Студопедия
Новини освіти і науки:
МАРК РЕГНЕРУС ДОСЛІДЖЕННЯ: Наскільки відрізняються діти, які виросли в одностатевих союзах


РЕЗОЛЮЦІЯ: Громадського обговорення навчальної програми статевого виховання


ЧОМУ ФОНД ОЛЕНИ ПІНЧУК І МОЗ УКРАЇНИ ПРОПАГУЮТЬ "СЕКСУАЛЬНІ УРОКИ"


ЕКЗИСТЕНЦІЙНО-ПСИХОЛОГІЧНІ ОСНОВИ ПОРУШЕННЯ СТАТЕВОЇ ІДЕНТИЧНОСТІ ПІДЛІТКІВ


Батьківський, громадянський рух в Україні закликає МОН зупинити тотальну сексуалізацію дітей і підлітків


Відкрите звернення Міністру освіти й науки України - Гриневич Лілії Михайлівні


Представництво українського жіноцтва в ООН: низький рівень культури спілкування в соціальних мережах


Гендерна антидискримінаційна експертиза може зробити нас моральними рабами


ЛІВИЙ МАРКСИЗМ У НОВИХ ПІДРУЧНИКАХ ДЛЯ ШКОЛЯРІВ


ВІДКРИТА ЗАЯВА на підтримку позиції Ганни Турчинової та права кожної людини на свободу думки, світогляду та вираження поглядів



Особливості розміщення електронів по орбіталях в атомах малих і великих періодів.

Тема 2.1. Періодичний закон і періодична система хімічних елементів Д.І.Менделеєва.

Лекція № 5

1.Особливості розміщення електронів по орбіталях в атомах малих і великих періодів.

2.S –, p –, d –, f – електрони.

3.Квантові числа та їх фізичний зміст.

4.Розміщення електронів по орбіталях.

 

 

Періодичний закон – один з фундаментальних законів природи, він є основою всієї хімічної науки.

Сучасне формулювання закону: властивості елементів простих речовин і сполук елементів знаходяться в періодичній залежності від величини зарядів їх атомних ядер.

У багатоелектронних атомах електрон взаємодіє не лише з ядром, а й з іншими електронами цього атома, відштовхуючись від них. І все-таки розподіл електронів на орбіталях багатоелектронного атома можна докладно описати, припустивши, що ці орбіталі подібні до орбіталей атома водню. Причому енергія зростає як у разі збільшення головного квантового числа п, так і в разі збільшення орбітального квантового числа l,і тим більшою мірою залежить від l,чим більше електронів у атомі.

Багатоелектронні атоми можна уявити як системи, в яких уполі позитивно зарядженого ядра шарами розміщуються елек­трони, створюючи складні енергетичні рівні, побудовані з підрівнів. Стан електронів у багатоелектронних атомах відповідає дуже важливому квантово-механічному закону, сформульованому в 1924 р. німецьким фізиком В. Паулі і названому принципом заборони Пауллі: в атомі не може бути двох електронів, у яких усі чотири квантові числа були б однакові.

Фізичний зміст цього принципу полягає в тому, що в одному й тому самому місці простору два електрони одночасно розмі­щуватися не можуть. Саме тому два електрони можуть займати одну орбіталь лише за умови, що вони мають протилежно спря­мовані спіни. Кожна орбіталь незалежно від того, де вона розміщена, в атомі чи молекулі, може мати максимум два електро­ни, їх позначають так: ↑↓ . Якщо в атомі є ще електрони, то вони мають заповнювати інші орбіталі. Два електрони, які перебувають на одній орбіталі, називають спареними.

За принципом Паулі можна визначити граничне число електронів на підрівнях і рівнях. На s-підрівні (одна орбіталь) максимально може перебувати 2 електрони, на р-підрівні (три орбіталі) — 6, на d- –10, на f- –14 електронів. Оскільки на рівні максимальне число орбіталей дорівнює n2, то граничне число електронів на ньому може бути 2n2. Отже, на першому енергетичному рівні максимально може перебувати 2 електрони, на другому — 8, на третьому — 18, на четвертому — 32 електрони.

Відповідно до принципу Паулі схарактеризуємо набором чотирьох квантових чисел усі електрони 4р-підрівня.

Позначення 4р означає, що п = 4, а l = 1. Якщо l = 1, то магнітне квантове число m може мати три значення, а саме: -1, 0, +1. Отже, на 4р-підрівні є три орбіталі, кожна з яких максимально може містити два електрони, тобто всього на підрівні можуть перебувати шість електронів (табл.2.1.1.).

Таблиця 2.1.1.


Читайте також:

  1. I. Особливості аферентних і еферентних шляхів вегетативного і соматичного відділів нервової системи
  2. VI.3.3. Особливості концепції Йоганна Гайнріха Песталоцці
  3. VI.3.4. Особливості концепції Йоганна Фрідриха Гербарта
  4. А. Особливості диференціації навчального процесу в школах США
  5. Агітація за і проти та деякі особливості її техніки.
  6. Аграрне виробництво і його особливості
  7. Аграрне право як галузь права, його історичні витоки та особливості.
  8. АНАТОМІЯ І ФІЗІОЛОГІЯ ЦЕНТРАЛЬНОЇ ТА ПЕРИФЕРИЧНОЇ НЕРВОВОЇ СИСТЕМИ, ЇЇ ВІКОВІ ОСОБЛИВОСТІ
  9. Анатомо-фізіолгічні особливості
  10. Анатомо-фізіологічна перебудова організму підлітка та її вплив на його психологічні особливості й поведінку.
  11. Анатомо-фізіологічні особливості молодших школярів
  12. Антисептики ароматичного ряду (фенол чистий, іхтіол, дьоготь, мазь Вількінсона, лінімент за Вишневським). Особливості протимікробної дії та застосування.




Переглядів: 1319

<== попередня сторінка | наступна сторінка ==>
В однакових об'ємах різних газів за однакових умов (температура і тиск) міститься однакова кількість молекул. | S –, p –, d –, f – електрони.

Не знайшли потрібну інформацію? Скористайтесь пошуком google:

  

© studopedia.com.ua При використанні або копіюванні матеріалів пряме посилання на сайт обов'язкове.


Генерація сторінки за: 0.003 сек.