Студопедия
Новини освіти і науки:
МАРК РЕГНЕРУС ДОСЛІДЖЕННЯ: Наскільки відрізняються діти, які виросли в одностатевих союзах


РЕЗОЛЮЦІЯ: Громадського обговорення навчальної програми статевого виховання


ЧОМУ ФОНД ОЛЕНИ ПІНЧУК І МОЗ УКРАЇНИ ПРОПАГУЮТЬ "СЕКСУАЛЬНІ УРОКИ"


ЕКЗИСТЕНЦІЙНО-ПСИХОЛОГІЧНІ ОСНОВИ ПОРУШЕННЯ СТАТЕВОЇ ІДЕНТИЧНОСТІ ПІДЛІТКІВ


Батьківський, громадянський рух в Україні закликає МОН зупинити тотальну сексуалізацію дітей і підлітків


Відкрите звернення Міністру освіти й науки України - Гриневич Лілії Михайлівні


Представництво українського жіноцтва в ООН: низький рівень культури спілкування в соціальних мережах


Гендерна антидискримінаційна експертиза може зробити нас моральними рабами


ЛІВИЙ МАРКСИЗМ У НОВИХ ПІДРУЧНИКАХ ДЛЯ ШКОЛЯРІВ


ВІДКРИТА ЗАЯВА на підтримку позиції Ганни Турчинової та права кожної людини на свободу думки, світогляду та вираження поглядів



Органи спеціального державного управління

До спеціально уповноважених законодавчими актами органів державної виконавчої влади, які виконують цільові функції екологічного управління,
належать:

· спеціально уповноважений центральний орган виконавчої влади з питань екології та природних ресурсів — Міністерство екології та природних ресурсів України;

· Державна екологічна інспекція України;

· Державна служба заповідної справи України;

· державні управління ОНПС в областях;

· Державне управління ОНПС у м. Києві та м. Севастополі;

· спеціально уповноважений орган виконавчої влади в галузі екології та природних ресурсів у АР Крим — Республіканський комітет АР Крим
з екології та природних ресурсів;

· Державна екологічна інспекція Республіканського комітету АР Крим з екології та природних ресурсів;

· Державна екологічна інспекція в м. Києві та м. Севастополі;

 

Спеціальна уповноважений центральний орган виконавчої влади з пи-тань екології та природних ресурсів — Міністерство екології та природних ресурсів України (Мінприроди):

· готує пропозиції щодо формування та реалізації державної політики, реалізує єдину науково-технічну політику, організовує розробку та реалізацію загальнодержавних і регіональних програм у галузі охоро-ни навколишнього природного середовища, раціонального викорис-тання та відновлення природних ресурсів, забезпечення екологічної та, в межах своєї компетенції, радіаційної безпеки, а також гідроме-теорологічної, топографо-геодезичної і картографічної діяльності;

· організовує і координує розробку та реалізацію загальнодержавних наукових та науково-технічних програм, спрямованих на планомірне комплексне вивчення стану навколишнього природного середовища, природних ресурсів та відповідне картографування території України, континентального шельфу та виключної (морської) економічної зони України, бере участь у формуванні національної системи науково-технічної інформації, проводить державну реєстрацію та облік робіт із геологічного вивчення надр, а також топографо-геодезичних і кар-тографічних робіт;

· координує діяльність центральних і місцевих органів виконавчої вла-ди в галузі охорони навколишнього природного середовища, раціо-нального використання та відновлення природних ресурсів, забезпе-чення екологічної безпеки, а також гідрометеорологічної, топографо--геодезичної і картографічної діяльності;

· здійснює державний контроль за додержанням норм і правил у галузі використання та охорони природних ресурсів, у тому числі землі, її надр, поверхневих та підземних вод, атмосферного повітря, лісів, інших об’єктів рослинного й тваринного світу, морського середови-ща, а також природних ресурсів територіальних вод, континентально-го шельфу і виключної (морської) економічної зони України, тери-торій та об’єктів природно-заповідного фонду України; вимог еколо-гічної та, в межах своєї компетенції, радіаційної безпеки, у тому числі в пунктах пропуску через державний кордон України; у сфері повод-ження з відходами, геологічного вивчення надр (державний геологіч-ний контроль), гідрометеорологічної, а також топографо-геодезичної і картографічної діяльності (державний геодезичний нагляд);

· організовує і здійснює державну екологічну експертизу;

· організовує проведення моніторингу навколишнього природного середовища, створення й функціонування екологічних, географічних та
інших інформаційних систем;

· забезпечує ведення державних кадастрів родовищ і проявів корисних копалин, державного балансу запасів корисних копалин, державних кадастрів рослинного й тваринного світу та державного водного када-стру, формує Державний фонд родовищ корисних копалин та Дер-жавний фонд надр;

· здійснює державну експертизу та оцінку запасів корисних копалин,

· забезпечує передавання розвіданих родовищ для промислового освоєння;

· забезпечує ведення державного обліку топографо-геодезичних і картографічних робіт, бере участь у формуванні Державного картографо-геодезичного фонду України, а також регіональних картогра-фо-геодезичних фондів;

· затверджує норми і правила в галузі охорони навколишнього природ-ного середовища, раціонального використання природних ресурсів, екологічної безпеки, поводження з відходами, а також гідрометеоро-логічної, топографо-геодезичної і картографічної діяльності;

· здійснює в межах своїх повноважень заходи щодо адаптації законодавства України до законодавства Європейського союзу та імплементації в національне законодавство норм відповідних міжнародно-пра-вових актів, стороною яких є Україна;

· бере участь разом із відповідними органами виконавчої влади в роботі зі стандартизації, сертифікації, акредитації, метрологічного забезпе-чення в галузі охорони навколишнього природного середовища, ви-користання природних ресурсів, екологічної та, в межах своєї компе-тенції, радіаційної безпеки, а також гідрометеорологічної, топографо--геодезичної і картографічної діяльності;

· видає дозволи (ліцензії) на пошук (розвідку) та експлуатацію родо-вищ корисних копалин, гідрометеорологічну, топографо-геодезичну і картографічну діяльність та в інших випадках, передбачених законо-давством, а також контролює додержання умов виданих дозволів (ліцензій), призупиняє та анулює їх дію;

· видає дозволи (ліцензії) на спеціальне використання природних ресурсів, спеціальні дозволи на користування надрами, дозволи на викиди і скиди забруднювальних речовин у навколишнє природне се-редовище, на розміщення, транскордонне перевезення та здійснення інших операцій у сфері поводження з відходами;

· затверджує або погоджує ліміти та квоти на використання чи видобу-вання природних ресурсів загальнодержавного значення, викидів і скидів забруднювальних речовин у навколишнє природне середови-ще, якщо це призводить до забруднення природних ресурсів загаль-нодержавного значення, а також на утворення та розміщення відходів;

· розробляє нормативи відрахувань за геологорозвідувальні роботи, виконані за рахунок Державного бюджету України, плати за викори-стання природних ресурсів, розміщення відходів, за викиди і скиди забруднювальних речовин у навколишнє природне середовище;

· забезпечує розвиток заповідної справи, збереження біологічного та ландшафтного різноманіття, формування національної екологічної мережі, ведення Червоної книги України та Зеленої книги України, здійснює державне управління з питань організації, охорони й вико-ристання територій та об’єктів природно-заповідного фонду України;

· організовує проведення державних випробувань пестицидів і агро-хімікатів вітчизняного та іноземного виробництва, здійснює держав-ну реєстрацію пестицидів і агрохімікатів і затверджує переліки пести-цидів, дозволених для використання в Україні, встановлює регламен-ти їх застосування, здійснює акредитацію установ та організацій, які проводять державні випробування пестицидів і агрохімікатів, надає дозволи на ввезення в Україну, виробництво дослідних партій та застосування незареєстрованих пестицидів і агрохімікатів для прове-

· дення державних випробувань, наукових досліджень;

· здійснює управління державною системою гідрометеорологічних спо-стережень, забезпечує її функціонування і розвиток, організовує гідрометеорологічне прогнозування та забезпечення органів держав-ної влади, органів місцевого самоврядування та населення інформацією про стан і прогнозовані зміни гідрометеорологічних умов ізпопередженнями про небезпечні та стихійні гідрометеорологічні явища;

· бере участь у плануванні та здійсненні заходів щодо попередження і реагування на надзвичайні ситуації стосовно забезпечення екологічної та, в межах своєї компетенції, радіаційної безпеки;

· організовує і координує в установленому порядку виконання загаль-нодержавних топографо-геодезичних і картографічних робіт, прове-дення астрономо-геодезичних, гравіметричних, картовидавничих робіт, аерокосмічних зйомок для дистанційного зондування Землі, щоб вивчати природні ресурси і стан довкілля;

· здійснює топографо-геодезичне і картографічне забезпечення прове-дення земельної реформи, виконання державних і регіональних програм, здійснення заходів щодо охорони навколишнього природ-ного середовища, використання природних ресурсів, розвитку туриз-му, рекреації, а також інших державних потреб;

· здійснює міжнародне співробітництво в галузі охорони навколишньо-го природного середовища, раціонального використання природних ресурсів, забезпечення екологічної та, в межах своєї компетенції, радіаційної безпеки, а також гідрометеорологічної, топографо-геоде-зичної і картографічної діяльності;

· забезпечує інформування органів державної влади, органів місцевого самоврядування та населення про екологічний стан територій та об’єктів, у тому числі ядерних установок і прилеглих до них тери-торій, про випадки та причини екстремального забруднення довкілля, готує разом з іншими органами виконавчої влади та подає в установ-леному порядку Національну доповідь про стан навколишнього при-родного середовища;

· сприяє екологічній освіті та екологічному вихованню громадян, здійснює співробітництво з природоохоронними об’єднаннями гро-мадян, затверджує положення про громадський контроль у галузі охо-рони навколишнього природного середовища.

 

Державна екологічна інспекція України:

1. організовує і здійснює державний контроль за:

· додержанням вимог законодавства про охорону навколишнього при-родного середовища, раціональне використання природних ресурсів, норм екологічної та радіаційної безпеки;

· додержанням норм, правил і стандартів, виконанням вимог держав-ної екологічної експертизи в галузі використання та охорони природ-них ресурсів, а також додержанням затверджених або погоджених Мінприроди лімітів та квот на використання чи видобування при-родних ресурсів загальнодержавного значення, викидів і скидів за-бруднювальних речовин у навколишнє природне середовище, якщо це призводить до забруднення природних ресурсів загальнодержавно-го значення, а також на утворення та розміщення відходів;

· додержанням вимог екологічної та радіаційної безпеки (крім майданчиків ядерних установок, об’єктів, призначених для досліджень пово-дження з радіоактивними відходами, та уранових об’єктів);

2. координує роботу структурних підрозділів центральних органів вико-навчої влади, які здійснюють державний контроль у сфері лісового та мисливського господарств, регулювання земельних відносин, викори-стання та охорони вод і відновлення водних ресурсів, а також урядо-вого органу державного управління з питань рибного господарства;

3. подає пропозиції Мінприроди про скасування виданих дозволів на захоронення (складування) промислових, побутових та інших відходів, викиди шкідливих речовин у навколишнє природне середо-вище, на спеціальне використання природних ресурсів у разі пору-шення виконання умов цих дозволів;

4. за дорученням Мінприроди бере участь у міжнародному спів-робітництві в галузі охорони навколишнього природного середовища, раціонального використання природних ресурсів, екологічної та радіаційної безпеки, а також організовує відповідно до законодавства контроль за виконанням міждержавних програм і вимог міжнародних договорів України щодо охорони навколишнього природного середо-вища, раціонального використання природних ресурсів, екологічної та радіаційної безпеки в межах наданих повноважень;

5. взаємодіє із засобами масової інформації з питань висвітлення акту-альних проблем здійснення державного контролю в галузі охорони навколишнього природного середовища, раціонального використан-ня природних ресурсів, екологічної та радіаційної безпеки.

 

Державна служба заповідної справи України:

· організовує і здійснює методичне керівництво веденням заповідної справи;

· розробляє і запроваджує економічний механізм збереження, невиснажливого використання й відновлення природних комплексів територій та об’єктів природно-заповідного фонду;

· готує пропозиції з основних напрямів державної політики щодо збереження, невиснажливого використання природно-заповідного фонду, відновлення його природних комплексів та об’єктів;

· координує діяльність установ природно-заповідного фонду та служби державної охорони природно-заповідного фонду України;

· організовує виконання зобов’язань за міжнародними договорами у сфері заповідної справи;

· забезпечує ведення Державного кадастру територій та об’єктів природно-заповідного фонду, систематизує інформацію у сфері заповідної справи;

· організовує, здійснює і координує роботу щодо створення нових та розширення територій наявних об’єктів природно-заповідного фонду загальнодержавного значення, зміни їх меж і категорій, скасування статусу, а також охорони й збереження водно-болотних угідь;

· бере участь в організації розробки й реалізації законодавства, загаль-нодержавних та міжнародних програм і проектів, спрямованих на розвиток заповідної справи, Формування національної екологічної мережі;

· бере участь у Формуванні транскордонних природоохоронних територій міжнародного значення та підготовці міжнародних угод щодо
спільної діяльності в цій сфері.

 

Обласні державні управління ОНПС, Державне управління ОНПС у м. Києві та у м. Севастополі:

· здійснюють комплексне управління та регулювання діяльності об'єктів ДСЕУ, координують діяльність органів загального державного управління ДСЕУ, територіальних органів міністерств та інших цент-ральних органів виконавчої влади в галузі охорони навколишнього природного середовища, раціонального використання та відновлення природних ресурсів, забезпечення екологічної та, в межах своєї ком-петенції, радіаційної безпеки;

· здійснюють державний контроль за додержанням норм і правил у галузі охорони навколишнього природного середовища, раціонально-го використання та відновлення природних ресурсів, у тому числі землі, її надр, поверхневих і підземних вод, атмосферного повітря, лісів, інших об’єктів рослинного й тваринного світу, природних ресурсів континентального шельфу та виключної (морської) еконо-мічної зони, у межах наданих повноважень, територій та об’єктів природно-заповідного фонду України; вимог екологічної та, в межах своєї компетенції, радіаційної безпеки, у тому числі в пунктах пропу-ску через державний кордон, у зоні діяльності регіональних митниць, у сфері поводження з відходами, застосування пестицидів та агро-хімікатів, геологічного вивчення надр (державного геологічного кон-тролю), топографо-геодезичної і картографічної діяльності (держав-ний геодезичний нагляд);

· організовують та проводять державну екологічну експертизу відповідно до вимог закону України „Про екологічну експертизу”;

· беруть участь у роботі державних комісій із приймання в експлуатацію об’єктів виробничого, житлово-комунального призначення та
житлових масивів;

· подають проекти лімітів: використання природних ресурсів місцево-го значення, розміщення відходів; вносять пропозиції щодо їх затвер-дження відповідними обласними, Київською та Севастопольською міськими державними адміністраціями;

· затверджують нормативи гранично допустимих викидів і скидів забруднювальних речовин у навколишнє природне середовище;

· видають та анулюють в установленому порядку дозволи (ліцензії) на спеціальне використання природних ресурсів, дозволи на викиди і скиди забруднювальних речовин у навколишнє природне середови-ще, на розміщення та здійснення інших операцій у сфері поводжен-ня з відходами;

· узгоджують матеріали підприємств на отримання дозволів (ліцензій) на пошук (розвідку) та експлуатацію родовищ корисних копалин,
спеціальних дозволів на користування надрами;

· організовують регіональний моніторинг навколишнього природного середовища, забезпечують діяльність національної екологічної інфор-маційної системи, здійснюють спостереження та інструментально--лабораторний контроль за забрудненням навколишнього природного середовища;

· забезпечують розвиток заповідної справи, збереження біологічного та ландшафтного різноманіття, формування національної екологічної мережі, ведення Червоної книги України та Зеленої книги України, здійснюють державне управління з питань організації, охорони й використання територій та об’єктів природно-заповідного фонду України;

· беруть участь у розробці, реалізації та контролі виконання місцевих екологічних програм і програм забезпечення екологічної та, в межах своєї компетенції, радіаційної безпеки, програм попередження та ліквідації наслідків надзвичайних екологічних ситуацій;

· сприяють екологічній освіті та екологічному вихованню громадян, діяльності екологічних об’єднань громадян, рухів тощо.

Державна екологічної інспекція Республіканського комітету АР Крим з ОНПС, Державна екологічна інспекція в м. Києві, Державна екологічна інспекція в м. Севастополі:

· здійснюють державний контроль за додержанням вимог законодавства про охорону навколишнього природного середовища та радіацій-ної безпеки місцевими органами виконавчої влади, виконавчими ор-ганами сільських, селищних, міських, районних у містах (у разі їх створення) рад із питань здійснення делегованих їм повноважень органів виконавчої влади щодо контролю за додержанням норм природоохоронного законодавства, використанням і охороною при-родних ресурсів об’єктами ДСЕУ, громадянами, а також іноземними юридичними й фізичними особами;

· здійснюють державний контроль за додержанням стандартів та нор-мативів у галузі охорони навколишнього природного середовища, раціонального використання природних ресурсів та радіаційної без-пеки, встановлених лімітів (квот) використання й добування всіх видів природних ресурсів;

· здійснюють державний контроль за додержанням вимог екологічної безпеки, у тому числі;

- в процесі проведення наукових, науково-дослідних і дослідно-конструкторських робіт, впровадження відкриттів, винаходів, застосування нової техніки, імпортного устаткування, технологій і систем;

- на військових та оборонних об’єктах, об’єктах органів внутрішніх справ, органів Служби безпеки України та прикордонних військ, а та-кож під час передислокації військових частин, проведення військових навчань, маневрів, переміщення військ і військової техніки;

· здійснюють екологічний контроль у пунктах пропуску через держав-ний кордон України;

· здійснюють контроль за виконанням вимог та додержанням встановлених регламентів, правил, інструкцій тощо, а також додержанням умов і вимог, встановлених відповідним комітетом або управлінням, а саме:

- дозволів спеціального водокористування;

- лімітів викидів і скидів забруднювальних речовин;

- лімітів використання природних ресурсів;

- норм техногенно-екологічної безпеки;

· здійснюють інструментально-лабораторний контроль для визначення:

- якості стічних вод, що скидаються підприємствами у водні об’єкти,

- якості викидів в атмосферне повітря, складу виробничих, побутових та інших видів відходів під час здійснення державного контролю;

- ефективності роботи очисних споруд і устаткування під час інспекційних перевірок підприємств та організацій;

- стану забруднення навколишнього природного середовища, у тому числі радіоактивного, у місцях викидів і скидів забруднювальних ре-човин підприємствами, а також у разі аварій;

· за дорученням Мінприроди контролюють виконання міжнародних договорів України і беруть участь у міжнародному співробітництві з
питань використання та охорони природних ресурсів.

 

 


Читайте також:

  1. ERP і управління можливостями бізнесу
  2. H) інноваційний менеджмент – це сукупність організаційно-економічних методів управління всіма стадіями інноваційного процесу.
  3. I. Органи і системи, що забезпечують функцію виділення
  4. III. КОНТРОЛЬ і УПРАВЛІННЯ РЕКЛАМУВАННЯМ
  5. Oracle Управління преміальними
  6. А. Видання прав актів управління
  7. Автоматизована система ведення державного земельного кадастру
  8. АВТОМАТИЗОВАНІ СИСТЕМИ ДИСПЕТЧЕРСЬКОГО УПРАВЛІННЯ
  9. АВТОМАТИЗОВАНІ СИСТЕМИ УПРАВЛІННЯ ДОРОЖНІМ РУХОМ
  10. Автономна Республіка Крим, регіональні та місцеві органи державної влади.
  11. Адаптивні організаційні структури управління.
  12. Адміністративне право і державне управління.




Переглядів: 749

<== попередня сторінка | наступна сторінка ==>
Органи загального державного управління | Умови функціонування системи фізичного виховання

Не знайшли потрібну інформацію? Скористайтесь пошуком google:

  

© studopedia.com.ua При використанні або копіюванні матеріалів пряме посилання на сайт обов'язкове.


Генерація сторінки за: 0.033 сек.