, Скіфська культури. Культура давніх слов'ян. Походження давньоруської мови. Культура Київської Русі, Галицько-Волинського князівства. Розвиток освіти, науково-технічних знань. Київська Русь як культурний центр Європи. Монголо-татарське нашестя і руйнація культурних здобутків Давньої Русі.

Національно-культурні процеси в Україні в умовах Литовсько-польської держави. Постання друкарства. Розвиток освіти, науки. Братства та братські школи. Кобзарство. Театр і драматургія. Культура козацької держави. Зміни у культурному житті України після ліквідації Гетьманщини.

 

Тема 4.2. Історико-культурні процеси в Україні нової і новітньої доби.

Українське національне відродження, його періодизація. Освітянські реформи XIX ст. та їх наслідки. Технічний переворот першої половини XIX ст., його наслідки. Новітні відкриття у природознавстві початку XX ст. Українські культурно-освітні товариства. Культурні процеси в Україні в роки Першої світової війни. Політика українських урядів (Центральної Ради, Української держави П.Скоропадського, УНР Директорії, ЗУНР) у сфері культури.

Культура радянської України. Політика коренізації, її мета, зміст, видатні представники доби «національного відродження» 1920-х рр. Негативні наслідки становлення культу особи, репресій кінця 1930-х рр.

Руйнація культурних установ, втрата культурних цінностей України під час німецько-фашистської окупації. Українське культурне життя в евакуації. Внесок української інтелігенції у боротьбу з німецько-фашистськими загарбниками. Оборонна діяльність українських науковців. Є.Патон.

Науково-технічна революція на українських землях. Розвиток ракетної техніки, космонавтики, використання атомної енергії (С.Корольов, А.Люлька, М.Духов). Кібернетика. Обчислювальний центр АН УРСР В.Глушкова. Діяльність гуманітарних інститутів АН УРСР.

Гальмування демократичних тенденцій у суспільному та культурному житті країни в період «застою». Новий етап демократизації духовного життя суспільства в період гласності. Політизація сфери культури в умовах загострення кризових явищ радянської системи.

 

Тема 4.3. Культурне життя сучасної України.

Запровадження нової моделі освіти в сучасній Україні. Болонський процес і перспективи розвитку вищої освіти.

Наука і техніка України як невід'ємна частина світової науково-технічної революції. Пріоритетні напрямки освітньої, наукової і техніко-промислової політики сучасної України. Видатні науковці, їх внесок у розвиток новітньої української та світової науки.

Мовна ситуація в Україні. Преса і книговидавнича справи. Особливості мистецького, літературного життя. Театр і кіно. Фізкультура і спорт сучасної України. Участь українських спортивних команд в Олімпійських іграх, в Європейських чемпіонатах.

Тема 4.4. Науково – технічна галузь України в умовах глобалізації.

Розвиток науки незалежної України в умовах формування інноваційної моделі розвитку економіки. Пріоритетні напрями освітньої наукової і технічно – промислової політики сучасної України. Пріоритети міжнародного науково – технічного співтовариства; трансферу технологій в умовах глобалізації.

 


Читайте також:

  1. III.Цілі розвитку особистості
  2. III.Цілі розвитку особистості
  3. III.Цілі розвитку особистості
  4. Iсторiя розвитку геодезичного приладознавства
  5. V Потреби та мотиви стимулюють пізнання себе та прагнення до саморозвитку.
  6. VI . Екзаменаційні питання з історії української культури
  7. VІІІ. Проблеми та перспективи розвитку машинобудування.
  8. А. В. Петровський виділяє три стадії розвитку особистості в процесі соціалізації: адаптацію, індивідуалізацію і інтеграцію.
  9. Аварійно-рятувальні підрозділи Оперативно-рятувальної служби цивільного захисту, їх призначення і склад.
  10. Аграрне право як галузь права, його історичні витоки та особливості.
  11. Агроекологічні проблеми розвитку і шляхи їх розв'язання
  12. АДМІНІСТРАТИВНО-ПРАВОВЕ РЕГУЛЮВАННЯ У ГАЛУЗІ КУЛЬТУРИ




Переглядів: 398

<== попередня сторінка | наступна сторінка ==>
Розділ III. Соціальні структури і соціальні відносини в українському суспільстві в історичному контексті. | Розділ 2. Тема 6. Формування та діяльність громадських, культурних і політичних організацій в українському суспільстві до початку ХХ ст.

Не знайшли потрібну інформацію? Скористайтесь пошуком google:

  

© studopedia.com.ua При використанні або копіюванні матеріалів пряме посилання на сайт обов'язкове.


Генерація сторінки за: 0.016 сек.