Студопедия
Новини освіти і науки:
МАРК РЕГНЕРУС ДОСЛІДЖЕННЯ: Наскільки відрізняються діти, які виросли в одностатевих союзах


РЕЗОЛЮЦІЯ: Громадського обговорення навчальної програми статевого виховання


ЧОМУ ФОНД ОЛЕНИ ПІНЧУК І МОЗ УКРАЇНИ ПРОПАГУЮТЬ "СЕКСУАЛЬНІ УРОКИ"


ЕКЗИСТЕНЦІЙНО-ПСИХОЛОГІЧНІ ОСНОВИ ПОРУШЕННЯ СТАТЕВОЇ ІДЕНТИЧНОСТІ ПІДЛІТКІВ


Батьківський, громадянський рух в Україні закликає МОН зупинити тотальну сексуалізацію дітей і підлітків


Відкрите звернення Міністру освіти й науки України - Гриневич Лілії Михайлівні


Представництво українського жіноцтва в ООН: низький рівень культури спілкування в соціальних мережах


Гендерна антидискримінаційна експертиза може зробити нас моральними рабами


ЛІВИЙ МАРКСИЗМ У НОВИХ ПІДРУЧНИКАХ ДЛЯ ШКОЛЯРІВ


ВІДКРИТА ЗАЯВА на підтримку позиції Ганни Турчинової та права кожної людини на свободу думки, світогляду та вираження поглядів



Фізична культура – одне з основних умов підвищення стійкості до впливу негативних факторів.

До негативних факторів, що виникають у процесі навчальної діяльності студентів, варто віднести такі:

- тривале обмеження рухової активності;

- тривале збереження статичної пози;

- напружена робота нервової системи;

- різні шуми;

- вплив електронно-обчислювальної техніки;

- зниження або підвищення атмосферного тиску;

- зниження або підвищення вологості чи сухості повітря;

- засміченість повітря в закритому приміщенні при скупченні великої кількості людей.

Усе вищевказане призводить до зниження розумової працездатності студентів під час навчальних занять, а також у позанавчальний час і може привести до погіршення стану їхнього здоров'я.

В усуненні або нейтралізації негативних факторів зростає роль фізичних вправ, рухової активності, здорового способу життя.

Застосування фізичних вправ протягом навчального дня (физкультпаузи, физкультхвилинки, заняття фізичною культурою і т.д.) запобігає негативному впливу негативних факторів на організм студента, знижує емоційну напругу, усуває застійні явища в організмі, підвищує розумову та фізичну працездатність студентської молоді; активізує адаптаційні реакції організму до розумових навантажень, віддаляє настання втоми, слугує формою активного відпочинку студентів и переключення з одного виду діяльності на інший.

 

6. Специфічні особливості навчання студентів фізичній культурі.

Зміст, характер і умови навчання студентів, їхньої підготовки до професійної діяльності мають свої особливості, що і визначають спеціальну спрямованість їхнього фізичного виховання і навчання.

Спеціальна спрямованість фізичного виховання та навчання являє собою підбір і застосування засобів, методів і форм фізичної культури, що забезпечують ефективне рішення загальних і приватних завдань виховання і навчання студентів.

Фактори, які необхідно враховувати в процесі навчання студентів:

- умови, у яких протікає процес навчання і виховання;

- характер і величину фізичного навантаження і нервово-психологічних напруг під час навчання;

- якість навчання у Вузі і його вплив на психічний і фізичний стан студентів;

- особливості комплектування навчальних груп (основне, спеціальне, спортивне відділення);

- приватні особливості (ступінь і бажання одержувати знання, вміння та навички, незручності зв'язані з далекістю учбово-спортивної бази від будинку, місця навчання і т.д.).

Спеціальні завдання, що розв'язуються засобами фізичного виховання:

- формування здатності до перенесення статичних навантажень у процесі навчання студентів;

- розвиток і удосконалювання витривалості, координації (швидкості і точності відповідних реакцій і дій, орієнтування в просторі й часі та ін.);

- підтримування оптимальної ваги тіла;

- підвищення стійкості організму до перепадів температури повітря (до перегрівання, переохолодження);

- розвиток морально-вольових якостей (сміливості, рішучості, витримки, самовладання, ініціативи, спритності, цілеспрямованості, емоційній стійкості);

- відновлення функціональних порушень нервової і серцево-судинної систем, шлунково-кишкового тракту, зняття зорового стомлення, збереження правильної постави й ін.

Ці спеціальні завдання реалізуються в процесі занять різними формами фізичної культури.

Таким чином, фізкультура є складовою частиною виховання і навчання студентів, сприяє ефективному засвоєнню ними освітньої програми, формуванню гармонійно розвиненої особистості, успішному оволодінню майбутніми професіями.

 

 

 
 
 


Читайте також:

  1. I визначення впливу окремих факторів
  2. Абсолютні показники фінансової стійкості
  3. Абсолютні показники фінансової стійкості та її типи
  4. Аденогіпофіз, його гормони, механізм впливу
  5. Аденогіпофіз, його гормони, механізм впливу, прояви гіпер- та гіпофункцій.
  6. Алгебраїчні критерії стійкості
  7. Амортизація основних засобів
  8. Амортизація основних засобів, основні методи амортизації
  9. Амортизація основних засобів.
  10. Амортизація основних фондів
  11. Амортизація основних фондів
  12. Амортизація основних фондів підприємства. Методи нарахування амортизації




Переглядів: 711

<== попередня сторінка | наступна сторінка ==>
ТЕСТИ ДО ТЕМИ 1. | Предмет, завдання і значення курсу

Не знайшли потрібну інформацію? Скористайтесь пошуком google:

  

© studopedia.com.ua При використанні або копіюванні матеріалів пряме посилання на сайт обов'язкове.


Генерація сторінки за: 0.01 сек.