Студопедия
Новини освіти і науки:
МАРК РЕГНЕРУС ДОСЛІДЖЕННЯ: Наскільки відрізняються діти, які виросли в одностатевих союзах


РЕЗОЛЮЦІЯ: Громадського обговорення навчальної програми статевого виховання


ЧОМУ ФОНД ОЛЕНИ ПІНЧУК І МОЗ УКРАЇНИ ПРОПАГУЮТЬ "СЕКСУАЛЬНІ УРОКИ"


ЕКЗИСТЕНЦІЙНО-ПСИХОЛОГІЧНІ ОСНОВИ ПОРУШЕННЯ СТАТЕВОЇ ІДЕНТИЧНОСТІ ПІДЛІТКІВ


Батьківський, громадянський рух в Україні закликає МОН зупинити тотальну сексуалізацію дітей і підлітків


Відкрите звернення Міністру освіти й науки України - Гриневич Лілії Михайлівні


Представництво українського жіноцтва в ООН: низький рівень культури спілкування в соціальних мережах


Гендерна антидискримінаційна експертиза може зробити нас моральними рабами


ЛІВИЙ МАРКСИЗМ У НОВИХ ПІДРУЧНИКАХ ДЛЯ ШКОЛЯРІВ


ВІДКРИТА ЗАЯВА на підтримку позиції Ганни Турчинової та права кожної людини на свободу думки, світогляду та вираження поглядів



Компетенція органів державного регулювання зовнішньоекономічної діяльності

 

Україна самостійно формує систему та структуру державного регулювання зовнішньоекономічної діяльності на її території.

Державне регулювання зовнішньоекономічної діяльності має забезпечувати:

- захист економічних інтересів України та законних інте­ресів суб'єктів зовнішньоекономічної діяльності;

- створення рівних можливостей для суб'єктів зовнішньое­кономічної діяльності розвивати всі види підприємницької діяльності незалежно від форм власності та всі напрями вико­ристання доходів і здійснення інвестицій;- заохочення конкуренції та ліквідацію монополізму в сфері зовнішньоекономічної діяльності.

 

 

Держава та її органи не мають права безпосередньо втруча­тися в зовнішньоекономічну діяльність суб'єктів цієї діяль­ності, за винятком випадків, коли таке втручання здійснюєть­ся згідно з цим та іншими законами України.

Державне регулювання зовнішньоекономічної діяльності здійснюють Верховна Рада України, Кабінет Міністрів Украї­ни, Національний банк України, Міністерство економіки та з питань європейської інтеграції України, Державна митна служба України та інші органи відповідно до їхньої компетенції, ви­значеної ст. 9 Закону «Про зовнішньоекономічну діяльність», а також органи місцевого самоврядування, компетенція яких в галузі зовнішньоекономічної діяльності визначена ст. 10 за­значеного Закону та ст. 35 Закону України від 21 травня 1997 р. «Про місцеве самоврядування».

Найвищим органом, що здійснює державне регулювання зовнішньоекономічної діяльності, є Верховна Рада України. До компетенції Верховної Ради України належать:

- прийняття, зміна та скасування законів, що стосуються зовнішньоекономічної діяльності;

- затвердження головних напрямів зовнішньоекономічної політики України;

- розгляд, затвердження та зміна структури органів держав­ного регулювання зовнішньоекономічної діяльності;

- укладання міжнародних договорів України відповідно до законів України про міжнародні договори України та приве­дення чинного законодавства України у відповідність з прави­лами, встановленими цими договорами;

- встановлення спеціальних режимів зовнішньоекономічної діяльності на території України відповідно до статей 24, 25 Закону «Про зовнішньоекономічну діяльність»;

- затвердження списків товарів, експорт та імпорт яких під­лягає ліцензуванню або забороняється згідно із статтями 16, 17 Закону «Про зовнішньоекономічну діяльність».

Кабінет Міністрів України:

- вживає заходів до здійснення зовнішньоекономічної по­літики України відповідно до законів України;

- здійснює координацію діяльності міністерств, державних комітетів та відомств України по регулюванню зовнішньоеко­номічної діяльності; координує роботу торговельних представ­ництв України в іноземних державах;

 

 

- приймає нормативні акти управління з питань зовнішнь­оекономічної діяльності у випадках, передбачених законами України;

- проводить переговори і укладає міжурядові договори Ук­раїни з питань зовнішньоекономічної діяльності у випадках, передбачених законами України про міжнародні договори Ук­раїни, забезпечує виконання міжнародних договорів України з питань зовнішньоекономічної діяльності всіма державними органами управління, підпорядкованими Кабінету Міністрів України, та залучає до їх виконання інші суб'єкти зовнішньо­економічної діяльності на договірних засадах;

- відповідно до своєї компетенції, визначеної законами Ук­раїни, вносить на розгляд Верховної Ради України пропозиції про систему міністерств, державних комітетів і відомств — органів оперативного державного регулювання зовнішньоеко­номічної діяльності, повноваження яких не можуть бути ви­щими за повноваження Кабінету Міністрів України, які вона має згідно з законами України;

- забезпечує складання платіжного балансу, зведеного ва­лютного плану України;

- здійснює заходи щодо забезпечення раціонального вико­ристання коштів Державного валютного фонду України.

Національний банк України:

- здійснює зберігання і використання золотовалютного ре­зерву України та інших державних коштовностей, які забезпе­чують платоспроможність України;

- представляє інтереси України у відносинах з центральни­ми банками інших держав, міжнародними банками та іншими фінансово-кредитними установами та укладає відповідні між-банківські угоди;

- регулює курс національної валюти України до грошових одиниць інших держав;

- здійснює облік і розрахунки по наданих і одержаних дер­жавних кредитах і позиках, провадить операції з централізова­ними валютними ресурсами, які виділяються з Державного ва­лютного фонду України у розпорядження Національного бан­ку України;

- здійснює інші функції відповідно до Закону України «Про банки і банківську діяльність» та інших законів України. На­ціональний банк України може делегувати виконання по­кладених на нього функцій банку для зовнішньоекономіч­ної діяльності України.

 

Міністерство економіки та з питань європейської інтеграції України:

- забезпечує проведення єдиної зовнішньоекономічної полі­тики при здійсненні суб'єктами зовнішньоекономічної діяль­ності виходу на зовнішній ринок, координацію їх зовнішньо­економічної діяльності, в тому числі відповідно до міжнарод­них договорів України;

- здійснює контроль за додержанням всіма суб'єктами зов­нішньоекономічної діяльності чинних законів України та умов міжнародних договорів України;

- здійснює заходи нетарифного регулювання зовнішньое­кономічної діяльності, зокрема реєстрацію учасників зовніш­ньоекономічної діяльності, реєстрацію окремих видів контрактів згідно з цим Законом;

- проводить антидемпінгові, антисубсидиційні та спеціальні розслідування у порядку, визначеному законами України;

- виконує інші функції відповідно до законів України і Положення про Міністерство економіки України, затвердже­ного Указом Президента України від 23 жовтня 2000 р.

Державна митна служба України здійснює митний конт­роль в Україні згідно з чинними законами України.

Антимонопольний комітет України здійснює контроль за додержанням суб'єктами зовнішньоекономічної діяльності антимонопольного законодавства.

Міжвідомча комісія з міжнародної торгівлі здійснює опера­тивне державне регулювання зовнішньоекономічної діяльності в Україні відповідно до законодавства України; приймає рішення про порушення і проведення антидемпінгових, антисубсидиційних або спеціальних розслідувань та застосування відпові­дно антидемпінгових, компенсаційних або спеціальних заходів.

Закон «Про зовнішньоекономічну діяльність» відносить до органів місцевого управління зовнішньоекономічною діяльністю:

- місцеві Ради та їх виконавчі і розпорядчі органи;

- територіальні підрозділи (відділення) органів державного регулювання зовнішньоекономічної діяльності України.

Компетенція місцевих Рад та їх виконавчих і розпорядчих і органів визначається зазначеним Законом та Законом України! «Про місцеве самоврядування в Україні». Так, згідно зі ст. 35] останнього,

 

до відання виконавчих органів сільських, селищних, міських рад у сфері зовнішньоекономічної діяльності належать:

- власні (самоврядні) повноваження:

а) укладення і забезпечення виконання у встановленому законодавством порядку договорів з іноземними партнерами на придбання та реалізацію продукції, виконання робіт і на­дання послуг;

б) сприяння зовнішньоекономічним зв'язкам підприємств, установ та організацій, розташованих на відповідній території, незалежно від форм власності;

в) сприяння у створенні на основі законодавства спільних з іноземними партнерами підприємств виробничої і соціальної інфраструктури та інших об'єктів; залучення іноземних інвес­тицій для створення робочих місць;

- делеговані повноваження:

а) організація та контроль прикордонної і прибережної тор­гівлі;

б) створення умов для належного функціонування митних органів, сприяння їх діяльності;

в) забезпечення на відповідній території в межах наданих повноважень реалізації міжнародних зобов'язань України.

Нормативні акти місцевих Рад та підпорядкованих їм вико­навчих органів стосовно регулювання зовнішньоекономічної діяльності приймаються тільки у випадках, прямо передбаче­них законами України. Місцеві Ради та їх виконавчі органи діють як суб'єкти зовнішньоекономічної діяльності лише че­рез створені ними зовнішньоекономічні комерційні організації, які мають статус юридичної особи України.

Місцеві державні адміністрації відповідно до ст. 26 Закону України від 9 квітня 1999 р. «Про місцеві державні адмініст­рації» наділені такими повноваженнями в галузі міжнародних та зовнішньоекономічних відносин

Місцева державна адміністрація:

1) забезпечує виконання зобов'язань за міжнародними до­говорами України на відповідній території;

2) сприяє розвитку міжнародного співробітництва в галузі економіки, захисту прав людини, боротьби з тероризмом, еко­логічної безпеки, охорони здоров'я, науки, освіти, культури, туризму, фізкультури і спорту;

3) укладає договори з іноземними партнерами про співро­бітництво в межах компетенції, визначеної законодавством;

4) сприяє зовнішньоекономічним зв'язкам підприємств, установ та організацій, розташованих на її території, незалеж­но від форм власності;

5) сприяє розвитку експортної бази і збільшенню вироб­ництва продукції на експорт;

6) організовує прикордонну і прибережну торгівлю;

7) сприяє діяльності митних органів та прикордонних служб, створенню умов для їх належного функціонування;

8) вносить у встановленому порядку до відповідних органів пропозиції щодо залучення іноземних інвестицій для розвит­ку економічного потенціалу відповідної території.

Органи державного регулювання зовнішньоекономічної діяльності України можуть створювати свої територіальні підроз­діли (відділення), якщо це випливає з їх компетенції, яка ви­значається законами України та положеннями про ці органи.

Зазначені органи територіального регулювання зовнішньо­економічної діяльності створюються за погодженням з відпо­відними місцевими Радами та в межах загального ліміту бюд­жетних коштів, що виділяються на утримання відповідних органів державного регулювання України. Дії зазначених підрозділів (відділень) не повинні суперечити нормативним актам місцевих Рад, за винятком випадків, коли такі дії перед­бачені або випливають із законів України.

 


Читайте також:

  1. B грудини зі здавленням чи пораненням органів.
  2. II. Мотивація навчальної діяльності
  3. II. Мотивація навчальної діяльності
  4. II. Мотивація навчальної діяльності
  5. II. Мотивація навчальної діяльності
  6. II. Мотивація навчальної діяльності
  7. II. Мотивація навчальної діяльності. Визначення теми і мети уроку
  8. III. Мотивація навчальної діяльності
  9. III. Мотивація навчальної діяльності
  10. IV. Загальна оцінка діяльності вчителя
  11. IV. НС у природному середовищі та інших сферах життєдіяльності людини
  12. IІI. Формулювання мети і завдань уроку. Мотивація учбової діяльності




Переглядів: 422

<== попередня сторінка | наступна сторінка ==>
Регулювання зовнішньоекономічної діяльності | Правове становище торгово-промислових палат

Не знайшли потрібну інформацію? Скористайтесь пошуком google:

  

© studopedia.com.ua При використанні або копіюванні матеріалів пряме посилання на сайт обов'язкове.


Генерація сторінки за: 0.022 сек.