Студопедия
Новини освіти і науки:
МАРК РЕГНЕРУС ДОСЛІДЖЕННЯ: Наскільки відрізняються діти, які виросли в одностатевих союзах


РЕЗОЛЮЦІЯ: Громадського обговорення навчальної програми статевого виховання


ЧОМУ ФОНД ОЛЕНИ ПІНЧУК І МОЗ УКРАЇНИ ПРОПАГУЮТЬ "СЕКСУАЛЬНІ УРОКИ"


ЕКЗИСТЕНЦІЙНО-ПСИХОЛОГІЧНІ ОСНОВИ ПОРУШЕННЯ СТАТЕВОЇ ІДЕНТИЧНОСТІ ПІДЛІТКІВ


Батьківський, громадянський рух в Україні закликає МОН зупинити тотальну сексуалізацію дітей і підлітків


Відкрите звернення Міністру освіти й науки України - Гриневич Лілії Михайлівні


Представництво українського жіноцтва в ООН: низький рівень культури спілкування в соціальних мережах


Гендерна антидискримінаційна експертиза може зробити нас моральними рабами


ЛІВИЙ МАРКСИЗМ У НОВИХ ПІДРУЧНИКАХ ДЛЯ ШКОЛЯРІВ


ВІДКРИТА ЗАЯВА на підтримку позиції Ганни Турчинової та права кожної людини на свободу думки, світогляду та вираження поглядів



Показники розширення і освоєння курортно-рекреаційних територій України (за даними Інституту землеустрою УААН)

Адміністративні одиниці Курортно-рекреаційні території, тис. га по роках
АР Крим 132,2 132,2 158,6 185,0 194,8
Вінницька 112.6 96,9 116,3 135.1 232,6
Волинська 186,7 181,5 217,8 224,0 238,5
Дніпропетровська 35,9 35,9 43,1 50,3 90,8
Донецька 37,6 37,6 45,1 52,6 69,4
Житомирська 263.3 100,7 120,8 316,0 345,6
Закарпатська 304,2 304,2 365,0 425,9 544,0
Запорізька 12,4 12,4 14,9 17,4 34,9
Івано-Франківська 131,3 131,3 157,6 183,8 341,7
Кіровоградська 41,9 41,9 50,3 58,7 93,8
Київська 145,0 5,0 90,0 174,0 342,4
Луганська 81,0 81,0 97,2 113,4 214,9
Львівська 242,7 242.7 291,2 339,8 541,8
Миколаївська 15,8 15,8 19,0 22,1 43,5
Одеська 49,8 49,8 58,9 69,7 102,5
Полтавська 79,1 79,1 94,9 110,7 168,6
Рівненська 266,7 79,3 95,2 111,0 321,0
Сумська 109,4 109,4 131,3 153,2 192,5
Тернопільська 69,0 69,0 82,8 96,6 128,6
Харківська 126,2 126,2 151,4 176,7 355,4
Херсонська 8,4 8,4 10,1 11,8 17,5
Хмельницька 89,4 89,4 107,3 125,2 177,1
Черкаська 100,3 68,3 82,0 120,4 220,3

8. Обґрунтуйте необхідність рекреаційного освоєння територій (на прикладі одного з регіонів світу чи України на власний вибір) користуючись літературними джерелами та тематичними картами. Зазначте, рекреаційне освоєння території це альтернатива промисловому і сільськогосподарському освоєнню чи об’єктивна реальність, що існує поряд з давно освоєними різними галузями господарства районами?

Індивідуальні завдання для самостійного виконання:

1. Зберіть і проаналізуйте рекреаційну інформацію, що є доступною для споживача щодо організації відпочинку в одній з областей України.

Аналіз зібраного масиву інформації про рекреаційну територію здійснюйте в такій послідовності: а) розділіть усю зібрану вами інформацію на три групи: рекламні оголошення; позитивна змістовна інформація; критичні (негативні) матеріали; опрацювавши цю інформацію дайте відповідь на такі запитання: яка інформація – рекламна чи змістовна, позитивна чи негативна – переважає в масиві публікацій; якою мірою в публікаціях висвітлюються ті чи інші складові рекреаційної діяльності на даній території: транспортні послуги, екскурсійне обслуговування, можливості розміщення, лікувально-оздоровчі послуги, харчування тощо; чи дає існуюча інформація можливість скласти повне уявлення про рекреаційні послуги в даній області країни.

На основі проведеного аналізу зробіть висновки про стан інформаційного ринку рекреаційних послуг конкретної території: які недоліки існують в публікаціях, наскільки рекреаційна інформація доступна рядовому споживачеві, чи зможе потенційний рекреант рекреаційних послуг на основі існуючої інформації обрати дану місцевість для відпочинку чи лікування в даному курортному сезоні.

2. Розробіть модель рекреаційного освоєння території для країн з різним рівнем соціально-економічного розвитку (на власний вибір).

Створюючи модель рекреаційного освоєння території обов’язково вкажіть спеціалізацію рекреаційної діяльності, цикли рекреаційної діяльності (тижневий, квартальний, річний чи життєвий), види і центри рекреації, напрямки рекреаційних потоків,

Питання для самоконтролю:

1. Чим відрізняються між собою і що мають спільного дві дисципліни: рекреаційна географія і рекреалогія?

2. З якими науками найбільше зв’язана рекреаційна географія?

3. Які методи застосовує рекреаційна географія у своїх дослідженнях?

4. Порівняйте суть понять “рекреаційні ресурси” і “рекреаційний потенціал”, пояснити їх роль у формуванні ТРС.

5. Перелічіть етапи рекреаційного освоєння території та їх особливості для різних за рівнем соціально-економічного розвитку країн.

[1], [3], [4], [16], [23], [24].

 

Тема 1.2. Розміщення галузей рекреаційної діяльності: аналіз закономірностей, чинників і принципів

 

Мета: закріпити у студентів знання про закономірності, принципи і чинників розвитку рекреаційного господарства на сучасному етапі, особливості рекреаційної діяльності в залежності від потре5б рекреантів; навчити аналізувати вплив різноманітних факторів на розвиток і розміщення ТРС.

 

 

Формування ТРС, розвиток рекреаційного господарства підпорядковується певним закономірностям, серед яких основним є територіальний поділ праці (ТПП). ТПП – це спеціалізація ТРС на наданні рекреаційних послуг, що спрямовані на забезпечення конкретних рекреаційних потреб рекреантів. Рекреаційна діяльність у ТРС залежить значною мірою від наявності рекреаційних ресурсів.

Основними закономірностями розвитку ТРС є комплексність, раціональність і пропорційність. Комплексність, як закономірність формування і функціонування ТРС, проявляється через її структуру (включає різноманітні галузі і види діяльності) і впливає на різні сторони суспільного життя. Раціональний розвиток рекреаційних кластерів означає економічно ефективний розвиток, коли при мінімальних затратах досягається максимальний ефект надання рекреаційних послуг (повне або близьке до нього задоволення рекреантів) і максимальний прибуток як індивідуальний, так і державний, від ведення рекреаційної діяльності. Пропорційний розвиток ТРС передбачає збалансованість у функціонуванні усіх її компонентів і певну рівномірність у розміщенні рекреаційних об’єктів по території.

Фактори розвитку рекреаційного господарства – це певні конкретні умови, які безпосередньо впливають на рекреаційну діяльність на даній території. До сприятливих факторів формування і розвитку рекреаційних кластерів належать:

· Кон’юнктурна ринку рекреаційних послуг (співвідношення між попитом на рекреаційні послуги та їх пропозицією).

· Наявність, достатність і різноманітність рекреаційних ресурсів на даній території

· Вигідне георекреаційне положення - розташування країни чи її частини щодо рекреаційних ресурсів, рекреаційних потоків, ринків збуту/отримання рекреаційних послуг.

Важливими чинниками, що впливають на розвиток рекреаційного господарства і функціонування територіальних рекреаційних систем країни є її національні особливості (національна ментальність, етнічні, лінгвістичні аспекти), а також різні потрясіння суспільного розвитку; геополітичні умови, зокрема, загострення проблеми тероризму, політичні і військові конфлікти, природні чинники, наприклад, часта повторюваність стихійних та катастрофічних лих, та медико-біологічні - епідеміологічні спалахи.

Для ведення рекреаційної діяльності важливу роль відіграють принципи (чітко визначені положення або правила рекреаційної діяльності), на які спирається рекреаційне господарство. Вони визначаються державною політикою в сфері рекреації. Найголовнішими загальновизнаними принципами є:

· Високий рівень задоволення потреб рекреантів.

· Забезпечення безпеки рекреантів під час лікування, оздоровлення, відпочинку.

· Збереження екологічної рівноваги в процесі ведення рекреаційного господарства.

· Зближення держав і народів, розвиток різнобічних зв’язків -політичних, культурних, економічних в процесі рекреаційної діяльності.

 

 

 
 

 


1. Поясніть феномен рекреаційної діяльності. Наведіть конкретні приклади зв’язків рекреаційної діяльності з іншими видами господарської діяльності людини.

2. З’ясуйте, користуючись літературними джерелами, які чинники визначають спеціалізацію рекреаційної діяльності в окремих країнах і регіонах світу. Який чинник, на вашу думку є визначальним. Сформулюйте свою точку зору з приводу методів і проблем визначення рекреаційної спеціалізації території.

3. Користуючись наведеними нижче даними (таблиці 2 і 3), оцініть вплив стихійних природних явищ на розвиток рекреаційної діяльності. Назвіть регіони світу, де небезпека таких явищ найбільш помітна. Поміркуйте, у який період року можна радити рекреантам відправлятися на курорти чи туристські подорожі в окремі регіони світу, враховуючи сезонну повторюваність стихійних явищ. За даними табл. 3 побудуйте колову діаграму. Позначте на контурній карті країни з найбільшим числом жертв від стихійних лих (2006 р.).

Таблиця 2.


Читайте також:

  1. Http://www.minjust.gov.ua Міністерство юстиції України
  2. IV група- показники надійності підприємства
  3. IV. КУЛЬТУРА УКРАЇНИ XVI-XVIII ст.
  4. IV. КУЛЬТУРА УКРАЇНИ XVI-XVIII ст.
  5. IV. Розширення депозитів шляхом операцій на відкритому ринку.
  6. Q Конституція України від 28 червня 1996 р. // Відомості Верховної Ради України – 1996 - № 30 – Ст. 141
  7. V. Постанови Пленуму Верховного Суду України
  8. VI. Накази Генерального прокурора України
  9. XVIII. Особливості прийому та навчання іноземців та осіб без громадянства у вищих навчальних закладах України
  10. А/. Верховна Рада України.
  11. Абсолютні показники фінансової стійкості
  12. Абсолютні показники фінансової стійкості та її типи




Переглядів: 630

<== попередня сторінка | наступна сторінка ==>
НОТАТКИН | Країни, які зазнали найбільше стихійних лих у 2006 р.

Не знайшли потрібну інформацію? Скористайтесь пошуком google:

  

© studopedia.com.ua При використанні або копіюванні матеріалів пряме посилання на сайт обов'язкове.


Генерація сторінки за: 0.016 сек.