Адміністративні методи управління можна умовно поділити на організаційні та оперативно-розпорядчі.
Організаційні методи стосуються в основному процесу формування і функціонування організаційної структури управління, і вирішують наступні завдання:
· підбір і розстановку кадрів;
· постановку завдань для кожного працівника;
· визначення їх функцій, прав і обов’язків;
· проведення інструктажів для працівників;
· планування та організацію їх виконання;
· погодження роботи в часі і просторі;
· налагодження контролю за виконанням.
Організаційні методи можуть носити регламентований (статут, договір, положення, інструкції) та нормативний (організаційні, технічні, технологічні, економічні норми та нормативи) характер.
За допомогою цих методів досягається ефективне функціонування керуючої і керованої систем та їх структурних елементів.
Оперативно-розпорядчі методи забезпечують оперативне управління сумісною діяльністю і представлені у формі документів та директив, які містять інформацію про те що, кому і коли потрібно зробити.
Методи оперативно-розпорядчого впливу поділяють на методи оперативні (план, нарада, вказівки, зауваження) і розпорядчі (директиви, постанови, рішення, накази).
Оперативно-розпорядчі методи здійснюються не ізольовано, вони тісно переплітаються з іншими у різних керівників. Ці методи диференціюються в залежності від рівнів управління і реалізуються шляхом видачі наказів, розпоряджень та вказівок.
5. Соціально-психологічні методи менеджменту
Будь-яке виробництво – це сукупність трьох найважливіших складових:
· знарядь праці;
· предметів праці;
· працівників.
Знаряддя та предмети праці, тобто засоби виробництва зумовлюють його організаційно-технічні аспекти, а люди з їх потребами та психікою – соціальні аспекти.
До соціальних елементів відносяться умови праці та відпочинку, рівень кваліфікації, житлово-комунальні питання, можливості духовного і фізичного розвитку, стан працівника у колективі, системи оплати праці та заохочення тощо. Можливість керувати людьми через незадоволеність їх соціальних потреб забезпечує існування соціально-психологічних методів менеджменту.