Студопедия
Новини освіти і науки:
МАРК РЕГНЕРУС ДОСЛІДЖЕННЯ: Наскільки відрізняються діти, які виросли в одностатевих союзах


РЕЗОЛЮЦІЯ: Громадського обговорення навчальної програми статевого виховання


ЧОМУ ФОНД ОЛЕНИ ПІНЧУК І МОЗ УКРАЇНИ ПРОПАГУЮТЬ "СЕКСУАЛЬНІ УРОКИ"


ЕКЗИСТЕНЦІЙНО-ПСИХОЛОГІЧНІ ОСНОВИ ПОРУШЕННЯ СТАТЕВОЇ ІДЕНТИЧНОСТІ ПІДЛІТКІВ


Батьківський, громадянський рух в Україні закликає МОН зупинити тотальну сексуалізацію дітей і підлітків


Відкрите звернення Міністру освіти й науки України - Гриневич Лілії Михайлівні


Представництво українського жіноцтва в ООН: низький рівень культури спілкування в соціальних мережах


Гендерна антидискримінаційна експертиза може зробити нас моральними рабами


ЛІВИЙ МАРКСИЗМ У НОВИХ ПІДРУЧНИКАХ ДЛЯ ШКОЛЯРІВ


ВІДКРИТА ЗАЯВА на підтримку позиції Ганни Турчинової та права кожної людини на свободу думки, світогляду та вираження поглядів



Dialogue No 2 (212 words)

Two old friends Ellen and Andrew are discussing the approaches to marketing research.

ELLEN: So, you have come to Manchester to study. What subject?

ANDREW: I am doing a marketing diploma and I hope also a doctor's degree in business administration.

ELLEN: Really? What problem are you concerned with?

ANDREW: You see, in recent years marketing has become a driving force in most companies. Underlying all market­ing strategy is "the marketing concept".-

ELLEN: What exactly does it mean?

ANDREW: Well, we must produce what people want, not what we want to produce. That means that we put the cus­tomer first.

ELLEN: You mean, you carry out marketing research, am I right? And in this way you can supply exactly what the customer wants.

ANDREW: Sure, we can do this by developing marketing know-how.

ELLEN: Well, from what you are saying it seems nowadays a company needs marketing control.

ANDREW: I tell you, a company that believes in marketing effort is forward-thinking and it doesn't rest on its past achievements: it must create a marketing policy having a clear idea of what causes the customers to buy.

ELLEN: Are you speaking of marketing forecast? You mean marketers should not only identify consumer needs; they should anticipate them by developing new products.

ANDREW: Exactly, and what's more: to create long-term demand, perhaps by modifying particular features of the product to satisfy changes in consumer needs or market conditions.

ELLEN: Sorry, Andrew, I've got to go, it was nice talking to you. Bye.

ANDREW: Bye.

Listen to Dialogue No 2 between two speakers and answer the questions below. Then listen again and check your answers.

 

1. What are Ellen's plans for the future?

2. What is the main idea underlying "the marketing con­cept"?

3. What are the main principles of marketing policy?

4. What is meant by marketing forecast?

5. Is it possible to create long-term demand?

 

Unit3. READING COMPREHENSION

 


Читайте також:

  1. A. Make up short dialogues expressing your opinion, agreeing or disagreeing. Use the prompts given below.
  2. A. Read the dialogue and reproduce it in Indirect Speech.
  3. A. Sarah and Ken are having an argument. Read what Sarah says and complete the dialogue with Ken’s answers from the box below. Then try to guess his last answer.
  4. Answer the questions to the dialogue.
  5. B. Read and translate the dialogue.
  6. C. Answer questions to the text. Make up a dialogue on the basis of this information.
  7. Complete the dialogue with the options (1, 2, 3, 4). Then act out the dialogue.
  8. Compose dialogues using the key words for the situations given below.
  9. Counter arguments (key-words).
  10. D. Make up short dialogues expressing lack of certainty and surprise. Use prompts given below.
  11. Dialogue
  12. Dialogue




Переглядів: 632

<== попередня сторінка | наступна сторінка ==>
Dialogue No 1 (274 words) | MARKETING MANAGEMENT STRATEGIES

Не знайшли потрібну інформацію? Скористайтесь пошуком google:

  

© studopedia.com.ua При використанні або копіюванні матеріалів пряме посилання на сайт обов'язкове.


Генерація сторінки за: 0.001 сек.