Студопедия
Новини освіти і науки:
МАРК РЕГНЕРУС ДОСЛІДЖЕННЯ: Наскільки відрізняються діти, які виросли в одностатевих союзах


РЕЗОЛЮЦІЯ: Громадського обговорення навчальної програми статевого виховання


ЧОМУ ФОНД ОЛЕНИ ПІНЧУК І МОЗ УКРАЇНИ ПРОПАГУЮТЬ "СЕКСУАЛЬНІ УРОКИ"


ЕКЗИСТЕНЦІЙНО-ПСИХОЛОГІЧНІ ОСНОВИ ПОРУШЕННЯ СТАТЕВОЇ ІДЕНТИЧНОСТІ ПІДЛІТКІВ


Батьківський, громадянський рух в Україні закликає МОН зупинити тотальну сексуалізацію дітей і підлітків


Відкрите звернення Міністру освіти й науки України - Гриневич Лілії Михайлівні


Представництво українського жіноцтва в ООН: низький рівень культури спілкування в соціальних мережах


Гендерна антидискримінаційна експертиза може зробити нас моральними рабами


ЛІВИЙ МАРКСИЗМ У НОВИХ ПІДРУЧНИКАХ ДЛЯ ШКОЛЯРІВ


ВІДКРИТА ЗАЯВА на підтримку позиції Ганни Турчинової та права кожної людини на свободу думки, світогляду та вираження поглядів



Висновки сучасної екології

Дані сучасної екологічної науки та результати виробничої діяльності дозволяють зробити такі важливі висновки:

1) будь-який вид живого організму унікальний та неповторний.

Знищення окремих видів рослин та тварин є непоправною утратою, збитки від якої в наш час навіть важко уявити, оскільки види, що зникли або зникають, можуть нести поки що невідомі, але потенційно корисні для людини властивості;

2) природні ресурси, що не так давно оцінювалися як невичерпні і до того ж як безкоштовний дар природи, насправді виявилися вичерпними і такими, які можуть бути знищені;

3) біосфера та складові її частини мають досить складну структуру та закони функціонування. Штучне конструювання екосистем та самої біосфери – задача, що не під силу сучасній людині, та й, можливо, і для майбутнього людства. Більшість біосферних структур, як виявилося, мають не таку вже високу стійкість та пластичність. Зруйнувати їх людина може, але відновити, відтворити – поки що ні.

4) усвідомлення сучасною людиною можливості свого виживання лише в умовах збереження такого природного середовища, до якого вона адаптована як живий організм.


Проект "Біосфера-2"

26 вересня 1991 р. у пустельному районі американського штату Арізона, неподалік від містечка Оракл восьмеро дослідників увійшли під герметичне склепіння приміщення, схожого на гігантську оранжерею площею 2,5 га, де вони мали провести в повній ізоляції від навколишнього середовища два роки. Так розпочався експеримент, що дістав назву “Біосфера-2” (назву “Біосфера-1” автори проекту дали нашій планеті).

Протягом семи років тривало проектування й будівництво комплексу, вартість якого перевищила 100 млн доларів. Автори проекту (Дж. Аллен, М. Огастін та ін.) поставили за мету створити зменшену копію земної біосфери, гармонійно поєднаної з техносферою. Ця міні-біосфера мала функціонувати на основі самозабезпечення, бути абсолютно незалежною та ізольованою від “Біосфери-1” (зовні надходила лише сонячна енергія та інформація), а головне — повністю керуватися людьми. В майбутньому модель подібної штучної біосфери, на думку авторів, могла б використовуватися для створення колоній людей на Місяці, Марсі та у відкритому Космосі. Таким чином автори проекту поставили за мету створити замкнену систему життєзабезпечення з штучно підтримуваним гомеостазом, тобто здійснити, хоча і в невеликих масштабах, мрію про керовану людським розумом біосферу.

З мільйонів живих організмів Землі для “Біосфери-2” було відібрано 3800 представників фауни й флори, причому головним критерієм відбору була користь, яку вони могли принести колоністам (вживатися в їжу, використовуватися з лікувальною метою, очищувати повітря, переробляти відходи тощо). Під скляним дахом відсіків “Біосфери-2” було створено 5 біот: вологий тропічний ліс, савана, пустеля, болото й море (басейн глибиною близько 8 м із живим кораловим рифом, де спеціальна установка генерувала хвилі). Крім того, комплекс мав город і ферму, де експериментатори збиралися культивувати овочі, фрукти, рис, вирощувати свиней, курей, кіз. В їжу можна було вживати також фрукти з “тропічного лісу” та рибу штучних моря й річки. З харчових продуктів, вирощених у “Біосфері-1”, було взято лише великий запас кави.

Техносфера комплексу, крім городу й ферми, мала житлові приміщення, бібліотеку, спортзал, лабораторію, численне технічне устаткування, дощувальні установки, насоси для циркуляції води й повітря тощо, а також комп’ютерну систему з 2500 датчиками, що мала здійснювати безперервний автоматизований моніторинг життєво важливих параметрів “Біосфери-2” (вологості, температури й газового складу атмосфери, освітленості тощо). У разі потреби комп’ютер автоматично вмикав чи вимикав системи підігріву або охолодження повітря, керував роботою інших агрегатів. Чистоту повітря й води забезпечували 60 фільтрів, переважно біологічних, очисниками в яких були рослини, водорості й мікроорганізми, як у “Біосфері-1”.

Експеримент закінчився невдало – менш ніж через півроку його довелося припинити, а дослідників евакуювали. Бажаної керованості процесів і збалансованості техносфери й “Біосфери-2” досягти не вдалося. Основні параметри системи вийшли з-під контролю й стали загрожувати здоров’ю дослідників. Відбулися непередбачені зміни в складі угруповань мікроорганізмів, що населяли штучні біоти “Біосфєри-2”, а головне – швидко збільшився вміст вуглекислого газу в повітрі. Коли він досяг небезпечного для здоров’я людей рівня, й ніякими заходами повернути атмосферу до оптимального стану не вдалося, експеримент було припинено.

Крах проекту “Біосфера-2” ще раз підтвердив, що людство не може жити ніде, крім “Біосфери-1”, тому зусилля людства найближчим часом мають спрямовуватися на її збереження Повна збалансованість усіх процесів, кругообіг речовин і енергії, екологічна рівновага біосфери можливі лише в масштабах Землі, де ці процеси відпрацьовувалися природою протягом мільйонів років. І ніякі комп’ютери не можуть керувати системою, складність якої набагато вища за їх власну.


Читайте також:

  1. А. Підготуйте і запишіть висновки-рекомендації для автора, який перекладає текст з російської мови на українську.
  2. Аналіз одержання результатів. Висновки рекомендації.
  3. Визначення та основні поняття екології
  4. Виникнення рабовласницьких держав на території сучасної України
  5. Висновки
  6. Висновки
  7. Висновки
  8. Висновки
  9. ВИСНОВКИ
  10. ВИСНОВКИ
  11. Висновки
  12. Висновки




Переглядів: 549

<== попередня сторінка | наступна сторінка ==>
Основні закони біосфери | 

Не знайшли потрібну інформацію? Скористайтесь пошуком google:

  

© studopedia.com.ua При використанні або копіюванні матеріалів пряме посилання на сайт обов'язкове.


Генерація сторінки за: 0.002 сек.