Студопедия
Новини освіти і науки:
МАРК РЕГНЕРУС ДОСЛІДЖЕННЯ: Наскільки відрізняються діти, які виросли в одностатевих союзах


РЕЗОЛЮЦІЯ: Громадського обговорення навчальної програми статевого виховання


ЧОМУ ФОНД ОЛЕНИ ПІНЧУК І МОЗ УКРАЇНИ ПРОПАГУЮТЬ "СЕКСУАЛЬНІ УРОКИ"


ЕКЗИСТЕНЦІЙНО-ПСИХОЛОГІЧНІ ОСНОВИ ПОРУШЕННЯ СТАТЕВОЇ ІДЕНТИЧНОСТІ ПІДЛІТКІВ


Батьківський, громадянський рух в Україні закликає МОН зупинити тотальну сексуалізацію дітей і підлітків


Відкрите звернення Міністру освіти й науки України - Гриневич Лілії Михайлівні


Представництво українського жіноцтва в ООН: низький рівень культури спілкування в соціальних мережах


Гендерна антидискримінаційна експертиза може зробити нас моральними рабами


ЛІВИЙ МАРКСИЗМ У НОВИХ ПІДРУЧНИКАХ ДЛЯ ШКОЛЯРІВ


ВІДКРИТА ЗАЯВА на підтримку позиції Ганни Турчинової та права кожної людини на свободу думки, світогляду та вираження поглядів



Бюджетний дефіцит

Якщо наявні доходи в бюджеті недостатні для фінансування всіх необхідних потреб, то має місце бюджетний дефіцит.

Причинами бюджетного дефіциту можуть бути :

1) Значні інвестиції держави у розвиток економіки;

2) Негативні, руйнівні наслідки непередбачених подій, таких як війна , катастрофа, стихійні лиха;

3) Криза в економіці, яка знаходить відображення зокрема і у бюджетному дефіциті.

Шляхи подолання бюджетного дефіциту

- оздоровлення економіки країни;

- перебудова податкової системи в напрямку зменшення податкового тягаря і стимулювання ділової активності;

- скорочення бюджетних дотацій;

- зменшення фінансування державних інвестицій;

- запровадження обов'язкового медичного страхування;

- економне і цільове витрачання бюджетних коштів;

- посилення контрольної роботи за своєчасною і повною сплатою податків;

- скорочення видатків на управління і оборону;

- використання неемісійних джерел покриття бюджетного дефіциту та ін.

Економічна природа податків

Об'єктивний характер податків обумовлюється необхідністю централізації частини ресурсів у суспільстві.

Необхідність централізації ресурсів обумовлюється виникненням суспільних потреб. Критеріями при формуванні поняття податків є:

- сплата їх у примусовому порядку до державного бюджету;

- безеквівалентний характер цих платежів (без зустрічних зобов'язань держави)

- єдина методологія сплати і єдине джерело сплати (сплата за певними принципами, а джерелом є грошові доходи суб'єктів оподаткування).

До податків відносять платежі, що здійснюються юридичними і фізичними особами до державного бюджету для виконання державою її функції. На їх основі формуються державні фінанси. Всі інші, незалежно від їх призначення і форми сплати, вважаються податковими платежами (плата, відрахування, внески, збори).

Функції податків

У більшості країн світу за податками закріплені дві основні функції:

- фіскальна;

- регулювальна.

Фіскальна функція розкриває податки як інструмент забезпечення надходження грошових коштів до бюджету на принципах постійності, стабільності, рівномірності.

Регулювальна функція передбачає що податок це не тільки фіскальний інструменти, але й регулятор господарських процесів.


Читайте також:

  1. Активний бюджетний дефіцитхарактеризу­ється спрямуванням коштів на інвестування еко­номіки, що сприяє зростанню ВВП.
  2. Аналіз обмежень дефіцитних і недефіцитних ресурсів
  3. БЮДЖЕТ І БЮДЖЕТНИЙ УСТРІЙ
  4. Бюджет і проблема його дефіциту
  5. Бюджетна політика і бюджетний механізм
  6. Бюджетна політика і бюджетний механізм
  7. Бюджетна політика і бюджетний механізм.
  8. Бюджетна система і бюджетний устрій
  9. Бюджетна система та бюджетний устрій
  10. Бюджетна система та бюджетний устрій.
  11. Бюджетний дефіцит




Переглядів: 504

<== попередня сторінка | наступна сторінка ==>
Принципи бюджетного фінансування | Класифікація податків

Не знайшли потрібну інформацію? Скористайтесь пошуком google:

  

© studopedia.com.ua При використанні або копіюванні матеріалів пряме посилання на сайт обов'язкове.


Генерація сторінки за: 0.01 сек.