МАРК РЕГНЕРУС ДОСЛІДЖЕННЯ: Наскільки відрізняються діти, які виросли в одностатевих союзах
РЕЗОЛЮЦІЯ: Громадського обговорення навчальної програми статевого виховання ЧОМУ ФОНД ОЛЕНИ ПІНЧУК І МОЗ УКРАЇНИ ПРОПАГУЮТЬ "СЕКСУАЛЬНІ УРОКИ" ЕКЗИСТЕНЦІЙНО-ПСИХОЛОГІЧНІ ОСНОВИ ПОРУШЕННЯ СТАТЕВОЇ ІДЕНТИЧНОСТІ ПІДЛІТКІВ Батьківський, громадянський рух в Україні закликає МОН зупинити тотальну сексуалізацію дітей і підлітків Відкрите звернення Міністру освіти й науки України - Гриневич Лілії Михайлівні Представництво українського жіноцтва в ООН: низький рівень культури спілкування в соціальних мережах Гендерна антидискримінаційна експертиза може зробити нас моральними рабами ЛІВИЙ МАРКСИЗМ У НОВИХ ПІДРУЧНИКАХ ДЛЯ ШКОЛЯРІВ ВІДКРИТА ЗАЯВА на підтримку позиції Ганни Турчинової та права кожної людини на свободу думки, світогляду та вираження поглядів
Контакти
Тлумачний словник Авто Автоматизація Архітектура Астрономія Аудит Біологія Будівництво Бухгалтерія Винахідництво Виробництво Військова справа Генетика Географія Геологія Господарство Держава Дім Екологія Економетрика Економіка Електроніка Журналістика та ЗМІ Зв'язок Іноземні мови Інформатика Історія Комп'ютери Креслення Кулінарія Культура Лексикологія Література Логіка Маркетинг Математика Машинобудування Медицина Менеджмент Метали і Зварювання Механіка Мистецтво Музика Населення Освіта Охорона безпеки життя Охорона Праці Педагогіка Політика Право Програмування Промисловість Психологія Радіо Регилия Соціологія Спорт Стандартизація Технології Торгівля Туризм Фізика Фізіологія Філософія Фінанси Хімія Юриспунденкция |
|
|||||||||||||||||||||
Контрольні запитанняДержавний стандарт початкової загальної освіти галузі «Мистецтво». Вступ ЛЕКЦІЯ
Тема: Образотворче мистецтво як складова системи освіти.
м. Берислав, 2013 р. Тема лекції: Образотворче мистецтво як складова системи освіти. Знати: значення образотворчого мистецтва в системі освіти; сучасні вимоги до предмету образотворче мистецтво, основні положення стандарту початкової загальної освіти галузі «Мистецтво»; загально дидактичні і специфічні художньо-педагогічні принципи навчання образотворчому мистецтву в початкових класах; зміст і структуру чинних програм з образотворчого мистецтва початкової школи. Вміти: застосовувати на практиці сучасні вимоги до предмету образотворче мистецтво; використовувати основні положення стандарту початкової загальної освіти галузі «Мистецтво», загально дидактичні і специфічні художньо-педагогічні принципи навчання образотворчому мистецтву в початкових класах; користуватись чинними програмами та підручниками з образотворчого мистецтва. Тип лекції: вступна. Ключові поняття: Державний стандарт початкової загальної освіти, освітня галузь «Мистецтво», навчальний предмет образотворче мистецтво, художньо педагогічні принципи навчання, програма з образотворчого мистецтва початкової школи.
План 1. Вступ. 2. Державний стандарт початкової загальної освіти галузі «Мистецтво». 2.1. Освітня галузь «Мистецтво» (образотворча лінія). 3. Мета і завдання предмету Образотворче мистецтво в початковій школі. 4. Принципи навчання образотворчому мистецтву в початкових класах. 4.1. Специфіка використання наочного принципу навчання на уроках образотворчого мистецтва 4.2. 5. Зміст і структура чинних програм з образотворчого мистецтва початкової школи. 5.1. Навчально-методичне забезпечення курсів «Мистецтво» та «Образотворче мистецтво». 6. Заключна частина. Повідомлення д/з.
Основна література 1. Державний стандарт початкової загальної освіти [Електронний ресурс] : // Режим доступу http://zakon2.rada.gov.ua/laws/show/462-2011-п 2. Антонович, Є. А. Художні техніки в школі. [Текст] : Є. А. Антонович – К.: ІЗМН, 2001. – 312 с. – с.124 3. Волобуєва, Т.Б. Розвиток творчої компетентності школярів. [Текст] : Т.Б. Волобуєва – Харків, 2005. – 110 с. – с.48. 4. Кардашов, В.М. Теорія і методика викладання образотворчого мистецтва [Текст] : Навч. Посіб. Для студентів вищіх навчальних закладів. В.М. Кардашов – К. : Видавничий Дім «Слово», 2007. – 296с. 5. Ростовцев, Н.Н. Методика преподавания изобразительного искусства в школе [Текст] : уч.для студ. Худ.граф. / Н.Н. Ростовцев. – М. : Просвещение, 1980. 6. Мистецтво. Програма для загальноосвітніх навчальних закладів. 1-4 класи. // Мистецтво та освіта. – 2012. - № 4. – с.2. 7. Образотворче мистецтво. Програма для загальноосвітніх навчальних закладів. 1-4 класи. // Мистецтво та освіта. – 2012. - № 4. – с.7. 8. Падалка Г. М. Педагогіка мистецтва (Теорія і методика викладання мистецьких дисциплін). — К.: Освіта України, 2008. — 274 с. [Електронний ресурс] : // Режим доступу http://do.gendocs.ru/docs/index-230981.html Додаткові джерела 1. Бібік Н. Компетентність і компетенції в результатах початкової освіти / Н. Бібік // Початкова школа. – 2010. - № 9. 2. Климова, Л.В. Аналізуємо нову програму образотворчого мистецтва 1-4 кл. // Мистецтво в школі. – 2012. - № 8. – с. 4. 3. Кузьмінський А.І. Педагогіка у запитаннях і відповідях [Електронний ресурс] : // Режим доступу http://pidruchniki.ws/pedagogika/printsipi_navchannya 4. Образотворче мистецтво. Програма для1- 4 класів загальноосвітніх навчальних закладів під ред. Р. Шмагало [Електронний ресурс] : // Режим доступу http://kukh.ho.ua/kurs/OBR_ped/obr_mist.pdf 5. Програми для середньої загальноосвітньої школи 1 – 4 класи [Текст] : оіц. Вид. – К. : Початкова школа. – 2006. – 432 с. – с. 304-394. 6. Програма мистецтво1-4 класи для загальноосвітніх навчальних закладів [Електронний ресурс] : // Режим доступу http://cl.rushkolnik.ru/docs/8080/index-137280-5.html 7. Савченко О. Я. Формування ключових і предметних компетентностей молодших школярів: дидактико-методичні аспекти [Електронний ресурс] : // Режим доступу http://txt.rushkolnik.ru/docs/index-11219.html Презентація: Образотворче мистецтво як складова системи освіти.
«Лекція з паузами» (див. додаток 1). Навчальний матеріал розділений на логічно завершені частини міні лекції, в паузах між викладом студенти виконують завдання – скласти таблицю для бліц-інтервю.
Вміння малювати завжди мало і має важливе значення для людини, а його використання завжди слугувало одним з засобів спілкування між людьми. Невід’ємною частиною культури, одним із визначальних її проявів є образотворче мистецтво. Протягом тисячоліть мистецтво займало одне з пріоритетних місць за силою впливу на особистісний розвиток людини та її виховання. Високорозвинені цивілізації ставили і продовжують ставити мистецтво у центрі всієї освіти, розуміючи його унікальні можливості для розвитку духовності та інтелекту, універсальну доступність різних форм творчості для сприйняття і засвоєння з ранніх років дитинства. В даній лекції ми розкриємо значення образотворчого мистецтва в системі освіти; сучасні вимоги до предмету образотворче мистецтво; оговоримо специфічні художньо педагогічні принципи, та зміст і структуру чинних програм з образотворчого мистецтва початкової школи. Державний стандарт початкової загальної освіти прийнятий Постановою Кабінету Міністрів від 20 квітня 2011 року № 462, розроблений відповідно до мети початкової школи з урахуванням пізнавальних можливостей і потреб учнів початкових класів, визначає зміст початкової загальної освіти, який ґрунтується на загальнолюдських цінностях та принципах науковості і світського характеру освіти, системності, інтегративності, єдності навчання і виховання на засадах гуманізму, демократії, громадянської свідомості, взаємоповаги між націями і народами в інтересах людини, родини, суспільства, держави. Державний стандарт ґрунтується на засадах особистісно зорієнтованого і компетентнісного підходів, що зумовлює чітке визначення результативної складової засвоєння змісту початкової загальної освіти. Державний стандарт складається з: Базового навчального плану початкової загальної освіти; загальної характеристики інваріантної та варіативної складових змісту початкової загальної освіти; державних вимог до рівня загальноосвітньої підготовки учнів. У результативній складовій кожної освітньої галузі Державного стандарту визначено державні вимоги до рівня загальноосвітньої підготовки учнів початкової школи, які відповідають змісту і структурі предметних компетентностей. Протягом навчання у початковій школі учні повинні оволодіти ключовими компетентностями, які передбачають їх особистісно-соціальний та інтелектуальний розвиток, формуються на міжпредметній основі та є інтегрованим результатом предметних і міжпредметних компетенцій. Метою освітньої галузі «Мистецтво» є формування і розвиток в учнів комплексу ключових, міжпредметних і предметних компетентностей у процесі опанування художніх цінностей та способів художньої діяльності шляхом здобуття власного естетичного досвіду. Для досягнення мети передбачається виконання таких завдань: - виховання в учнів емоційно-ціннісного ставлення до мистецтва та дійсності, розвиток художніх інтересів і потреб, естетичних ідеалів, здатності розуміти та інтерпретувати твори мистецтва, оцінювати естетичні явища; - формування в учнів на доступному рівні системи художніх знань і вмінь, яка відображає цілісність та видову специфіку мистецтва; - розвиток емоційно-почуттєвої сфери учнів, їх художніх здібностей і мислення, здатності до самовираження та спілкування. Зміст освітньої галузі «Мистецтво» визначається за такими змістовими лініями: музична, образотворча та мистецько-синтетична (відповідно хореографічного, театрального та екранних видів мистецтва), які реалізуються шляхом вивчення окремих предметів або інтегрованих курсів. На основі цього Державного стандарту Міністерство освіти і науки, молоді та спорту розробляє типові навчальні плани, навчальні програми, відповідно до яких здійснюється підготовка підручників. 2.1. Освітня галузь «Мистецтво“ (образотворча лінія) Державні вимоги до рівня загальноосвітньої підготовки учнів.
1.Який документ визначає зміст початкової загальної освіти? 2.До якої освітня галузі належить предмет «Образотворче мистецтво»? 3.Якими змістовими лініями визначається зміст освітньої галузі «Мистецтво» ? 4.Які державні вимоги до рівня загальноосвітньої підготовки учнів? Читайте також:
|
||||||||||||||||||||||
|