Студопедия
Новини освіти і науки:
МАРК РЕГНЕРУС ДОСЛІДЖЕННЯ: Наскільки відрізняються діти, які виросли в одностатевих союзах


РЕЗОЛЮЦІЯ: Громадського обговорення навчальної програми статевого виховання


ЧОМУ ФОНД ОЛЕНИ ПІНЧУК І МОЗ УКРАЇНИ ПРОПАГУЮТЬ "СЕКСУАЛЬНІ УРОКИ"


ЕКЗИСТЕНЦІЙНО-ПСИХОЛОГІЧНІ ОСНОВИ ПОРУШЕННЯ СТАТЕВОЇ ІДЕНТИЧНОСТІ ПІДЛІТКІВ


Батьківський, громадянський рух в Україні закликає МОН зупинити тотальну сексуалізацію дітей і підлітків


Відкрите звернення Міністру освіти й науки України - Гриневич Лілії Михайлівні


Представництво українського жіноцтва в ООН: низький рівень культури спілкування в соціальних мережах


Гендерна антидискримінаційна експертиза може зробити нас моральними рабами


ЛІВИЙ МАРКСИЗМ У НОВИХ ПІДРУЧНИКАХ ДЛЯ ШКОЛЯРІВ


ВІДКРИТА ЗАЯВА на підтримку позиції Ганни Турчинової та права кожної людини на свободу думки, світогляду та вираження поглядів



Контакти
 


Тлумачний словник
Авто
Автоматизація
Архітектура
Астрономія
Аудит
Біологія
Будівництво
Бухгалтерія
Винахідництво
Виробництво
Військова справа
Генетика
Географія
Геологія
Господарство
Держава
Дім
Екологія
Економетрика
Економіка
Електроніка
Журналістика та ЗМІ
Зв'язок
Іноземні мови
Інформатика
Історія
Комп'ютери
Креслення
Кулінарія
Культура
Лексикологія
Література
Логіка
Маркетинг
Математика
Машинобудування
Медицина
Менеджмент
Метали і Зварювання
Механіка
Мистецтво
Музика
Населення
Освіта
Охорона безпеки життя
Охорона Праці
Педагогіка
Політика
Право
Програмування
Промисловість
Психологія
Радіо
Регилия
Соціологія
Спорт
Стандартизація
Технології
Торгівля
Туризм
Фізика
Фізіологія
Філософія
Фінанси
Хімія
Юриспунденкция






Тема 1. СТРАТЕГІЯ ПІДПРИЄМСТВА: ПОНЯТТЯ, ЕВОЛЮЦІЯ, КОНЦЕПЦІЯ

Сутність стратегії. Еволюція підходів до визначення “стратегія підприємства”. Класифікація стратегій. Стратегічний набір. Стратегічна прогалина. Роль стратегії на сучасному етапі розвитку економіки України.

 

Запитання для самоконтролю

1. Які чинники обумовлюють значущість стратегії у життєдіяльності підприємства?

2. Розкрийте основні переваги підприємств, пов’язані з використанням ними в економічній практиці стратегічного підходу?

3. До чого може призвести нерозуміння значущості та суті стратегії в управлінні підприємством? Відповідь обґрунтуйте.

4. Як суспільно-економічні процеси активізували стратегічний вибір у діяльності підприємства, тобто спонукали його менеджмент до розроблення стратегій?

5. Проаналізуйте основні етапи розвитку стратегії підприємства як науки.

6. З’ясуйте співвідношення цілей та стратегії підприємства.

7. Чим зумовлена кількість різноманітних підходів, наукових концепцій стратегії підприємства?

8. З’ясуйте основні вимоги до стратегії підприємства.

9. На базі аналізу основних концепцій стратегії підприємства з’ясуйте їх спільні та відмінні ознаки.

10. Економічна стратегія, поняття, різновиди та роль у розвитку виробництва.

 

Тести

1. Виникнення поняття “Стратегії підприємства” пов’язане з:

а) суперечливим шляхом розвитку економіки;

б) творчим вивченням зарубіжного досвіду;

в) розвитком систем планування діяльності господарюючих суб’єктів.

 

2. Основою стратегії підприємства має бути:

а) безперервне зростання та поглиблення спеціалізації виробництва;

б) пошук виходу з кризи;

в) підвищення кваліфікації управлінських кадрів.

 

3. Методологічні основи вивчення курсу “Стратегія підприємства” пов’язані з:

а) різким посиленням нестабільності зовнішнього середовища;

б) підлеглістю організаційно-управлінських механізмів виробництва - споживанню, задоволенню ринкового попиту;

в) необхідністю контролю за всіма видами діяльності підприємства.

 

4. Перехід до нової методології господарювання потребує:

а) жорсткого адміністрування;

б) підготовки фахівців з економіки;

в) творчого підходу, широкого пошуку, наукових досліджень, сміливих експериментів, творчого вивчення зарубіжного досвіду.

 

5. Нова “управлінська парадигма” включає:

а) систему поглядів, що випливають з передових ідей та наукових результатів досліджень видатних учених, що визначають стрижень мислення сучасних дослідників та практиків;

б) розвиток методики розробки стратегії;

в) реалізацію стратегії підприємства.

 

6. Стратегія - це:

а) найвищий рівень перспективного планування;

б) поточна програма діяльності підрозділів підприємства;

в) аналіз позицій у конкурентній боротьбі.

 

7. Поняття “стратегії” походить із:

а) військового лексикону;

б) політичного лексикону;

в) історичного лексикону.

 

8. Економічна стратегія передбачає:

а) виявлення впливу ідеологічних причин на народне господарство;

б) ефективне досягнення цілей економічними методами та заходами;

в) управління виробництвом з єдиного центру.

 

9. Мистецтво стратегії полягає в:

а) удосконаленні процесу розробки стратегії;

б) координації розподілу ресурсів підприємства;

в) втіленні результатів розумової діяльності у конкретні дії, які на етапі

реалізації задумів дозволили досягти високої ефективності.

 

10. Термін “стратегія” означає:

а) спосіб ведення господарства;

б) підвищення ефективності суспільного виробництва;

в) мистецтво військового начальника.

 

11. Вчений економіст П.Доль дав таке визначення стратегії:

а) стратегія визначає напрямок, у якому рухається економічна система,

виконуючи поставлені завдання:

б) стратегія – це набір дій і підходів щодо досягнення заданих показників

діяльності;

в) стратегія – це спосіб реакції на зовнішні можливості і загрози,

внутрішні сильні та слабкі сторони.

 

12. М.Портер дав таке визначення стратегії:

а) стратегія визначає напрямок, у якому рухається економічна система,

виконуючи поставлені завдання:

б) стратегія – це набір дій і підходів щодо досягнення заданих показників

діяльності;

в) стратегія – це спосіб реакції на зовнішні можливості та загрози,

внутрішні сильні та слабкі сторони.

 

13. А.Томпсон дав таке визначення стратегії:

а) стратегія визначає напрямок, у якому рухається економічна система,

виконуючи поставлені завдання:

б) стратегія – це набір дій і підходів щодо досягнення заданих показників

діяльності;

в) стратегія – це спосіб реакції на зовнішні можливості та загрози,

внутрішні сильні та слабкі сторони.

 

14. За рівнем управління, на якому опрацьовується стратегічна модель,

бувають такі види стратегії:

а) корпоративна, бізнесова, функціональна, ресурсна;

б) зростання, стабілізації, скорочення;

в) активна, пасивна.

 

 

15. За стадією життєвого циклу підприємства стратегія поділяється на такі

види:

а) корпоративна, бізнесова, функціональна, ресурсна;

б) зростання, стабілізації, скорочення;

в) активна, пасивна.

 

16. За характером поведінки на ринку стратегія поділяється на такі види:

а) корпоративна, бізнесова, функціональна, ресурсна;

б) зростання, стабілізації, скорочення;

в) активна, пасивна.

 

17. Творчий підхід у формуванні стратегічної моделі означає:

а) швидке внесення необхідних змін у залежності від змінюваних умов на

ринку;

б) уміння передбачити можливі майбутні проблеми;

в) готовність до безперервних оновлень та покращень усіх сфер

діяльності підприємства.

 

18. Принцип інноваційності поведінки у формуванні стратегічної моделі

означає:

а) швидке внесення необхідних змін у залежності від змінюваних умов на

ринку;

б) уміння передбачити можливі майбутні проблеми;

в) готовність до безперервних оновлень та покращень усіх сфер

діяльності підприємства.

 

19. Принцип гнучкості та адаптивності у формуванні стратегічної моделі

означає:

а) швидке внесення необхідних змін у залежності від змінюваних умов на

ринку;

б) уміння передбачити можливі майбутні проблеми;

в) готовність до безперервних оновлень та покращень усіх сфер

діяльності підприємства.

 

20. Однією з важливих альтернатив інтенсивного зростання підприємства є:

а) розширення діяльності науково-дослідних підрозділів підприємства;

б) розвиток первинного попиту шляхом залучення нових споживачів

через стимулювання покупок;

в) посилення служби економічної безпеки підприємства.

 

 


Читайте також:

  1. Абстрактна небезпека і концепція допустимого ризику.
  2. Адміністративна відповідальність: поняття, мета, функції, принципи та ознаки.
  3. Адміністративний проступок: поняття, ознаки, види.
  4. Адміністративні провадження: поняття, класифікація, стадії
  5. Акти застосування юридичних норм: поняття, ознаки, види.
  6. Аналітична психологія. Концепція Карла Юнга
  7. Англійська педагогіка XVII ст. Педагогічна концепція Дж.Локка
  8. АРХІВНЕ ОПИСУВАННЯ: ПОНЯТТЯ, ВИДИ, ПРИНЦИПИ І МЕТОДИ
  9. АРХІВНЕ ОПИСУВАННЯ: ПОНЯТТЯ, ВИДИ, ПРИНЦИПИ І МЕТОДИ
  10. Атомістична філософсько-психологічна концепція Демокріта. Гіппократ і вчення про темпераменти
  11. Б) Поняття корисності: (поняття, гранична та сукупна корисність продукту).
  12. Банківський контроль та нагляд: форми та мета здійснення. Пруденційний нагляд: поняття, органи та мета проведення.




Переглядів: 680

<== попередня сторінка | наступна сторінка ==>
Тематика та зміст практичних занять | Тема 2. ВИЗНАЧЕННЯ МІСІЇ ТА ЦІЛЕЙ ПІДПРИЄМСТВА

Не знайшли потрібну інформацію? Скористайтесь пошуком google:

 

© studopedia.com.ua При використанні або копіюванні матеріалів пряме посилання на сайт обов'язкове.


Генерація сторінки за: 0.006 сек.