Студопедия
Новини освіти і науки:
МАРК РЕГНЕРУС ДОСЛІДЖЕННЯ: Наскільки відрізняються діти, які виросли в одностатевих союзах


РЕЗОЛЮЦІЯ: Громадського обговорення навчальної програми статевого виховання


ЧОМУ ФОНД ОЛЕНИ ПІНЧУК І МОЗ УКРАЇНИ ПРОПАГУЮТЬ "СЕКСУАЛЬНІ УРОКИ"


ЕКЗИСТЕНЦІЙНО-ПСИХОЛОГІЧНІ ОСНОВИ ПОРУШЕННЯ СТАТЕВОЇ ІДЕНТИЧНОСТІ ПІДЛІТКІВ


Батьківський, громадянський рух в Україні закликає МОН зупинити тотальну сексуалізацію дітей і підлітків


Відкрите звернення Міністру освіти й науки України - Гриневич Лілії Михайлівні


Представництво українського жіноцтва в ООН: низький рівень культури спілкування в соціальних мережах


Гендерна антидискримінаційна експертиза може зробити нас моральними рабами


ЛІВИЙ МАРКСИЗМ У НОВИХ ПІДРУЧНИКАХ ДЛЯ ШКОЛЯРІВ


ВІДКРИТА ЗАЯВА на підтримку позиції Ганни Турчинової та права кожної людини на свободу думки, світогляду та вираження поглядів



Контакти
 


Тлумачний словник
Авто
Автоматизація
Архітектура
Астрономія
Аудит
Біологія
Будівництво
Бухгалтерія
Винахідництво
Виробництво
Військова справа
Генетика
Географія
Геологія
Господарство
Держава
Дім
Екологія
Економетрика
Економіка
Електроніка
Журналістика та ЗМІ
Зв'язок
Іноземні мови
Інформатика
Історія
Комп'ютери
Креслення
Кулінарія
Культура
Лексикологія
Література
Логіка
Маркетинг
Математика
Машинобудування
Медицина
Менеджмент
Метали і Зварювання
Механіка
Мистецтво
Музика
Населення
Освіта
Охорона безпеки життя
Охорона Праці
Педагогіка
Політика
Право
Програмування
Промисловість
Психологія
Радіо
Регилия
Соціологія
Спорт
Стандартизація
Технології
Торгівля
Туризм
Фізика
Фізіологія
Філософія
Фінанси
Хімія
Юриспунденкция






Pricing Methods

The most common pricing methodsadopted by firms are:

1. Cost-plus pricing is a very simple pricing method and is perhaps the most common. A firm may calculate its average costsof producing a product and then simply add a profit 'mark-up',say 10%, on to average costs. This mark-up could 1 be changed to allow forthe effects of competition and eco­nomic conditions, e.g. where there is a lot of competition this : mark-up may be lowered or when business is good the mark­up could be raised.

2. Marginal-cost pricing differs from the above in that the firm looks not at its average costs but at marginal costs, i.e. the firm calculates the additional cost of producing the

next unit or set of units of output and the firm charges a price(plus a 'mark-up') according to the marginal cost. A typical example is found in the shoe repair business. There appear to be no standard pricesfor repairing shoes. What tends to happen is that the cobbler examines the shoes and makes aquick estimateof how much material and time it will take to repair them. Larger shoes, those made of leather-and those in greater disrepair have a higher marginal cost and therefore a higher price is charged for their repair.

3. Price discrimination: several firms are able to charge different prices for a similar product. This is known as price discrimination. British Rail (BR), for example, charges dif­ferent consumers such as businessmen and women, children, senior citizens and students different prices and also charges different prices according to the time of the journey, e.g. peak, off-peak, weekly and weekend. British Telephones (ВТ) price discriminates according to the time of day, week and distance of the call. The price charged to the consumer is made up of two elements: a fixed charge or quarterly rental, which is designed to cover BT's fixed costs, and a variable charge related to the use of the phone. The ability of a firm to price discriminates on whether it can split or segment its market. In the case of ВТ and BR this is quite straightfor­ward. Other industries and firms also price discriminate, e.g. the breweries charge different prices in the different regions of the country, cinemas offer cheap tickets for after­noon and late shows, and the Electricity Boards operate an Economy 7 system where consumers pay less for nighttime electricity.


Читайте також:

  1. CLINICAL METHODS OF PATIENT’S EXAMINATION
  2. Data Collection Methods for Market Research
  3. Demo 11: Access Methods (методи доступу)
  4. I. Text A: «Metals», Text B: «Steel», Text C: «Methods of steel heat treatment»
  5. Knitting methods
  6. Knitwear production methods
  7. METHODS OF DENTAL EXAMINATION OF THE PATIENT
  8. Methods of fabric production
  9. Methods of shoe construction
  10. Methods of the phonemic analysis
  11. Methods of Transacting International Business
  12. Price and Different Pricing Methods




Переглядів: 423

<== попередня сторінка | наступна сторінка ==>
Useful Language | Pricing Strategies

Не знайшли потрібну інформацію? Скористайтесь пошуком google:

 

© studopedia.com.ua При використанні або копіюванні матеріалів пряме посилання на сайт обов'язкове.


Генерація сторінки за: 0.004 сек.