Студопедия
Новини освіти і науки:
МАРК РЕГНЕРУС ДОСЛІДЖЕННЯ: Наскільки відрізняються діти, які виросли в одностатевих союзах


РЕЗОЛЮЦІЯ: Громадського обговорення навчальної програми статевого виховання


ЧОМУ ФОНД ОЛЕНИ ПІНЧУК І МОЗ УКРАЇНИ ПРОПАГУЮТЬ "СЕКСУАЛЬНІ УРОКИ"


ЕКЗИСТЕНЦІЙНО-ПСИХОЛОГІЧНІ ОСНОВИ ПОРУШЕННЯ СТАТЕВОЇ ІДЕНТИЧНОСТІ ПІДЛІТКІВ


Батьківський, громадянський рух в Україні закликає МОН зупинити тотальну сексуалізацію дітей і підлітків


Відкрите звернення Міністру освіти й науки України - Гриневич Лілії Михайлівні


Представництво українського жіноцтва в ООН: низький рівень культури спілкування в соціальних мережах


Гендерна антидискримінаційна експертиза може зробити нас моральними рабами


ЛІВИЙ МАРКСИЗМ У НОВИХ ПІДРУЧНИКАХ ДЛЯ ШКОЛЯРІВ


ВІДКРИТА ЗАЯВА на підтримку позиції Ганни Турчинової та права кожної людини на свободу думки, світогляду та вираження поглядів



Контакти
 


Тлумачний словник
Авто
Автоматизація
Архітектура
Астрономія
Аудит
Біологія
Будівництво
Бухгалтерія
Винахідництво
Виробництво
Військова справа
Генетика
Географія
Геологія
Господарство
Держава
Дім
Екологія
Економетрика
Економіка
Електроніка
Журналістика та ЗМІ
Зв'язок
Іноземні мови
Інформатика
Історія
Комп'ютери
Креслення
Кулінарія
Культура
Лексикологія
Література
Логіка
Маркетинг
Математика
Машинобудування
Медицина
Менеджмент
Метали і Зварювання
Механіка
Мистецтво
Музика
Населення
Освіта
Охорона безпеки життя
Охорона Праці
Педагогіка
Політика
Право
Програмування
Промисловість
Психологія
Радіо
Регилия
Соціологія
Спорт
Стандартизація
Технології
Торгівля
Туризм
Фізика
Фізіологія
Філософія
Фінанси
Хімія
Юриспунденкция






Охорона грунтів

 

Сьогодні актуальна проблема збереження грунтів. Настав час бити ві дзвони й рятувати грунтову сферу Землі, та як наслідок, й життя на планеті.

Грунт є компонентом дуже тонко сбалансованої природної екосистеми,

яка знаходиться в динамічній рівновазі з усіма іншими складовими біосфери. Протягом сторіч людина використовує грунти дуже ефективно не тільки руйнуючи їх, але і підвищуючи їх родючість, відновлюючи природно-марні землі (бед-ленди). Але за історію цивілізації було безповоротно зруйновано і загублено дуже багато грунтів й самих цивілізацій в результаті втрати родючості.

Основні причини втрати грунтової родючості:

1. Паталогія грунтового профілю, руйнування генетичних горизонтів виникає в результаті таких процесів як:

- ерозія і дефляція;

- переущільнення поверхневих горизонтів грунту;

- відчудження грунту з функціонуючих систем.

2. Порушення біоенергетичного режиму та екосистем: девегетація, де гуміфікація грунтів.

3. Порушення водного і хімічного режимів грунтів: опустелювання, зсуви, селі, вторинне засолювання, підвищення кислотності, переосушення.

4. Забруднення та хімічне отруєння грунтів: внесення надлишку добрив, аварії, катастрофи хімічних підприємств, хімічні опади.

 

Охорона грунтів – найгостріша глобальна проблема людства.

Охорона і раціональне використання грунтів –це єдина система

заходів, спрямованих на захист і якісне поліпшення науково-обгрунтованого використання земельних фондів.

Охорона грунтів необхідна для:

- збереження та підвищення репродуктивної функції;

- підтримки стійкості біосфери.

Міжнародні програми і угоди з охорони грунтів

1972 р. – «Декларація і план дій з охорони навколишнього середовища».

1977 р. – «Всесвітній план дій по боротьбі з опустелюванням».

1981 р. – Всесвітня конвекція з охорони природи.

1982 р. –«Всесвітня грунтова хартія».

1983 р. –«Основи світової грунтової політики».

Всі ці міжнародні документи підкреслюють роль грунту – як незамінного і загального надбання людства і спрямовані на його збереження.

 

Література [2] с. 134-141, 314-343

Питання для самоконтролю

 

1. Дайте визначення грунтової родючості й її категорії.

2. Опишіть фактори природної родючості.

3. Поясніть для чого проводять окультурювання грунту.

4. Визначте актуальність питання охорони грунтів.

5. Які причини впливають на втрату грунтової родючості?

6. Перелічіть міжнародні програми і угоди з охорони грунтів.

 

Розділ 3. Біогеохімія ґрунтоутворення та грунтоутворний процес

Тема 3.1 Біогеохімія ґрунтоутворення


Читайте також:

  1. V. ЗЕМЕЛЬНІ РЕСУРСИ. ОХОРОНА НАДР ТА ПРОБЛЕМИ ЕНЕРГЕТИКИ
  2. VI. ОХОРОНА ФЛОРИ І ФАУНИ
  3. Автоматизація помпових станцій підкачування і перекачування. Охорона праці під час експлуатації систем автоматизації.
  4. Агровиробничі групи грунтів України
  5. БЕЗПЕКА ЖИТТЄДІЯЛЬНОСТІ та ОХОРОНА ПРАЦІ.
  6. Блок 4. Умови та охорона праці.
  7. Визначення потреби грунтів у вапнуванні
  8. Використання і охорона надр
  9. Вільсон О. Г. Охорона праці в галузі (на прикладі будівництва). Навчальний посібник. – К.: «Основа». 2006. – 204 с.
  10. Властивості Конституції України. Охорона Конституції України
  11. ВОПРОС 18 Права людини: охорона та способи захисту суб’єктивних прав та свобод
  12. Вступ до курсу «Охорона праці в електроенергетиці»




Переглядів: 1013

<== попередня сторінка | наступна сторінка ==>
Окультурювання грунтів | Біосфера Землі, її характерні властивості

Не знайшли потрібну інформацію? Скористайтесь пошуком google:

 

© studopedia.com.ua При використанні або копіюванні матеріалів пряме посилання на сайт обов'язкове.


Генерація сторінки за: 0.004 сек.