Студопедия
Новини освіти і науки:
МАРК РЕГНЕРУС ДОСЛІДЖЕННЯ: Наскільки відрізняються діти, які виросли в одностатевих союзах


РЕЗОЛЮЦІЯ: Громадського обговорення навчальної програми статевого виховання


ЧОМУ ФОНД ОЛЕНИ ПІНЧУК І МОЗ УКРАЇНИ ПРОПАГУЮТЬ "СЕКСУАЛЬНІ УРОКИ"


ЕКЗИСТЕНЦІЙНО-ПСИХОЛОГІЧНІ ОСНОВИ ПОРУШЕННЯ СТАТЕВОЇ ІДЕНТИЧНОСТІ ПІДЛІТКІВ


Батьківський, громадянський рух в Україні закликає МОН зупинити тотальну сексуалізацію дітей і підлітків


Відкрите звернення Міністру освіти й науки України - Гриневич Лілії Михайлівні


Представництво українського жіноцтва в ООН: низький рівень культури спілкування в соціальних мережах


Гендерна антидискримінаційна експертиза може зробити нас моральними рабами


ЛІВИЙ МАРКСИЗМ У НОВИХ ПІДРУЧНИКАХ ДЛЯ ШКОЛЯРІВ


ВІДКРИТА ЗАЯВА на підтримку позиції Ганни Турчинової та права кожної людини на свободу думки, світогляду та вираження поглядів



Контакти
 


Тлумачний словник
Авто
Автоматизація
Архітектура
Астрономія
Аудит
Біологія
Будівництво
Бухгалтерія
Винахідництво
Виробництво
Військова справа
Генетика
Географія
Геологія
Господарство
Держава
Дім
Екологія
Економетрика
Економіка
Електроніка
Журналістика та ЗМІ
Зв'язок
Іноземні мови
Інформатика
Історія
Комп'ютери
Креслення
Кулінарія
Культура
Лексикологія
Література
Логіка
Маркетинг
Математика
Машинобудування
Медицина
Менеджмент
Метали і Зварювання
Механіка
Мистецтво
Музика
Населення
Освіта
Охорона безпеки життя
Охорона Праці
Педагогіка
Політика
Право
Програмування
Промисловість
Психологія
Радіо
Регилия
Соціологія
Спорт
Стандартизація
Технології
Торгівля
Туризм
Фізика
Фізіологія
Філософія
Фінанси
Хімія
Юриспунденкция






Психогенні сердечні захворювання

 

Перше, що слід зробити психологові-консультантові, якщо до нього звернувся клієнт із скаргами на болі в області серця або на інші нездужання, суб'єктивно і що об'єктивно виражаються в різних порушеннях в роботі серцево-судинної системи (прискорений або неритмічний пульс, сильні або, навпаки, дуже слабке серцебиття і тому подібне), – це детально розпитати клієнта про те, яка передісторія його захворювання і чи звертався він до лікаря – терапевта або невролога. Це обов'язково треба зробити на самому початку спілкування з клієнтом по двох причинах. По-перше, тому, що клієнт може бути дійсний фізично хворий, і тоді йому в першу чергу необхідно буде поставити точний медичний діагноз і призначити ефективне лікування. По-друге, для того, щоб психотерапія (яка призначається, як правило, після або разом з медикаментозним лікуванням) прошла успішно, клієнт має бути упевнений в тому, що він дійсно не хворий фізично. Інакше, вся його увага і свідомість будуть зосереджена на відчуттях, пов'язаних із станами організму, і вони постійно породжуватимуть у клієнта страх і тривогу, перешкоджаючи психотерапевтичному лікуванню. По-третє, клієнт повинен на власному досвіді переконатися в тому, що поради лікарів, пов'язані з прийомом ліків, йому мало допомагають. По-четверте, подібне знання історії нездужання клієнта допоможе психологові-консультантові не повторювати помилок минулого і не рекомендувати клієнтові те, що вже було випробуване, але не дало належного результату. Нарешті, по-п'яте, вислухавши детальну розповідь клієнта про історію його захворювання, психолог-консультант зможе оцінити клієнта як особу, глибше зрозуміти його психологію і з врахуванням цього вибрати правильний метод психотерапевтичної дії на нього.

Після того, як історія нездужання клієнта з'ясована детально і отримані відомості про те, як клієнт намагався у минулому вирішувати свою проблему, психолог-консультант може приступити до наступного етапу роботи з клієнтом. Цей етап полягає в тому, аби точно встановити, в чому, в яких відчуттях виявляється нездужання клієнта, коли і за яких умов відповідні відчуття виникають. Детально довідавшись про це у клієнта, психолог може приступити до вироблення і обговорення з клієнтом практичних рекомендацій, що стосуються того, як попередити виникнення в майбутньому подібних нездужань і усунути їх в сьогоденні.

В ході консультування на обговорювану тему можуть виникнути ситуації, що вимагають деяких загальних, типових практичних рішень. Виділимо і обговоримо ці ситуації для того, щоб психолог-консультант міг скористатися відповідними порадами і рекомендаціями, якщо йому доведеться зіткнутися з подібними випадками в своїй професійній роботі.

Випадок 1. В ході бесіди консультанта з клієнтом з'ясовується, що він найчастіше переживає неприємні, хворобливі відчуття в області серця тоді, коли фізично стомлений, психологічно перенапружений або коли порушується тривало і надовго звичний для нього режим життя. В цьому випадку клієнтові треба рекомендувати навчитися розслаблятися, відпочивати, швидко перебудовуватися з роботи на хоч би короткочасний відпочинок.

Для профілактики подібних нездужань клієнтові можна також порадити засвоїти деякі способи ефективного штучного, фізичного або психологічного розслаблення, використовувані, наприклад, в аутотренинге, а також в практиці проведення тілесної психотерапії. Корисними можуть виявитися також регулярні прогулянки на свіжому повітрі, прийняття душу, самомассаж і самонавіяння.

Випадок 2. Болі і інші неприємні відчуття, пов'язані з роботою серцево-судинної системи, виникають унаслідок хвилювань, частих важких емоційних переживань клієнта. Тут можуть мати місце дві типові ситуації: а) сам клієнт не дуже добре розуміє, чому у нього виникають подібні відчуття;

6) клієнт із власного досвіду знає про те, що неприємні відчуття виникають унаслідок важких переживань, але не в змозі управляти своїми емоціями, особливо в стресових умовах.

У першій ситуації клієнтові необхідно буде роз'яснити, переконати його в тому, що реальною причиною його нездужання є негативні емоції. У другій ситуації головне завдання психолога-консультанта полягає в тому, аби навчити клієнта справлятися зі своїми емоціями. Найчастіше, проте, клієнта доводиться і освічувати, і учити практичним діям.


Читайте також:

  1. Анамнез захворювання
  2. Венеричні захворювання
  3. Виробничі травми та профзахворювання
  4. Виробничі травми та профзахворювання
  5. Виробничі травми, профзахворювання, нещасні випадки виробничого характеру.
  6. Вплив екології на онкозахворювання
  7. Впровадження загальнодержавної системи запобігання виробничому травматизму і професійним захворюванням
  8. Гнійні захворювання шкіри і підшкірної клітковини
  9. Державне соціальне страхування від нещасного випадку на виробництві та професійного захворювання
  10. Епідемія — масове розповсюдження інфекційного захворювання людини в будь-якій місцевості, країні, яке суттєво перевищує загальний рівень захворюваності.
  11. З простудними захворюваннями.
  12. Завдання страхування від нещасного випадку. Принципи та види страхування.професійного захворювання на виробництві




Переглядів: 499

<== попередня сторінка | наступна сторінка ==>
Психогенні захворювання | Психогенні порушення травлення

Не знайшли потрібну інформацію? Скористайтесь пошуком google:

 

© studopedia.com.ua При використанні або копіюванні матеріалів пряме посилання на сайт обов'язкове.


Генерація сторінки за: 0.005 сек.