Студопедия
Новини освіти і науки:
МАРК РЕГНЕРУС ДОСЛІДЖЕННЯ: Наскільки відрізняються діти, які виросли в одностатевих союзах


РЕЗОЛЮЦІЯ: Громадського обговорення навчальної програми статевого виховання


ЧОМУ ФОНД ОЛЕНИ ПІНЧУК І МОЗ УКРАЇНИ ПРОПАГУЮТЬ "СЕКСУАЛЬНІ УРОКИ"


ЕКЗИСТЕНЦІЙНО-ПСИХОЛОГІЧНІ ОСНОВИ ПОРУШЕННЯ СТАТЕВОЇ ІДЕНТИЧНОСТІ ПІДЛІТКІВ


Батьківський, громадянський рух в Україні закликає МОН зупинити тотальну сексуалізацію дітей і підлітків


Відкрите звернення Міністру освіти й науки України - Гриневич Лілії Михайлівні


Представництво українського жіноцтва в ООН: низький рівень культури спілкування в соціальних мережах


Гендерна антидискримінаційна експертиза може зробити нас моральними рабами


ЛІВИЙ МАРКСИЗМ У НОВИХ ПІДРУЧНИКАХ ДЛЯ ШКОЛЯРІВ


ВІДКРИТА ЗАЯВА на підтримку позиції Ганни Турчинової та права кожної людини на свободу думки, світогляду та вираження поглядів



Європейська хартія місцевого самоврядування та принципи здійснення самоврядування на місцевому і регіональному рівні

 

У 1985 р. країни-учасниці Ради Європи підписали Європейську хартію місцевого самоврядування, яка узагальнила надбання тривалого етапу становлення і зміцнення місцевого самоврядування в Європі, стала першим багатостороннім правовим актом з даних питань. У даний час до Європейської хартії місцевого самоврядування приєдналося більше ніж 30 країн, у 1996 р. - Україна. Формування правової бази місцевого самоврядування в Україні проходить під впливом цього важливого документа.

Європейська хартія місцевого самоврядування є результатом серії ініціатив та багатьох років дискусій, що мали місце у Раді Європи з 1968 року.

Метою Європейської хартії місцевого самоврядування є компенсування браку спільних європейських стандартів оцінки та захисту прав органів місцевого самоврядування, які є найближчими до населення.Хартія узагальнює та визначає загальновизнані у Європі принципи здійснення демократії на місцевому і регіональному рівні та зобов’язує сторони застосовувати основні правила, які гарантують політичну, адміністративну та фінансову незалежність органів місцевого самоврядування.

Закон України “Про ратифікацію Європейської хартії місцевого самоврядування” прийнято Верховною Радою України 15 липня 1997 року. Таким чином, відповідно до статті 9 Конституції України Європейська хартія “… є частиною національного законодавства України”, а її норми мають переважну силу над нормами законів України (пункт 2 статті 7 ЗУ “Про міжнародні договори України”).

Хартія складається з преамбули та двох частин. Принципи здійснення самоврядування викладені у 10 статтях першої частини Хартії (статті з 2-ї по 11-у). Ратифікація Хартії вимагає від країн-членів взяти на себе зобов’язання щодо виконання принаймні 20 із 30 пунктів зазначених статей, 10 з яких мають належати до викладеного у статті 12 Хартії переліку.

Хартія застосовується до всіх рівнів чи категорій органів місцевого самоврядування у кожній країні-члені, а також, з відповідними змінами, до територіальних влад на регіональному рівні. Однак, з метою врахування особливих випадків, сторонам надана можливість виключати певні категорії влад з-під дії Хартії.

Положення хартії стосуються:

- конституційної та правової основ місцевого самоврядування;

- визначення концепції місцевого самоврядування;

- сфери компетенції місцевого самоврядування;

- захисту територіальних кордонів місцевих влад;

- відповідного адміністративного забезпечення та ресурсів для виконання місцевими владами їх завдань;

- умов здійснення функцій на місцевому рівні;

- адміністративного нагляду за діяльністю місцевих влад;

- фінансових ресурсів місцевих влад;

- права місцевих влад на свободу асоціації, та

- правового захисту місцевого самоврядування.

Україною Європейська хартія місцевого самоврядування ратифіковано без застережень, тобто взято на себе зобов’язання дотримуватись усіх без винятку положень Хартії.

Органи Ради Європи, що відповідно до своїх статутних завдань відслідковує дотримання країнами-членами положень Європейської хартії місцевого самоврядування є Конгрес місцевих і регіональних влад Європи.


Читайте також:

  1. CMM. П'ять рівнів зрілості
  2. II. Найважливіші проблеми, що визначають розвиток місцевого самоврядування і є спільними для будь-яких урядових систем.
  3. А/. Форми здійснення народовладдя та види виборчих систем.
  4. Авоматизація водорозподілу регулювання за нижнім б'єфом з обмеженням рівнів верхнього б'єфі
  5. Автоматизоване робоче місце (АРМ) бухгалтера: призначення, функції та його рівні
  6. Аграрна політика як складова економічної політики держави. Сут­ність і принципи аграрної політики
  7. Адміністративна відповідальність: поняття, мета, функції, принципи та ознаки.
  8. Адміністративно-територіальний устрій і місцеве самоврядування.
  9. Алгоритм здійснення купівлі
  10. Алгоритм здійснення фармацевтичної опіки відвідувача аптеки з симптомами застуди
  11. Алгоритм здійснення фармацевтичної опіки пацієнта з печією при виборі безрецептурного препарата для симптоматичного лікування цього симптому поданий на мал. 19.
  12. Алгоритм здійснення фармацевтичної опіки пацієнта з симптомами ураження шкіри.




Переглядів: 508

<== попередня сторінка | наступна сторінка ==>
Територіальна громада: поняття, функції, роль, правовий статус | Передумови створення Хартії

Не знайшли потрібну інформацію? Скористайтесь пошуком google:

  

© studopedia.com.ua При використанні або копіюванні матеріалів пряме посилання на сайт обов'язкове.


Генерація сторінки за: 0.015 сек.