МАРК РЕГНЕРУС ДОСЛІДЖЕННЯ: Наскільки відрізняються діти, які виросли в одностатевих союзах
РЕЗОЛЮЦІЯ: Громадського обговорення навчальної програми статевого виховання ЧОМУ ФОНД ОЛЕНИ ПІНЧУК І МОЗ УКРАЇНИ ПРОПАГУЮТЬ "СЕКСУАЛЬНІ УРОКИ" ЕКЗИСТЕНЦІЙНО-ПСИХОЛОГІЧНІ ОСНОВИ ПОРУШЕННЯ СТАТЕВОЇ ІДЕНТИЧНОСТІ ПІДЛІТКІВ Батьківський, громадянський рух в Україні закликає МОН зупинити тотальну сексуалізацію дітей і підлітків Відкрите звернення Міністру освіти й науки України - Гриневич Лілії Михайлівні Представництво українського жіноцтва в ООН: низький рівень культури спілкування в соціальних мережах Гендерна антидискримінаційна експертиза може зробити нас моральними рабами ЛІВИЙ МАРКСИЗМ У НОВИХ ПІДРУЧНИКАХ ДЛЯ ШКОЛЯРІВ ВІДКРИТА ЗАЯВА на підтримку позиції Ганни Турчинової та права кожної людини на свободу думки, світогляду та вираження поглядів
Контакти
Тлумачний словник Авто Автоматизація Архітектура Астрономія Аудит Біологія Будівництво Бухгалтерія Винахідництво Виробництво Військова справа Генетика Географія Геологія Господарство Держава Дім Екологія Економетрика Економіка Електроніка Журналістика та ЗМІ Зв'язок Іноземні мови Інформатика Історія Комп'ютери Креслення Кулінарія Культура Лексикологія Література Логіка Маркетинг Математика Машинобудування Медицина Менеджмент Метали і Зварювання Механіка Мистецтво Музика Населення Освіта Охорона безпеки життя Охорона Праці Педагогіка Політика Право Програмування Промисловість Психологія Радіо Регилия Соціологія Спорт Стандартизація Технології Торгівля Туризм Фізика Фізіологія Філософія Фінанси Хімія Юриспунденкция |
|
|||||||
Методичні вказівкиУ періоди економічної кризи, корінних змін у господарському механізмі, порушення збалансованості бюджету держава відчуває гостру нестачу фінансових ресурсів. Основним способом отримання додаткових фінансових результатів стає державний кредит. Таким чином, об’єктивна необхідність державного кредиту пояснюється протиріччям між зростаючими суспільними потребами і можливостями їх задоволення за рахунок доходів бюджету. Здійснюючи операції по державному кредиту всередині країни, держава є позичальником коштів, а населення, підприємства, організації – кредиторами. В міжнародних економічних відносинах держава виступає у ролі як позичальника, так і у ролі кредитора. У тих випадках, коли держава бере на себе відповідальність за погашення позик або виконання інших зобов’язань, взятих на себе юридичними та фізичними особами, вона є гарантом. Характеризуючи сутність державного кредиту, слід відмітити, що формування з допомогою кредитних відносин додаткових фінансових ресурсів для фінансування загальнодержавних витрат – це тільки одна його сторона. Іншою - є відносини, обумовлені платністю і поверненням ресурсів, які мобілізовані з допомогою державного кредиту. Держава гарантує повернення коштів зі сплатою кредиторам установленого доходу, як правило, у вигляді процентів. Але платність, строковість і повернення запозичених державою коштів не дають підстави ототожнювати державний кредит із банківським. Між ними існують суттєві відмінності. Отже, державний кредит представляє собою сукупність економічних відносин, які виникають у процесі формування державою фінансових ресурсів для фінансування бюджетних витрат й інших загальнодержавних програм. Як фінансова категорія державний кредит виконує фіскальну і регулювальну функцію. Водночас державний кредит – це форма мобілізації тимчасово вільних коштів населення, підприємств та організацій для задоволення суспільних потреб на умовах платності й повернення. За наявності бюджетного дефіциту державний кредит є одним із основних джерел його покриття. При позитивному бюджетному сальдо мобілізовані через держкредит кошти використовуються для фінансування економічних і соціальних програм. Слід також звернути увагу і на поняття “умовний державний кредит”, коли держава виступає гарантом по кредитах, наданих іноземним позичальникам, місцевим органам влади, державним підприємствам. Зовнішній прояв змісту тих економічних відносин, які виражає державний кредит, представляє собою форму кредиту. Внутрішній державний кредит може мати товарну і грошову форму. Товарну форму використовують при розладнанні грошової системи. Грошовий кредит виступає у формах державних позик, вкладів населення в ощадних банках, використання державного кредитного фонду. Найпоширенішою формою державного кредиту є позики. Державні зовнішні позики можуть надаватися в грошовій або в товарній формі. Грошові позики надаються у валюті країни-кредитора або у вільно конвертованій валюті. Існування державного кредиту призводить до появи державного боргу, який поділяється на поточний і капітальний, внутрішній і зовнішній. Важливим є питання про економічно обґрунтовані межі державного боргу. У більшості країн світу, в тому числі і в Україні, величина внутрішнього державного боргу регулюється законодавчо. Для зовнішнього державного боргу це заходи щодо отримання і повернення зовнішніх кредитів. Методами управління державним боргом є конверсія, консолідація, уніфікація, обмін облігацій за регресивним співвідношенням, відстрочення погашення та анулювання позики. Управління державним внутрішнім боргом України здійснює Міністерство фінансів України у порядку, погодженому з Національним банком України. Розміщення боргових зобов’язань Уряду України та надання гарантій від його імені провадить за його дорученням Міністерство фінансів України. Граничні розміри державного внутрішнього боргу України, його структура, джерела і строки погашення встановлює Верховна Рада України одночасно із затвердженням державного бюджету України на наступний рік. Запитання до теми: 1 Охарактеризуйте соціально-економічну сутність державного кредиту, його роль у формуванні додаткових фінансових ресурсів держави та покритті бюджетного дефіциту. 2 Які функції державного кредиту? 3 Перелічіть форми та види державного внутрішнього та зовнішнього кредитів та дайте їх характеристику. 4 За якими ознаками класифікують державні позики? 5 Які існують джерела погашення державних позик? 6 Розкрийте поняття державного боргу і джерел його погашення. 7 Які існують види державного боргу? 8 Що являє собою обслуговування державним боргом і які є методи коригування позикової політики держави?
ЗМ 12 Страхування та страховий ринок С 12.1Становлення страхового ринку в Україні (1 год) 1 Економічна суть і необхідність страхування. 2 Принципи страхування. 3 Функції страхування та їх економічний зміст. 4 Організація страхування: суб’єкти страхування, об’єкти та форми страхових відносин. 5 Страховий ринок: поняття, структура, учасники. 6 Державний нагляд за страховою діяльністю. Читайте також:
|
||||||||
|