Студопедия
Новини освіти і науки:
МАРК РЕГНЕРУС ДОСЛІДЖЕННЯ: Наскільки відрізняються діти, які виросли в одностатевих союзах


РЕЗОЛЮЦІЯ: Громадського обговорення навчальної програми статевого виховання


ЧОМУ ФОНД ОЛЕНИ ПІНЧУК І МОЗ УКРАЇНИ ПРОПАГУЮТЬ "СЕКСУАЛЬНІ УРОКИ"


ЕКЗИСТЕНЦІЙНО-ПСИХОЛОГІЧНІ ОСНОВИ ПОРУШЕННЯ СТАТЕВОЇ ІДЕНТИЧНОСТІ ПІДЛІТКІВ


Батьківський, громадянський рух в Україні закликає МОН зупинити тотальну сексуалізацію дітей і підлітків


Відкрите звернення Міністру освіти й науки України - Гриневич Лілії Михайлівні


Представництво українського жіноцтва в ООН: низький рівень культури спілкування в соціальних мережах


Гендерна антидискримінаційна експертиза може зробити нас моральними рабами


ЛІВИЙ МАРКСИЗМ У НОВИХ ПІДРУЧНИКАХ ДЛЯ ШКОЛЯРІВ


ВІДКРИТА ЗАЯВА на підтримку позиції Ганни Турчинової та права кожної людини на свободу думки, світогляду та вираження поглядів



Контакти
 


Тлумачний словник
Авто
Автоматизація
Архітектура
Астрономія
Аудит
Біологія
Будівництво
Бухгалтерія
Винахідництво
Виробництво
Військова справа
Генетика
Географія
Геологія
Господарство
Держава
Дім
Екологія
Економетрика
Економіка
Електроніка
Журналістика та ЗМІ
Зв'язок
Іноземні мови
Інформатика
Історія
Комп'ютери
Креслення
Кулінарія
Культура
Лексикологія
Література
Логіка
Маркетинг
Математика
Машинобудування
Медицина
Менеджмент
Метали і Зварювання
Механіка
Мистецтво
Музика
Населення
Освіта
Охорона безпеки життя
Охорона Праці
Педагогіка
Політика
Право
Програмування
Промисловість
Психологія
Радіо
Регилия
Соціологія
Спорт
Стандартизація
Технології
Торгівля
Туризм
Фізика
Фізіологія
Філософія
Фінанси
Хімія
Юриспунденкция






Dialogue No 1 (274 words)

Jenny Brown and Alex Cleevelend are discussing the main principles of a marketing plan.

JENNY: Can you instruct me on some principles of develop­ing a marketing plan?

ALEX: Well, the marketing plan should be flexible enough and supported by well-developed and effective marketing serv­ices. But first of all the problem of target market is to be settled.

JENNY: And has our target market been identified yet?

ALEX: Yes, it has, and now the company has to decide what goods or services to offer while always remembering the existence of its competitors. Companies are always look­ing for marketing opportunities - possibilities of filling unsatisfied needs in areas in which they are likely to enjoy a differential advantage, due to their particular compe­tencies.

JENNY: Are there any problems in this area?

ALEX: Marketing opportunities are generally isolated by market segmentation - dividing a market into submarkets or segments according to customers' requirements or buy­ing habits.

JENNY: You see, we were told at the Business School that marketers do not only identify consumer needs; they can anticipate them by developing new products.

ALEX: That's right. Marketers should design marketing strategies and plan marketing programmes, and then organize, implement, and control the marketing effort.

JENNY: What do you mean by controlling the marketing effort?

ALEX: Well, once the basic offer, for example a product con­cept, has been established, the company has to think about the marketing mix - the set of all the various elements of a marketing plan, their integration, and the amount of effort that a company can expend on them in order to influence the target market.

JENNY: If I am not mistaken the best-known classification of these elements is the four P's: Product, Price, Promotion and Place, isn't it?

ALEX: Good for you! I am sure very soon you'll make an effective marketer!


Читайте також:

  1. A. Make up short dialogues expressing your opinion, agreeing or disagreeing. Use the prompts given below.
  2. A. Read the dialogue and reproduce it in Indirect Speech.
  3. A. Sarah and Ken are having an argument. Read what Sarah says and complete the dialogue with Ken’s answers from the box below. Then try to guess his last answer.
  4. Answer the questions to the dialogue.
  5. B. Read and translate the dialogue.
  6. C. Answer questions to the text. Make up a dialogue on the basis of this information.
  7. Complete the dialogue with the options (1, 2, 3, 4). Then act out the dialogue.
  8. Compose dialogues using the key words for the situations given below.
  9. Counter arguments (key-words).
  10. D. Make up short dialogues expressing lack of certainty and surprise. Use prompts given below.
  11. Dialogue
  12. Dialogue




Переглядів: 642

<== попередня сторінка | наступна сторінка ==>
MARKETING MIX IN ACTION | Dialogue No 2 (212 words)

Не знайшли потрібну інформацію? Скористайтесь пошуком google:

 

© studopedia.com.ua При використанні або копіюванні матеріалів пряме посилання на сайт обов'язкове.


Генерація сторінки за: 0.006 сек.