Студопедия
Новини освіти і науки:
МАРК РЕГНЕРУС ДОСЛІДЖЕННЯ: Наскільки відрізняються діти, які виросли в одностатевих союзах


РЕЗОЛЮЦІЯ: Громадського обговорення навчальної програми статевого виховання


ЧОМУ ФОНД ОЛЕНИ ПІНЧУК І МОЗ УКРАЇНИ ПРОПАГУЮТЬ "СЕКСУАЛЬНІ УРОКИ"


ЕКЗИСТЕНЦІЙНО-ПСИХОЛОГІЧНІ ОСНОВИ ПОРУШЕННЯ СТАТЕВОЇ ІДЕНТИЧНОСТІ ПІДЛІТКІВ


Батьківський, громадянський рух в Україні закликає МОН зупинити тотальну сексуалізацію дітей і підлітків


Відкрите звернення Міністру освіти й науки України - Гриневич Лілії Михайлівні


Представництво українського жіноцтва в ООН: низький рівень культури спілкування в соціальних мережах


Гендерна антидискримінаційна експертиза може зробити нас моральними рабами


ЛІВИЙ МАРКСИЗМ У НОВИХ ПІДРУЧНИКАХ ДЛЯ ШКОЛЯРІВ


ВІДКРИТА ЗАЯВА на підтримку позиції Ганни Турчинової та права кожної людини на свободу думки, світогляду та вираження поглядів



Кутова рівновага: сутність та основні види

Рівновага споживача, за якої один з товарів не споживається зовсім, має назву кутової рівноваги. Вона має місце на одній з осей у вершині кута, утвореного бюджетною лінією і кривою байдужості (рис. 3.9).

 

Qy Qy U1 U2 U3

 

E U3

U2 I

I U1

Qx E Qх

(а) (б)

Рис.3.9. Кутова рівновага споживача (а – перевага надається товару Y, б – перевага надається товару X)

 

Якщо MRSXY = 0 у випадку нейтральних товарів, то споживач завжди знаходиться в стані кутової рівноваги (рис.3.10).

 

Qy Qy U1 U2 U3

U3

E U2 I

U1

I

Qx E Qx

(а) (б)

Рис. 3.10. Кутова рівновага для нейтральних товарів (а – споживач віддає перевагу тоару Y, б – споживач віддає перевагу товару X)

Якщо MRSXY = const у випадку абсолютно взаємозамінних благ, в такому випадку споживач вибирає дешевше благо (рис. 3.11).

 

Qy Qy U3

E1 U2

U1

I

I U1 U2 U3

Qx E2 Qx

> MRSXY < MRSXY

Рис. 3.11. Кутова рівновага для абсолютних замінників

 

Споживач витрачає весь бюджет на товар Y, якщо > MRSXY - точка Е1 . Споживач витрачає весь бюджет на товар Х, якщо < MRSXY - точка Е2.

Якщо MRSXY = const = , будь-який набір на бюджетній лінії однаково корисний для споживача (рис. 3.12).

 

Qy

E

 

 

U1 U2 U3,I

Qx

Рис.3.12. Рівновага у випадку товарів, для яких MRSXY = const і MRSXY =

Якщо мова йде про ідеально взаємодоповнюючі товари, то вони завжди купуються в певній незмінній пропорції (рис. 3.13).

Обсяг споживання обох товарів повинен збільшуватись у пропорції 1:1, щоб забезпечити приріст корисності. Вершини кутів кривих байдужості лежать на проміні, що виходить з початку координат під кутом 45.

Qy U1 U2 U3

 

I

E

I

Qx

Рис. 3.13. Рівновага для ідеально взаємодоповнюючих товарів

 

Споживач завжди буде в стані рівноваги при купівлі набору, що відповідає вершині однієї з кривих байдужості.

 

Контрольні питання:

1. Охарактеризуйте систему переваг споживача.

2. Що таке крива байдужості?

3. Розкрийте основні властивості кривої байдужості.

4. Дайте визначення поняттю “гранична норма заміщення благ”.

5. Що таке споживча рівновага? В чому полягає основна умова досягнення споживчої рівноваги?

6. Охарактеризуйте основні конфігурації кривих байдужості.

7. Доведіть взаємозвязок між кардиналістською та ординалістською теоріями корисності.

8. Що таке кутова рівновага? Чим вона відрізняється від внутрішньої рівноваги?

9. Охарактеризуйте основні різновиди кутової рівноваги.

ЛЕКЦІЯ № 4 (2 години)


Читайте також:

  1. II. Основні закономірності ходу і розгалуження судин великого і малого кіл кровообігу
  2. Адвокатура в Україні: основні завдання і функції
  3. Амортизація основних засобів, основні методи амортизації
  4. Артеріальний пульс, основні параметри
  5. Банківська система та її основні функції
  6. Банківська система: сутність, принципи побудови та функції. особливості побудови банківської системи в Україн
  7. Банківська система: сутність, принципи побудови та функції. Особливості побудови банківської системи в Україні.
  8. Банківська система: сутність, принципи побудови та функції. Особливості побудови банківської системи в Україні.
  9. Безробіття: сутність, види, соціально – економічні наслідки.
  10. Бізнес-план підприємства: сутність та складові
  11. Біологічна, соціальна та психологічна сутність здоров’я.
  12. Біржові товари і основні види товарних бірж. Принципи товарних бірж.




Переглядів: 2024

<== попередня сторінка | наступна сторінка ==>
Основні види кривих байдужості | Ефект впливу зміни ціни на споживацьку поведінку

Не знайшли потрібну інформацію? Скористайтесь пошуком google:

  

© studopedia.com.ua При використанні або копіюванні матеріалів пряме посилання на сайт обов'язкове.


Генерація сторінки за: 0.002 сек.