Студопедия
Новини освіти і науки:
МАРК РЕГНЕРУС ДОСЛІДЖЕННЯ: Наскільки відрізняються діти, які виросли в одностатевих союзах


РЕЗОЛЮЦІЯ: Громадського обговорення навчальної програми статевого виховання


ЧОМУ ФОНД ОЛЕНИ ПІНЧУК І МОЗ УКРАЇНИ ПРОПАГУЮТЬ "СЕКСУАЛЬНІ УРОКИ"


ЕКЗИСТЕНЦІЙНО-ПСИХОЛОГІЧНІ ОСНОВИ ПОРУШЕННЯ СТАТЕВОЇ ІДЕНТИЧНОСТІ ПІДЛІТКІВ


Батьківський, громадянський рух в Україні закликає МОН зупинити тотальну сексуалізацію дітей і підлітків


Відкрите звернення Міністру освіти й науки України - Гриневич Лілії Михайлівні


Представництво українського жіноцтва в ООН: низький рівень культури спілкування в соціальних мережах


Гендерна антидискримінаційна експертиза може зробити нас моральними рабами


ЛІВИЙ МАРКСИЗМ У НОВИХ ПІДРУЧНИКАХ ДЛЯ ШКОЛЯРІВ


ВІДКРИТА ЗАЯВА на підтримку позиції Ганни Турчинової та права кожної людини на свободу думки, світогляду та вираження поглядів



Тема 4. СОЦІОЛОГІЯ ОСОБИСТОСТІ

1. Сутність особистості у соціології.

2. Соціологічні теорії особистості.

3. Соціалізація особистості. Детермінанти розвитку особистості.

4. Соціальна активність особистості.

 

Основні поняття: людина, індивід, індивідуальність, особис­тість, соціалізація, ресоціалізація, десоціалізація, агенти соціалізації, інститути соціалізації, соціальна структура особистості, соціальний статус, соціальна роль, активність особистості, цінності та ціннісні орієнтації, соціальна типологія особистості.

 

У відповіді на перше питання показати філософсько-соціо­логічні уявлення про особистість, розкрити сутність філософсько-антропологічних теорій людини. Визначаючи співвідношення природного і соціального у розвитку особистості, слід розкрити поняття природи людини, співвідношення природного і біологічного в формуванні соціальних якостей людини, обґрунтувати детермінанти соціальної поведінки, а також фактори, що сприяють її саморозвитку, становленню громадянської самосвідомості.

Для опрацювання даної теми варто розглянути ознайомитися з її викладом, що подається далі.

При підготовці до другого питання назвати різні соціологічні підходи (марксистський, позитивістський, фрейдистський, біхевіо­ристський) до визначення особистості. Представляючи різні соціологічні концепції особистості, розгляньте також підходи сучасних теоретичних шкіл до розуміння особистості та її природи. Корисно звернутися до концепцій Б. Скіннера, З. Фрейда, А. Маслоу, С. Буллера та ін. Особливу увагу слід приділити рольовій концепції особистості, пов’язаної з іменами Дж. Міда, Р. Лінтона, теорією соціометрії Дж. Морено.

Розглядаючи поняття соціалізації особистості, розгляньте процес соціалізації як інтеріоризацію соціальних якостей і властивостей, визначте основні детермінанти соціалізації – соціальні інститути та соціальне середовище, акцентуйте увагу на вікових етапах, а також кризових фазах процесу соціалізації. Дайте характеристику агентам соціалізації. Розкрийте сутність і причини ресоціалізації особистості в перехідних суспільствах.

У відповіді на четверте питання визначити мотивацію поведінки, при цьому слід розкрити сутність теорії соціальних ролей, соціальної установки, саморегуляції поведінки індивіда. Визначте роль і значення потреб, інтересів, мотивів та цінностей як складових активності особистості. Покажіть, що особистість, володіючи власною активністю, свідомістю і волею, може впливати на середовище і в разі необхідності змінювати його.

Узагальнюючи матеріал, зробіть акцент на значущості соціальних взаємодій людини і суспільства в процесі соціалізації для становлення та розвитку особистості, самоствердженні людини в різних сферах життєдіяльності, покажіть важливість формування людини як громадянина.


Читайте також:

  1. III.Цілі розвитку особистості
  2. III.Цілі розвитку особистості
  3. III.Цілі розвитку особистості
  4. VIІ. Соціалізація особистості у сучасній школі
  5. А. В. Петровський виділяє три стадії розвитку особистості в процесі соціалізації: адаптацію, індивідуалізацію і інтеграцію.
  6. Активність особистості та її джерела, спрямованість особистості
  7. Активність особистості та самоуправління
  8. АКЦЕНТУЙОВАНІ РИСИ ОСОБИСТОСТІ
  9. Благополуччя як позитивний саногенний потенціал особистості
  10. Буттєві прояви особистості
  11. Взаємовідносини особистості і світу в українському експресіонізмі
  12. Взаємодія ієрархій підструктур особистості та їх властивостей




Переглядів: 570

<== попередня сторінка | наступна сторінка ==>
Теми рефератів | Теми рефератів (доповідей)

Не знайшли потрібну інформацію? Скористайтесь пошуком google:

  

© studopedia.com.ua При використанні або копіюванні матеріалів пряме посилання на сайт обов'язкове.


Генерація сторінки за: 0.015 сек.