Студопедия
Новини освіти і науки:
МАРК РЕГНЕРУС ДОСЛІДЖЕННЯ: Наскільки відрізняються діти, які виросли в одностатевих союзах


РЕЗОЛЮЦІЯ: Громадського обговорення навчальної програми статевого виховання


ЧОМУ ФОНД ОЛЕНИ ПІНЧУК І МОЗ УКРАЇНИ ПРОПАГУЮТЬ "СЕКСУАЛЬНІ УРОКИ"


ЕКЗИСТЕНЦІЙНО-ПСИХОЛОГІЧНІ ОСНОВИ ПОРУШЕННЯ СТАТЕВОЇ ІДЕНТИЧНОСТІ ПІДЛІТКІВ


Батьківський, громадянський рух в Україні закликає МОН зупинити тотальну сексуалізацію дітей і підлітків


Відкрите звернення Міністру освіти й науки України - Гриневич Лілії Михайлівні


Представництво українського жіноцтва в ООН: низький рівень культури спілкування в соціальних мережах


Гендерна антидискримінаційна експертиза може зробити нас моральними рабами


ЛІВИЙ МАРКСИЗМ У НОВИХ ПІДРУЧНИКАХ ДЛЯ ШКОЛЯРІВ


ВІДКРИТА ЗАЯВА на підтримку позиції Ганни Турчинової та права кожної людини на свободу думки, світогляду та вираження поглядів



Контакти
 


Тлумачний словник
Авто
Автоматизація
Архітектура
Астрономія
Аудит
Біологія
Будівництво
Бухгалтерія
Винахідництво
Виробництво
Військова справа
Генетика
Географія
Геологія
Господарство
Держава
Дім
Екологія
Економетрика
Економіка
Електроніка
Журналістика та ЗМІ
Зв'язок
Іноземні мови
Інформатика
Історія
Комп'ютери
Креслення
Кулінарія
Культура
Лексикологія
Література
Логіка
Маркетинг
Математика
Машинобудування
Медицина
Менеджмент
Метали і Зварювання
Механіка
Мистецтво
Музика
Населення
Освіта
Охорона безпеки життя
Охорона Праці
Педагогіка
Політика
Право
Програмування
Промисловість
Психологія
Радіо
Регилия
Соціологія
Спорт
Стандартизація
Технології
Торгівля
Туризм
Фізика
Фізіологія
Філософія
Фінанси
Хімія
Юриспунденкция






Оцінювання соціальної ефективності інноваційної діяльності

За соціально-орієнтованої економіки визначення ефек­тивності інновацій має обов'язково враховувати їх ввляя на соціальне середовище — передбачати подшікіення якос­ті життя людей.

Вплив інновацій на соціальні процеси є різностороннім і може характеризуватися такими показниками:

— підвищенням рівня життя населення (завдяки під­вищенню доходів та зростанню забезпеченості населення високоякісними товарами і послугами);

— зміною способу життя населення (шляхом зростання кількості робочих місць, підвищення кваліфікаційного та інтелектуального рівнів населення, формування сучасної культури відпочинку, що сприяє зменшенню кількості правопорушень тощо);

— поліпшенням здоров'я і збільшенням тривалості життя (поліпшення екологічної обстановки, умов праці, скорочення травматизму та професійних захворювань, підвищення якості медичних послуг та їх розвитку).

Соціальна ефективність інноваційної діяльності може бути двох видів:

а) ефективність соціально-цільової спрямованості проекту;

б) ефективність соціальних результатів інноваційного проекту.

Ефективність соціально-цільової спрямованості про­екту. Визначається у разі реалізації спеціального проек­ту, метою якого є поліпшення соціального середовища. До таких проектів відносять такі, що сприяють розвитку гро­мадянського суспільства, що особливо актуально для пост­радянських країн. Серед результатів таких проектів — підвищення громадянської активності членів суспільст­ва, зростання кількості громадських організацій, що від­стоюють професійні інтереси чи, наприклад, права спо­живачів, права людини тощо.

Ефективність соціальних результатів інноваційного проекту. Визначається показниками, що характеризу­ють, наприклад, зменшення кількості професійних захво­рювань працівників внаслідок поліпшення умов праці, зменшення загальної кількості захворювань завдяки по­ліпшенню екологічної ситуації, збільшення кількості ра­ціоналізаторів та винахідників, збільшення кількості споживаної електроенергії на побутові потреби (як наслі­док — збільшення кількості сучасних побутових пристро­їв, що полегшують виконання домашніх робіт) тощо.

Соціальну ефективність можна розраховувати і в гро­шовому виразі. Залежно від масштабу інновацій вона мо­же бути різною. Наприклад, завдяки реалізації масштаб­ного інноваційного проекту в регіоні відбувається загальне зростання кількості робочих місць, відповідно, скорочу­ються витрати бюджету, пов'язані з безробіттям; завдяки впровадженню екологічно чистих технологій економлять­ся кошти на охорону довкілля; через підвищення ділової активності в регіоні зростають надходження до місцевого бюджету, розвивається соціальна інфраструктура; завдя­ки зростанню освітнього та інтелектуального рівня насе­лення економляться бюджетні кошти на протидію анти­соціальним явищам та ін. Визначення величини такої ефективності є відносно складним завданням і не завжди враховується інноваторами у процесі обґрунтування до­цільності впровадження новацій, особливо коли прямий економічний ефект є значним. Проте соціальні наслідки реалізації інновацій слід прораховувати у разі їх негатив­ного спрямування і планувати заходи на відшкодування збитків, завданих тим, чиє середовище існування було по­гіршене.

Отже, оцінювання ефективності впровадження нова­цій є неодмінною передумовою їх реалізації. Визначення економічної ефективності інноваційних проектів та про­грам дає змогу підприємствам обґрунтовано обирати страте­гію і тактику їх розвитку та реально оцінювати результати інноваційної діяльності. Окремі суб'єкти господарювання повинні надавати перевагу інноваціям, що забезпечують підвищення ефективності їх господарської діяльності, зміцнення конкурентних позицій, вирішення завдань со­ціального розвитку колективу. Урахування загальнодер­жавного ефекту від створення і використання інновацій, їх впливу на загальний розвиток економіки країни є важли­вим при виборі пріоритетних напрямів інноваційної діяль­ності, що підтримуються державою.

 

ЛЕКЦІЯ 14. КОМЕРЦІАЛІЗАЦІЯ РЕЗУЛЬТАТІВ ІННОВАЦІЙНОЇ ДІЯЛЬНОСТІ

 


Читайте також:

  1. II. Мотивація навчальної діяльності
  2. II. Мотивація навчальної діяльності
  3. II. Мотивація навчальної діяльності
  4. II. Мотивація навчальної діяльності
  5. II. Мотивація навчальної діяльності
  6. II. Мотивація навчальної діяльності. Визначення теми і мети уроку
  7. III. Мотивація навчальної діяльності
  8. III. Мотивація навчальної діяльності
  9. IV. ВИСТАВКА ТА ОЦІНЮВАННЯ РОБІТ
  10. IV. Загальна оцінка діяльності вчителя
  11. IV. Загальна схема поточного і підсумкового контролю та оцінювання знань студентів
  12. IV. НС у природному середовищі та інших сферах життєдіяльності людини




Переглядів: 502

<== попередня сторінка | наступна сторінка ==>
Основні показники економічної ефективності інноваційних проектів | Правові аспекти охорони інтелектуальної власності

Не знайшли потрібну інформацію? Скористайтесь пошуком google:

 

© studopedia.com.ua При використанні або копіюванні матеріалів пряме посилання на сайт обов'язкове.


Генерація сторінки за: 0.005 сек.