Студопедия
Новини освіти і науки:
МАРК РЕГНЕРУС ДОСЛІДЖЕННЯ: Наскільки відрізняються діти, які виросли в одностатевих союзах


РЕЗОЛЮЦІЯ: Громадського обговорення навчальної програми статевого виховання


ЧОМУ ФОНД ОЛЕНИ ПІНЧУК І МОЗ УКРАЇНИ ПРОПАГУЮТЬ "СЕКСУАЛЬНІ УРОКИ"


ЕКЗИСТЕНЦІЙНО-ПСИХОЛОГІЧНІ ОСНОВИ ПОРУШЕННЯ СТАТЕВОЇ ІДЕНТИЧНОСТІ ПІДЛІТКІВ


Батьківський, громадянський рух в Україні закликає МОН зупинити тотальну сексуалізацію дітей і підлітків


Відкрите звернення Міністру освіти й науки України - Гриневич Лілії Михайлівні


Представництво українського жіноцтва в ООН: низький рівень культури спілкування в соціальних мережах


Гендерна антидискримінаційна експертиза може зробити нас моральними рабами


ЛІВИЙ МАРКСИЗМ У НОВИХ ПІДРУЧНИКАХ ДЛЯ ШКОЛЯРІВ


ВІДКРИТА ЗАЯВА на підтримку позиції Ганни Турчинової та права кожної людини на свободу думки, світогляду та вираження поглядів



Контакти
 


Тлумачний словник
Авто
Автоматизація
Архітектура
Астрономія
Аудит
Біологія
Будівництво
Бухгалтерія
Винахідництво
Виробництво
Військова справа
Генетика
Географія
Геологія
Господарство
Держава
Дім
Екологія
Економетрика
Економіка
Електроніка
Журналістика та ЗМІ
Зв'язок
Іноземні мови
Інформатика
Історія
Комп'ютери
Креслення
Кулінарія
Культура
Лексикологія
Література
Логіка
Маркетинг
Математика
Машинобудування
Медицина
Менеджмент
Метали і Зварювання
Механіка
Мистецтво
Музика
Населення
Освіта
Охорона безпеки життя
Охорона Праці
Педагогіка
Політика
Право
Програмування
Промисловість
Психологія
Радіо
Регилия
Соціологія
Спорт
Стандартизація
Технології
Торгівля
Туризм
Фізика
Фізіологія
Філософія
Фінанси
Хімія
Юриспунденкция






Великі географічні відкриття та їх наслідки. Промисловий переворот в провідних Західноєвропейських країнах

XVI XVIII ст. в еволюції європейської цивілізації були періодом переходу від феодального (аграрного) суспільства до індустріального. Велику роль в економічному розвитку Західної Європи відіграли географічні відкриття кінця XV – початку XVI ст. Їх передумовою була криза левантійської торгівлі. У 1458 році турки захопили Константинопіль і стали контролювати Чорне та Середземне моря. Торгові шляхи через Північну Африку контролювали араби. Ці обставини вимагали пошуків нових шляхів для торгівлі.

Другим стимулом для географічних відкриттів був пошук золота, як матеріалізації багатства. Монархам необхідні були гроші для утримання війська, чиновників, двору. Вихід із скрутного становища шукали не в економічній діяльності, а в територіальній експансій.

Великі географічні відкриття мали важливе значення для господарства Західної Європи. Почалася перебудова економічних відносин. Виникли зв’язки між найвіддаленішими областями, землями і народами різної матеріальної культури. Торгові шляхи перемістилися з Середземного моря на Атлантичний, Тихий та Індійський океани. Зовнішня торгівля стає світовою. Почав формуватися світовий ринок. Центрами світової торгівлі стають Лісабон, Севілья, Антверпен (порт в Бельгії), Амстердам, Лондон.

Небачений приплив золота та срібла до Європи (особливо до Іспанії) зумовив так звану революцію цін. Запаси золота в Західній Європі в XVI ст. збільшились більше ніж у 2 рази, срібла – в 3 рази. Ціни зросли в декілька разів (на хліб навіть у 5 разів). Одночасно почалося здешевлення дорогоцінних металів. Наслідком революції цін стало збагачення купців, промисловиків (робоча сила стала дешевою).

Безпосереднім результатом Великих географічних відкриттів було створення колоніальної системи. Нещадне пограбування колоніальних країн принесло європейським колонізаторам великі багатства і сприяло піднесенню економіки європейських країн. Це стало причиною розкладу мілкого феодального господарства і розвитку великого мануфактурного виробництва (мануфактурне виробництво сукна та металу, суднобудування, книгодрукування).

В цілому Великі географічні відкриття привели:

· До утворення колоніальної системи;

· Розвитку світового ринку;

· Змін та напрямків світової торгівлі;

· Одержання країнами Західної Європи великої кількості дорогоцінних металів.

· Пограбування підкорених народів дало можливість одержати величезні матеріальні ресурси, вкласти їх в економіку, що сприяло переходу від феодального до індустріального суспільства.

Починається історичний процес накопичення капіталу та відокремлення виробника від засобів виробництва.


Читайте також:

  1. II. Відкриття і подолання схоластичного світогляду
  2. Агропромислова інтеграція. Агропромисловий комплекс (АПК).
  3. Агропромисловий комплекс
  4. Агропромисловий комплекс
  5. Агропромисловий комплекс
  6. Агропромисловий комплекс та його структура
  7. Антиінфляційні заходи у постсоціалістичних країнах
  8. Антитоталітарні демократичні революції у країнах Східної Європи. Розпад Югославії. Об’єднання Німеччини
  9. Антична колонізація Північного Причорноморья та її наслідки.
  10. Аншлюс Австрії. Мюнхенська конференція та її наслідки. Крах політики західних держав щодо умиротворення агресора
  11. Апромисловий комплекс
  12. Безробіття, його види і наслідки.




Переглядів: 739

<== попередня сторінка | наступна сторінка ==>
Економічна думка епохи середньовіччя | Перші економічні школи епохи становлення капіталізму.

Не знайшли потрібну інформацію? Скористайтесь пошуком google:

 

© studopedia.com.ua При використанні або копіюванні матеріалів пряме посилання на сайт обов'язкове.


Генерація сторінки за: 0.004 сек.