Студопедия
Новини освіти і науки:
МАРК РЕГНЕРУС ДОСЛІДЖЕННЯ: Наскільки відрізняються діти, які виросли в одностатевих союзах


РЕЗОЛЮЦІЯ: Громадського обговорення навчальної програми статевого виховання


ЧОМУ ФОНД ОЛЕНИ ПІНЧУК І МОЗ УКРАЇНИ ПРОПАГУЮТЬ "СЕКСУАЛЬНІ УРОКИ"


ЕКЗИСТЕНЦІЙНО-ПСИХОЛОГІЧНІ ОСНОВИ ПОРУШЕННЯ СТАТЕВОЇ ІДЕНТИЧНОСТІ ПІДЛІТКІВ


Батьківський, громадянський рух в Україні закликає МОН зупинити тотальну сексуалізацію дітей і підлітків


Відкрите звернення Міністру освіти й науки України - Гриневич Лілії Михайлівні


Представництво українського жіноцтва в ООН: низький рівень культури спілкування в соціальних мережах


Гендерна антидискримінаційна експертиза може зробити нас моральними рабами


ЛІВИЙ МАРКСИЗМ У НОВИХ ПІДРУЧНИКАХ ДЛЯ ШКОЛЯРІВ


ВІДКРИТА ЗАЯВА на підтримку позиції Ганни Турчинової та права кожної людини на свободу думки, світогляду та вираження поглядів



Негативні наслідки традиційного наукового підходу до освоєння світу

За останнє десятиріччя XX ст. і на початку поточного сторіч з'явилися такі процеси і явища в розвитку цивілізації, які не можуть бути пояснені з позиції раціональної класичної науки. Наукові дослідження проводилися з таких позицій:

– прагнення досягти максимальної раціоналізації всіх процесів і явищ;

– досягнення максимального ефекту, використання високих технологій; & безперервний прогрес у всіх галузях, однонаправлений лінійний розвиток;

О наука категорично стверджувала, що людина - центр всесвіту, найбільша цінність, міра всіх речей, єдине джерело сили, що забезпечує прогресивний розвиток.

Шлях раціональної наукової теорії, що одержала бурхливий розвиток у XX ст., в практичній її реалізації виявився здебільшого безвихідним, хибним.

У результаті такого підходу до природи і суспільства цивілізація отримала такі наслідки:

— разючі контрасти між: багатими і бідними країнами;

— безодня між: соціальними класами і групами всередині країн;

— нерівність між: інформованими і неінформованими структурами;

— протистояння між: елітою та народом;

— страхітливі наслідки принципу сили і "моралі успіху", які формують терпимість до нерівності в усіх сферах, заохочують особисте користолюб­тво за рахунок зниження духовного потенціалу людини, неприборкане утвердження агресивного егоїзму;

— важкі наслідки "сумнівної перемоги " над "нераціональним " світом при­роди і людської культури;

— технологічний ентузіазм спростував поняття: "природа - храм, а не майстерня ", що веде до екологічної катастрофи;

— зростання технічної могутності поєднується з духовною пусткою породжуваного нею споживацького суспільства, створює дисбаланс між: технічною могутністю людини та духовною культурою, перетворює її на "одновимірного робота ";

— позбавлення людини зовнішньої духовної цензури і цензури власної совісті під знаком свободи особи, тобто усунення індивіда від будь-яких соціально-культурних норм і цінностей, що призводить до руйнування особи, фізичної і моральної деградації людини і суспільства, криміналізації всіх сфер життя, зростання сил хаосу;

— гіпертрофоване, надто перебільшене трактування прав людини на шкоду покладеній на неї відповідальності. У 1948 р. ООН була прийнята "Всесвітня декларація прав людини ", але не були обумовлені її обов'язки. Це дає можливість перетворити світ на «війну всіх проти всіх», використовувати переваги сильних проти слабких, заохочує і підтримує безцеремонність ставлення до інших. Поняття "права людини " використовується СІЛА як інструмент зовнішнього тиску на інші країни. Тому групою колишніх президентів та прем'єрів країн всіх континентів розроблений проект ООН "Загальної декларації обов'язків ". Гельмут Шміт - колишній канцлер ФРН пише: "Без усвідомлення своєї відповідальності кожною людиною свобода може переродитися у панування сильних і наділених владою ":

Людство з часів американської і французької революцій було стурбоване двома проблемами:

— досягнення національного суверенітету і незалежності;

— встановлення демократичного контролю над власною владою всередині країни, підпорядкування її волі народу.

У сучасному світі ми дійшли ситуації, коли у народів немає гарантій від зовнішнього втручання, немає можливості контролювати сили, що організовують зовнішній вплив, а внутрішня влада в країні перебуває під впливом сил глобалізму і вийшла з-під контролю народу.

Все вищесказане дає змогу зробити висновок, що майбутнє як продовження теперішнього або кількісне нарощування параметрів, що склалися, вже неможливе. Перед людством стоїть дилема: або усвідомити наслідки глобалізму і діяти за велінням розуму, або майбутнього не буде взагалі.

Становище, у якому перебуває людство на початку XXI ст., вимагає корінним чином переосмислити наше ставлення до вже створеного, критично оцінити наші власні можливості.

 


Читайте також:

  1. F) Наслідки демографічного вибуху.
  2. V Такі негативні особистісні утворення, як самовпевненість і нерозвиненість автономії та ініціативи, обумовлюють неадаптивне старіння людини.
  3. Аварії, що супроводжуються пожежами. Наслідки пожеж.
  4. Адміністративний арешт активів та його наслідки
  5. Аналіз фінансово-господарської діяльності підприємства як методична основа діагностики його спроможності протидіяти кризовим явищам та ліквідувати їх наслідки
  6. Антична колонізація Північного Причорноморья та її наслідки.
  7. Аншлюс Австрії. Мюнхенська конференція та її наслідки. Крах політики західних держав щодо умиротворення агресора
  8. БАГАТСТВО ОРГАНІЧНОГО СВІТУ ТА ҐРУНТОВИЙ ПОКРИВ.
  9. Банкрутство підприємства: причини, наслідки, процедура.
  10. Банкрутство підприємства: причини, оцінка ймовірності настання та наслідки
  11. Безробіття і зайнятість населення: причини, види та наслідки
  12. Безробіття, його види і наслідки




Переглядів: 393

<== попередня сторінка | наступна сторінка ==>
Об'єктивна і суб'єктивна глобалізація | Економічні інтереси як мотив процесів глобалізації

Не знайшли потрібну інформацію? Скористайтесь пошуком google:

  

© studopedia.com.ua При використанні або копіюванні матеріалів пряме посилання на сайт обов'язкове.


Генерація сторінки за: 0.01 сек.