МАРК РЕГНЕРУС ДОСЛІДЖЕННЯ: Наскільки відрізняються діти, які виросли в одностатевих союзах
РЕЗОЛЮЦІЯ: Громадського обговорення навчальної програми статевого виховання ЧОМУ ФОНД ОЛЕНИ ПІНЧУК І МОЗ УКРАЇНИ ПРОПАГУЮТЬ "СЕКСУАЛЬНІ УРОКИ" ЕКЗИСТЕНЦІЙНО-ПСИХОЛОГІЧНІ ОСНОВИ ПОРУШЕННЯ СТАТЕВОЇ ІДЕНТИЧНОСТІ ПІДЛІТКІВ Батьківський, громадянський рух в Україні закликає МОН зупинити тотальну сексуалізацію дітей і підлітків Відкрите звернення Міністру освіти й науки України - Гриневич Лілії Михайлівні Представництво українського жіноцтва в ООН: низький рівень культури спілкування в соціальних мережах Гендерна антидискримінаційна експертиза може зробити нас моральними рабами ЛІВИЙ МАРКСИЗМ У НОВИХ ПІДРУЧНИКАХ ДЛЯ ШКОЛЯРІВ ВІДКРИТА ЗАЯВА на підтримку позиції Ганни Турчинової та права кожної людини на свободу думки, світогляду та вираження поглядів
Контакти
Тлумачний словник Авто Автоматизація Архітектура Астрономія Аудит Біологія Будівництво Бухгалтерія Винахідництво Виробництво Військова справа Генетика Географія Геологія Господарство Держава Дім Екологія Економетрика Економіка Електроніка Журналістика та ЗМІ Зв'язок Іноземні мови Інформатика Історія Комп'ютери Креслення Кулінарія Культура Лексикологія Література Логіка Маркетинг Математика Машинобудування Медицина Менеджмент Метали і Зварювання Механіка Мистецтво Музика Населення Освіта Охорона безпеки життя Охорона Праці Педагогіка Політика Право Програмування Промисловість Психологія Радіо Регилия Соціологія Спорт Стандартизація Технології Торгівля Туризм Фізика Фізіологія Філософія Фінанси Хімія Юриспунденкция |
|
|||||||
Основний Закон ФРН 1949р.: загальна характеристика.Політична система Німеччини базується на принципах федералізму та парламантської демократії. Основну роль відіграють інтенсивно конкуруючі одна з одною політичні партії, тому політичну систему Німеччини ще часто називають партійною демократією. Вибори в Німеччині здебільшого базуються на пропорційній системі, тому для утворення дієздатного уряду завжди необхідна конструктивна співпраця конкуруючих партій. Федеральний парламент – Бундестаґ – обирає главу федерального уряду – канцлера, який визначає на федеральному рівні засади внутрішньої і зовнішньої політики та визначає кандидатури федеральних міністрів. Статус органів державної влади федерації та розподіл завдань і компетенції між федерацією та землями визначаються Основним Законом ФРН. Дотримання Основного Закону – федеральної конституції ФРН – контролює Федеральний Конституційний Суд. Конституцію ФРН, що має назву Основного Закону, введено 1949 р. Характерно, що її було визнано тимчасовою конституцією, хоч і тепер із цілим рядом змін і доповнень вона зберігає чинність. Введенню Основного Закону ФРН передувало кілька попередніх етапів конституційної нормотворчості. Робота над відповідним проектом була, по суті, ініційована західними державами-союзниками. Утворили конституційну комісію, до складу якої ввійшли фахівці-юристи. Підготовлений цією комісією проект Основного Закону було обговорено і ухвалено спеціально сформованим представницьким органом — парламентською радою. До її складу входили, насамперед, представники, обрані ландтагами земель. Після санкціонування проекту союзниками його було передано для затвердження у ландаги земель. 23 травня 1949 р. Основний Закон ФРН вступив у силу. 2 жовтня 1990 року до ФРН приєдналась НДР , і з цього часу Основний закон став називатися Конституцією об"єднаної Німеччини. За змістом Основного Закону прийнята в ФРН форма державного правління є парламентарно-республіканською. Органом законодавчої влади ФРН є фактично двопалатний парламент. Нижня палата - Бундестаг (союзні збори) — обирається шляхом загальних і прямих виборів строком на чотири роки. При цьому застосовується змішана виборча система. До складу Бундестагу входять 672 депутати. Верхньою палатою прийнято вважати Бундесрат (союзну раду), хоча існує думка, за якою останній є своєрідною урядовою колегією, наділеною певними законотворчими функціями. Певною мірою це засвідчує зміст ст. 50 Основного Закону: «За допомогою Бундесрату землі беруть участь у законодавстві та управлінні Федерацією». Особливість статусу Бундесрату пов'язана і з порядком його формування. Бундесрат складається з членів урядів земель, які їх призначають і можуть у будь-який момент відкликати. Кількість членів Бундесрату від кожної землі (від трьох до шести) залежить від кількості її населення. Проте під час голосування в Бундесраті всі голоси від окремої землі подаються узгоджено. У Бундесраті 68 членів. Главою держави є Президент, який обирається спеціальною колегією — Федеральними Зборами терміном на п'ять років. Повноваження президента типові для голови парламентської республіки. Він промульговує закони, приймає участь у засіданнях уряду, призначає і звільняє посадових осіб, виконує право помилування. Президент являється представником ФРГ у відношеннях з іншими державами. Від імені ФРГ він заключає з ними договори, акредитує та приймає послів. Більшість актів президента мають потребу в обов'язковій контрасигнації голови уряду чи відповідних міністрів, які несуть за них відповідальність. Вищим органом виконавчої влади є Федеральний Уряд, очолюваний Федеральним Канцлером. До складу уряду входять федеральний канцлер-голова уряду, віце-канцлер, міністри, очолюючі міністерства, та міністри без портфеля. Президент висуває кандидатуру на місце канцлера, який обирається Бундестагом (якщо він не отримує більшості голосів членів Бундестагу, президент може розпустити палату). Міністри призначаються та звільняються президентом по пропозиції канцлера. Повноваження уряду досить розповсюджені. Фактично він виконує всі функції по керуванню державою. Досить сильні позиції виконавчої влади і в сфері законодавства. Уряд володіє правом законодавчої ініціативи, при цьому Основним законом передбачається пріоритет урядових законопроектів перед депутатськими. У випадку відхилення урядового законопроекту Бундестагом президент по пропозиції уряду і зі згоди Бундесрарту може оголосити по відношенню до цього законопроекту стан «законодавчої необхідності», і тоді для вступу закону у силу достатньо схвалення його Бундесратом. У відповідності з Основним законом члени уряду несуть відповідальність тільки перед канцлером. Роль канцлера в державному механізмі ФРГ досить велика. Фактично ві визначає основну лінію всієї внутрішньої і зовнішньої політики країни. У випадку відставки канцлера у відставку За формою державного устрою ФРН є федерацією, у складі якої шістнадцять земель-суб'єктів федерації. Охорона Конституції покладена на Федеральний конституційний суд , який провіряє закони на предмет їх відповідності Основному закону. За формою державного устрою ФРГ- федерація, в склад якої входять 16 земель. Федеративний устрій ніяких національних основ під собою не має. Кожна земля має власну конституцію, виборчий законодавчій орган однопалатний ландтаг (в Баварії-двохпалатний) і уряд на чолі з прем'єр-міністром. По формі державного правління ФРГ- парламентська республіка. Вищі органи держави, у відповідності з Основним законом 1949 р.,-Федеральний президент, Бундемтаг і Бундесрат, Федеральний уряд і Федеральний конституційний суд. Законодавча влада виконується парламентом, що складається з 2 палат-Бундестагу і Бундесрату. Бундестаг, в складі якого 496 депутатів, обирається прямими виборами строком на 4 роки. До складу Бундесрату входить 41 людина, вони являються членами уряду земель. Кожна земля має в Бундесраті від 3 до 5 голосів в залежності від населення землі. Палати обирають своїх голів, які керують роботою депутатів і створюють постійні комітети. Засідання палат, як правило, відкриті, якщо тільки депутати не приймуть рішення про проведення закритого засідання. Основний закон визначає коло питань, що відносяться до області виключної законодавчої компетенції федерального парламенту і до області конкуруючої законодавчої компетенції федерації та земель. Бундестаг має також контрольні повноваження у відношенні уряду. Вони проявляються у формах інтерпеляцій, усних питань, в роботі слідчих комісій, у праві вимагати відставки уряду. Бундестаг може виказати недовіру не всьому уряду чи окремим його членам, а тільки канцлеру. Канцлер усувається від посади тільки у випадку обрання нового канцлера (так званий конструктивний вотум недовіри- на відміну від деструктивного, який не потребує нової кандидатури на пост голови уряду).
Читайте також:
|
||||||||
|