Студопедия
Новини освіти і науки:
МАРК РЕГНЕРУС ДОСЛІДЖЕННЯ: Наскільки відрізняються діти, які виросли в одностатевих союзах


РЕЗОЛЮЦІЯ: Громадського обговорення навчальної програми статевого виховання


ЧОМУ ФОНД ОЛЕНИ ПІНЧУК І МОЗ УКРАЇНИ ПРОПАГУЮТЬ "СЕКСУАЛЬНІ УРОКИ"


ЕКЗИСТЕНЦІЙНО-ПСИХОЛОГІЧНІ ОСНОВИ ПОРУШЕННЯ СТАТЕВОЇ ІДЕНТИЧНОСТІ ПІДЛІТКІВ


Батьківський, громадянський рух в Україні закликає МОН зупинити тотальну сексуалізацію дітей і підлітків


Відкрите звернення Міністру освіти й науки України - Гриневич Лілії Михайлівні


Представництво українського жіноцтва в ООН: низький рівень культури спілкування в соціальних мережах


Гендерна антидискримінаційна експертиза може зробити нас моральними рабами


ЛІВИЙ МАРКСИЗМ У НОВИХ ПІДРУЧНИКАХ ДЛЯ ШКОЛЯРІВ


ВІДКРИТА ЗАЯВА на підтримку позиції Ганни Турчинової та права кожної людини на свободу думки, світогляду та вираження поглядів



Графічно цей етап можна відобразити такою схемою

 

 


Тези етапу:

Кожний вибір гідний пошани.

Щирість твоєї турботи про загальне благо – у реальних справах!

У ході активного вибору проблеми діти дискутують, оцінюють пропозиції:

Чому дана проблема набула особливої актуальності?

Чому проблема, визнана особливо гострою, дотепер залишалася невирішеною?

Що можна дізнатися про цю проблему із ЗМІ?

Чи можна її вирішити за допомогою своїх сил?

Як можна вирішити проблеми, змінивши ті, що існують у (таборі), організації програмі?

Успішність роботи на цій дистанції багато в чому залежить від активної ролі педагога, його здібностей організувати командну роботу, обережно, і в той же час твердо направляти діяльність дітей в оптимальному для вирішення даного завдання напрямку.

Необхідно, щоб учні взялися за проблему, що дорівнює рівню їх можливостей, вирішення якої реально на конкретній території, у конкретній організації (таборі), більшістю голосів дітьми обирається проблема, що найбільш сподобалася, для подальшої роботи над проектом.

Третя стадія. Збір інформації.

Після того, коли загін, команда, організація вибрали проблему для вивчення, постає завдання зібрати вичерпну інформацію. У межах цієї діяльності належить зібрати й проаналізувати досить строкатий і різноманітний спектр з проблеми, що зацікавила їх.

Загін, організація ділиться на дослідницькі групи.

Одна група може провести соціологічні дослідження з точки зору на дане питання, наскільки воно важливе й актуальне. Інша займається вивченням матеріалів засобів масової інформації з цієї теми (працюють у бібліотеці). Третя група входить у взаємодію з адміністрацією території для отримання зваженої, аналітичної інформації про стан справ на території з цього конкретного питання, хто несе за нього відповідальність і який механізм ухвалення конструктивного рішення.

Підсумком роботи повинна стати всеосяжна, доступна дітям інформація з проблеми, яка складе основу наступної стадії роботи над проектом.

Орієнтовний перелік джерел інформації:

· засоби масової інформації (газети, журнали, інші джерела);

· бібліотеки (книги, брошури);

· педагоги, вихователі, організатори вільного часу;

· адміністративні органи;

· представники фондів, комітетів і ін.

Рекомендації щодо збору документальної інформації.

Робота з джерелом інформації вимагає особливої підготовки й коректності. Завдання поговорити з конкретною особою повинен одержати тільки один учень. Важливо, щоб він зумів грамотно й чітко представитися, уважно вислухати співбесідника й потім детально записати представлені відомості з проблеми.

Для виконання цього завдання можна використовувати наступну документальну форму:

Інформація з листів і інтерв'ю ___________________________________

Прізвище члена дослідницької групи

Дата _________________________________________________________

Досліджувана проблема: ________________________________________

1. Джерело інформації:

П.І.Б., посада _________________________________________________

Найменування організації ______________________________________

Отримання інформації з проблеми _______________________________

Після письмового або особистого звернення до конкретної особи, попросіть її відповісти на наступні питання:

а) Наскільки важлива ця проблема? ______________________________

б) Наскільки вона значуща в масштабі району, області? _____________

в) Чому ця проблема повинна розглядатися адміністрацією? _________

г) Чи повинен хто-небудь ще нести відповідальність за вирішення цієї проблеми? Чому? ___________________________________________

ґ) Які розбіжності з цієї проблеми або способів її вирішення існують у нашій організації? __________________________________________

д) Які верстви населення, групи або організації виражають інтерес до даної проблеми? ____________________________________________

е) Як вони намагаються вирішити цю проблему? ___________________

При особистій зустрічі з відповідальною особою або звернення до неї по телефону, можна використовувати наступну форму:

Представлення себе

Мене звати (П.І.)_______________________________________________

Я з __________________________________________________________

Ми досліджуємо проблеми, які існують у нашій організації (таборі, території) _________________________________________________________

Як ми думаємо її вирішувати ___________________________________

Я відповідальний за збір інформації з проблеми, яку ми обговорюємо. Чи можу я Вам поставити кілька питань зараз або краще зустрітися (передзвонити) наступного разу? ______________________________________

З ким би я ще міг поговорити з цієї проблеми? _____________________

Чи є у Вас яка-небудь письмова інформація з проблеми, яку Ви могли б дати нам? _________________________________________________________

Після проведення широкомасштабної роботи щодо збору інформації доцільно створити редакційну групу, яка б здійснила первинну обробку всього масиву даних з проблеми.

2. Прочитайте та законспектуйте основну стадію роботи над ігровим проектом

4 стадія.Розробка власного варіанта вирішення проблеми.

Головним завданням цього етапу діяльності є обробка й систематизація одержаного матеріалу й розподіл його по відповідних розділах проекту.

За участю педагога діти компонують матеріал по розділах:

· актуальність і важливість даної проблеми для організації (табору);

· інформація про різні підходи до вирішення даної проблеми;

· програма дій;

· розробка варіанта реалізації своєї програми з елементами моделювання позитивного рішення адміністрацією організації (табору).

Це трудомісткий етап роботи, тому що діти повинні не тільки формалізувати процес розробки проекту, але й прорахувати, яким чином можна зрушити з мертвої точки не вирішену поки проблему.

При розробці власного варіанта реалізації проблеми прийнятна методика в обговореннях:

Підходи
Стратегічний Тактичний
1. Вибір найбільш прийнятної стратегії, методу реалізації проекту. 2. Аналіз проекту з позиції (тест на реальність): а) ефективності; б) посильності; в) суспільної прийнятності; г) законності.   Вибір тактики позитивної: 1.„Мозковий штурм”: складання конкретного переліку прийомів, кроків, що співвідносяться із стратегією рішення проблеми. 2. Обговорення прийомів, кроків, вибір найбільш прийнятних. 3. Структуризація, складання плану дій на основі планованого кола заходів.
План дій команди можна проілюструвати прикладом розробки учнями акції: „Діти проти наркотиків”
  • бліц-сценарій для виступу в школі, клубі, дискотеці;
  • розповсюдження листівок;
  • загальний форум (загальнотабірний) „Молодь і наркотики”;
  • організація відеоклубу;
  • конкурс плакатів;
  • відвідини наркологічного диспансеру.
що робимо
 
Акція „Діти проти наркотиків”
 
куди звертаємося з пропозиціями
  • у районний відділ міліції;
  • у засоби масової інформації;
  • відділ у справах молоді;
  • у наркологічний диспансер.

5 стадія.Реалізація плану дій.

З цією метою можливі найрізноманітніші акції дітей, вони можуть здійснювати реалізацію проекту безпосередньо через свою практичну участь шляхом проведення трудових акцій, збір засобів, організацію фестивалів тощо.

Робота над проектом приваблива тим, що вона на практичному матеріалі дає можливість освоїти технологію проектної діяльності, таку необхідну сьогодні для придбання молоддю функціональної грамотності. Робота щодо реалізації проектів дозволяє об'єднувати в конкретній справі дітей, педагогів, батьків, адміністрацію; їх стосунки набувають взаємовиховного характеру.

6 стадія.Підготовка до захисту проекту.

Увесь зібраний матеріал треба згрупувати в портфель групи (загону). Він складається з двох розділів: демонстраційного й документального, кожний з яких є втіленням діяльності чотирьох творчих груп.

Демонстраційний розділ. Виставлені стенди можуть включати фотографії, оригінальні малюнки, плакати, схеми, діограми, які можуть образно й наочно на відстані представити оточуючим суть цього проекту.

У цей час ретельно готується тека документів (портфоліо), у якій логіка роботи над проектом представлена більш повно й доказово.

1 розділ – відображає матеріали, що демонструють аргументи у виборі проблеми проекту;

2 розділ – використовуючи найбільш яскраві інформаційні матеріали, демонструє наявні спроби вирішення назрілої проблеми, а також варіанти альтернативних програм, які можуть використовуватися;

3 розділ – пояснює специфіку програми дій, розроблену групою (загоном);

4 розділ – представляє реалізацію плану дій учнів за рішенням вибраної проблеми.

Паралельно проводиться робота з підготовки усного виступу команди з 4–5 чоловік, які, використовуючи матеріали стендів для показу, а також, можливо, і відеоматеріали, представлять свій погляд на злободенну проблему.

Проводиться відбір матеріалу для прослуховування, організовуються тренувальні вправи з ораторської майстерності, відпрацьовуються виступи дітей, їх уміння відповідати на питання опонентів.

3. Прочитайте та законспектуйте кінцевий етап проектування ігрової програми: презентація проекту.

7 стадія.Презентація проекту.

У межах цього етапу проходить усний захист проекту, де діти представляють і обґрунтовують логіку й ефективність свого проекту.

Ця частина роботи може бути організована в режимі конкурсу команд і оцінюється кваліфікованим журі. Сюди можуть входити не тільки педагоги, але й юристи, журналісти, представники правоохоронних і законодавчих органів, громадськості.

На презентації журі сумарно оцінює як теку документів (портфоліо), так і усний виступ команди.

Для об'єктивнішої оцінки важливо виділити найбільш істотні критерії:

Переконливість:

· Пакет документів дійсно переконує, що вироблена дітьми проблема актуальна?

· Чи пояснюється в запропонованому портфоліо, чому громадськість може підтримати цей проект?

Практичність:

· Наскільки пропонована програма реалістична?

· Чи реальні заходи дітей щодо виконання програми?

Координація:

· Як чотири розділи портфоліо поєднуються між собою, не дублюючи інформацію?

· Як документи портфоліо підтверджують логіку матеріалів стендів для показу?

Презентація проекту є універсальним засобом прояву знань дітей, їх комунікативних властивостей, здатності аргументовано відстоювати свою точку зору, логічно мислити, робити обґрунтовані висновки.

8 стадія.Рефлексія.

Головна мета цього етапу – аналіз самими дітьми стадій підготовки проекту та його уявлення на конкурсі.

За підтримки педагога проходить розбір виконаної роботи, наголошуються труднощі, що зустрілися, відбувається оцінювання внеску мікрогруп і окремих учасників, виявляються слабкі сторони проекту.

Соціальні й творчі проекти дітей і учнівської молоді, направлені на практичне вирішення конкретних соціальних проблем на місцевому рівні силами підростаючого покоління й поглиблення взаємодії дитячих і молодіжних громадських організацій з представниками влади, місцевого самоврядування й бізнесу, у пошуку інноваційних технологій вирішення соціальних проблем у мікросоціумі: в освітніх установах, на вулицях, подвір’ях, у районах. Особливу увагу школярів, педагогів, керівників, батьків можуть привернути соціальні проектування з такої тематики:

«Жива планета»:

· поліпшення середовища проживання;

· вирішення конкретних екологічних проблем;

· впорядкування подвір’я, вулиці, мікрорайону, міста, села.

«Здорове суспільство»:

· фізичний розвиток, спорт;

· профілактика асоціальної поведінки;

· прищеплення навичок здорового способу життя, профілактика соціальних хвороб, боротьба з ними;

· волонтер, робота з групами ризику серед підлітків і молоді.

«Добре серце»:

· робота з дитячими будинками й інтернатами;

· соціальна допомога інвалідам;

· робота з ветеранами й людьми похилого віку.

«Край рідний, навік любимий»:

· відродження історичних, культурних, духовних цінностей, підтримка історичних і народних традицій;

· розвиток патріотичного виховання;

· краєзнавство й туризм.

«Сім'я – початок усіх початків»:

· взаємодія батьків і дітей;

· підтримка сімейних традицій;

· залучення батьків до виховного процесу;

· розвиток сімейної творчості.

«Лідер – Творчість»:

· розвиток учнівського самоврядування;

· дитячі й молодіжні засоби масової інформації;

· творчі події;

· етичне, духовне, лідерське виховання, формування активної життєвої позиції;

· канікулярний відпочинок, зайнятість підлітків і молоді в позаурочний час, дозвілля.

У ході підготовки й реалізації соціальних, творчих проектів, конкурсів, акцій реалізуються завдання формування активної цивільної позиції й соціалізації учнів, стимулювання інтересу молодого покоління до вирішення актуальних проблем українського суспільства; відбуваються позитивні зміни у свідомості школярів, підвищення рівня загальної культури особистості.

Питання для самоперевірки:

1. Охарактеризуйте стадії підготовки ігрового проекту:

- Перша стадія. Підготовка дітей до роботи над проектом.

- Друга стадія. Вибір проблеми.

- Третя стадія. Збір інформації.

- Четверта стадія. Розробка власного варіанта вирішення проблеми.

- П’ята стадія. Реалізація плану дій.

- Шоста стадія. Підготовка до захисту проекту.

- Сьома стадія. Презентація проекту.

- Восьма стадія. Рефлексія.

Висновки (стисле резюме):

Проект – це опис конкретної ситуації, яка повинна бути покращена, конкретних методів і кроків з її поліпшення.

Методика роботи над проектом представляє вісім стадій.

Перша стадія. Підготовка дітей до роботи над проектом.

Друга стадія. Вибір проблеми.

Третя стадія. Збір інформації.

Четверта стадія. Розробка власного варіанта вирішення проблеми.

П’ята стадія. Реалізація плану дій.

Шоста стадія. Підготовка до захисту проекту.

Сьома стадія. Презентація проекту.

Восьма стадія. Рефлексія.



Читайте також:

  1. F) Наслідки демографічного вибуху.
  2. Internet. - це мережа з комутацією пакетів, і її можна порівняти з організацією роботи звичайної пошти.
  3. Адміністративні методи управління можна умовно поділити на організаційні та оперативно-розпорядчі.
  4. Анотація навчальної дисципліни зі структурно – логічною схемою
  5. бІблІографІЧного опису списку джерел
  6. Важливою ознакою класифікації є принцип побудови перетворювачів кодів, згідно з яким їх можна поділити на чотири групи.
  7. Види картографічної генералізації
  8. Види кредиту можна класифікувати за різними критеріями.
  9. Види топографічного знімання
  10. Види топографічного знімання.
  11. Визначити ООП можна і багатьма іншими способами.
  12. Виконання графічної частини та окремих графічних




Переглядів: 567

<== попередня сторінка | наступна сторінка ==>
Розділ 2.3 | Розділ 2.4

Не знайшли потрібну інформацію? Скористайтесь пошуком google:

  

© studopedia.com.ua При використанні або копіюванні матеріалів пряме посилання на сайт обов'язкове.


Генерація сторінки за: 0.027 сек.