Студопедия
Новини освіти і науки:
МАРК РЕГНЕРУС ДОСЛІДЖЕННЯ: Наскільки відрізняються діти, які виросли в одностатевих союзах


РЕЗОЛЮЦІЯ: Громадського обговорення навчальної програми статевого виховання


ЧОМУ ФОНД ОЛЕНИ ПІНЧУК І МОЗ УКРАЇНИ ПРОПАГУЮТЬ "СЕКСУАЛЬНІ УРОКИ"


ЕКЗИСТЕНЦІЙНО-ПСИХОЛОГІЧНІ ОСНОВИ ПОРУШЕННЯ СТАТЕВОЇ ІДЕНТИЧНОСТІ ПІДЛІТКІВ


Батьківський, громадянський рух в Україні закликає МОН зупинити тотальну сексуалізацію дітей і підлітків


Відкрите звернення Міністру освіти й науки України - Гриневич Лілії Михайлівні


Представництво українського жіноцтва в ООН: низький рівень культури спілкування в соціальних мережах


Гендерна антидискримінаційна експертиза може зробити нас моральними рабами


ЛІВИЙ МАРКСИЗМ У НОВИХ ПІДРУЧНИКАХ ДЛЯ ШКОЛЯРІВ


ВІДКРИТА ЗАЯВА на підтримку позиції Ганни Турчинової та права кожної людини на свободу думки, світогляду та вираження поглядів



Організація обліку платників податків

Облік платників податків є однією з форм контрольної роботи органів податкової служби. Раціонально організований, автоматизований та оперативний облік платників податків є важливішою складовою, яка впливає на загальну ефективність системи податкового контролю. Забезпечення реєстрації, формування інформаційних баз даних платників податків створює передумови для здійснення контролю за платниками податків, правильністю нарахування, повнотою і своєчасністю сплати податків, нарахованих фінансових санкцій, дотримання податкового та іншого законодавства, а також реалізації податкового планування на державному рівні.

Облік платників податків – це сукупність заходів реєстраційного характеру, які включають: прийом та звірку реєстраційних даних платників податків, внесення податкової інформації про платників податків до інформаційних баз, оновлення облікових даних платників податків та зняття їх з обліку.

Облік платників податків включає три основних стадії:

1) реєстрація платника податків;

2) внесення змін до облікових даних платника податків;

3) зняття з обліку платника податку.

Взяттю на облік або реєстрації в органах ДПС підлягають всі платники податків незалежно від наявності обов`язку щодо сплати того або іншого податку та збору.

Розрізняють такі види обліку платників податків:

1) залежно від об`єктів обліку: облік юридичних осіб, а також їхніх філій та інших відокремлених підрозділів (резидентів і нерезидентів); облік фізичних осіб (резидентів і нерезидентів); облік постійних представництв нерезидентів; облік самозайнятих осіб;

2) залежно від суб`єктів обліку: облік у податкових органах; облік у митних органах; облік в органах Пенсійного фонду України;

3) залежно від виду обліку: первинний облік, у ході якого платникові податків надається єдиний за всіма видами податків та зборів ідентифікаційний номер; вторинний облік, у процесі якого платникові податків надається, крім первинного, ідентифікаційний номер за окремим податком або збором (ПДВ, Єдиний податок); облік договорів, за якого на облік ставиться не конкретний платник (юридична або фізична особа) а договір (договір про спільну діяльність або угода про розподіл продукції).

З метою проведення податкового контролю платники податків підлягають реєстрації або взяттю на облік в органах державної податкової служби за місцезнаходженням юридичних осіб і їх відокремлених підрозділів, місцем проживання особи (основному місцю обліку), а також за місцем розташування (реєстрації) їх підрозділів, рухомого та нерухомого майна, об`єктів оподаткування або об`єктів, які пов`язані з оподаткуванням або через які провадиться діяльність (неосновне місце обліку).

Платник податків зобов`язаний стати на облік у відповідних органах

ДПС за основним та неосновним місцем обліку, повідомляти про всі об`єкти оподаткування і об`єкти, пов`язані з оподаткуванням за місцезнаходженням таких об`єктів.

Інформація про платників податків вноситься до Єдиного банку даних про платників податків – юридичних осіб (Єдиний банк даних юридичних осіб) та складових частин такого банку даних (реєстру платників податків – нерезидентів, реєстру договорів про спільну діяльність, договорів управління майном та угод про розподіл продукції), а також до Реєстру само зайнятих осіб, який є складовою частиною Державного реєстру фізичних осіб – платників податків (ДРФО).

Вказані Реєстри – це автоматизовані системі збору, накопичення та обробки даних про платників податків та об`єктів оподаткування.

Єдиний банк даних про платників податків - юридичних осіб (далі - Єдиний банк даних юридичних осіб) - це автоматизована система збору, накопичення та обробки даних про платників податків. Формується з районних рівнів Єдиного банку даних юридичних осіб державних податкових інспекцій в районах, містах і районах у містах, а також міжрайонними та об'єднаними інспекціями і ведеться Державною податковою адміністрацією України.

Державний реєстр фізичних осіб - платників податків (далі - ДРФО) - це автоматизований банк даних, створений для забезпечення єдиного державного обліку фізичних осіб, які зобов'язані сплачувати податки і збори (обов'язкові платежі) до бюджетів та до державних цільових фондів у порядку і на умовах, що визначаються законодавчими актами України. Формування та ведення ДРФО здійснюється органами державної податкової служби.

Стосовно кожного платника податків, взятого на облік формується облікова справа, яка складається з двох частин: реєстраційної та облікової.

Реєстраційна частина облікової справи формується із документів, які надходять до органів ДПС в період діяльності платника податків та у зв`язку з його ліквідацією від:

1) платника податків;

2) органів державної реєстрації;

3) державної статистики;

4) установ банків;

5) інших державних органів, у тому числі міністерств та ін. центральних органів виконавчої влади.

Ведення облікових справ платників податків здійснюються згідно з дотриманням правил діловодства – в хронологічному порядку.

Звітна частина облікової справи платника податків формується із податкових декларацій (звітів, розрахунків) та інших документів, пов`язаних з обчисленням і сплатою податків та зборів, які подаються платником у період його діяльності.

Облік платників податків в органах ДПС ведеться за податковими номерами, якими є:

1) код за Єдиним державним реєстром підприємств та організацій України (ЄДРПОУ) для платників податків, які включаються до такого реєстру (юридичних осіб та їх відокремлених підрозділів - резидентів та нерезидентів),

2) реєстраційний номер облікової картки платника податків - фізичної особи, крім осіб, які через свої релігійні переконання відмовились від прийняття реєстраційного номера і мають відповідну відмітку у паспорті;

3) реєстраційний (обліковий) номер платника податків, який присвоюється органами ДПС:

а) уповноваженим особам договорів про спільну діяльність на території України без створення юридичної особи при взятті на облік договору;

б) управителям майна при взятті на облік договорів управління майном;

в) інвесторам (резидентам та нерезидентам), які уклали угоди про розподіл продукції і є платниками податків;

г) іноземним дипломатичним представництвам та консульським установам, представництвам міжнародних організацій в Україні;

д) постійним представництвам нерезидентів на території України, які створюються тимчасово на с трок не менш 6 місяців.

Податковий номер платника податків зазначається у всіх свідоцтвах, довідках, патентах, в інших документах та податкових деклараціях (звітах, розрахунках) та не змінюється протягом усього періоду перебування на обліку в органах ДПС. Після зняття платника податку з обліку податковий номер закривається і подальшому не використовується.

Взяття на облік платників податків органами ДПС здійснюється за принципом «єдиного вікна» - на підставі відомостей з реєстраційних карток, наданих державним реєстратором шляхом запровадження єдиного документа – виписки з Єдиного державного реєстру юридичних осіб та фізичних осіб – підприємців. Виписка підтверджує державну реєстрацію суб`єктів господарювання та взяття їх на облік в органах державної статистики, ДПС України та Пенсійного фонду України.

Державний реєстратор безкоштовно видає виписку суб`єкту господарювання, що використовує її при відкритті рахунків у банку для підтвердження взяття його на облік у відповідних органах.

У разі взяття на облік платник податків – юридичних осіб, відомості щодо яких не містяться в Єдиному державному реєстрі, орган ДПС за основним місцем обліку формує довідку про взяття на облік платника податків за формою № 4-ОПП.

Державна реєстрація юридичних осіб та фізичних осіб-підприємців - засвідчення факту створення або припинення юридичної особи, засвідчення факту набуття або позбавлення статусу підприємця фізичною особою, а також вчинення інших реєстраційних дій, які передбачені цим Законом, шляхом внесення відповідних записів до Єдиного державного реєстру.

Порядок проведення державної реєстрації юридичних осіб та фізичних осіб-підприємців включає:

1) перевірку комплектності документів, які подаються державному реєстратору, та повноти відомостей, що вказані в реєстраційній картці;

2) перевірку документів, які подаються державному реєстратору, на відсутність підстав для відмови у проведенні державної реєстрації;

3) внесення відомостей про юридичну особу або фізичну особу-підприємця до Єдиного державного реєстру;

4) оформлення і видачу свідоцтва про державну реєстрацію та виписки з Єдиного державного реєстру.

Державна реєстрація юридичних осіб та фізичних осіб-підприємців проводиться державним реєстратором виключно у виконавчому комітеті міської ради міста обласного значення або у районній, районній у містах Києві та Севастополі державній адміністрації за місцезнаходженням юридичної особи або за місцем проживання фізичної особи-підприємця.

Для забезпечення повноти обліку платників податків органи державної податкової служби станом на 1-ше число кожного місяця проводять звірку районного рівня Єдиного банку даних про платників податків - юридичних осіб, а також Реєстру фізичних осіб з даними інформаційної бази Єдиного державного реєстру.

Крім того, органи державної податкової служби координують свою діяльність з питань обліку платників податків з фінансовими органами, органами Державного казначейства України, органами служби безпеки, внутрішніх справ, прокуратури, статистики, державними митною та контрольно-ревізійною службами, іншими органами, що здійснюють контроль, установами банків, а також із податковими службами інших держав.

Фінансові установи відкривають рахунки платникам податків і зборів (обов'язкових платежів) лише за умови пред'явлення ними документа, що підтверджує взяття їх на облік в органі державної податкової служби.

Фінансові установи зобов'язані надіслати повідомлення про відкриття або закриття рахунка платника податків і зборів (обов'язкових платежів) - юридичної особи, у тому числі відкритого через його відокремлені підрозділи, чи самозайнятої фізичної особи до органу державної податкової служби, в якому обліковується платник податків, у триденний строк з дня відкриття/закриття рахунків (включаючи день відкриття/закриття).

Якщо у платника податків виникають податкові зобов`язання на території іншої адміністративно-територіальної одиниці, окрім основного місця реєстрації, він зобов`язаний зареєструватися за неосновним місцем обліку у відповідному податковому органі.

У разі включення платника податків до Реєстру великих платників податків і отримання повідомлення центрального органу ДПС про таке включення платник податків зобов`язаний стати на облік у спец3іалізованому органі ДПС, що здійснює супроводження великих платників податків, з початку податкового періоду (календарного року), на який сформовано Реєстр.

При ліквідації платника податків юридичної особи або зупинення державної реєстрації фізичної особи підприємця, внаслідок якої відбувається закриття їх рахунків та/або втрата їх статусу як платника податків у 3-денний строк від дати внесення до ЄДР відомостей про те, що юридична особа перебуває у процесі припинення, платнику податку необхідно подати в орган ДПС відповідні документи.

Зняття з обліку в органах ДПС здійснюється на підставі даних про закриття юридичної або фізичної особи - підприємця від державного реєстратора або інших реєстраційних органів, якщо платник не включається до ЄДР, при проведенні певних процедур.

Для зняття з обліку орган ДПС проводить документальну позапланову перевірку протягом місяця, після отримання документів про ліквідацію (реорганізацію, порушення справи про визнання банкрутом). Після проведення перевірки орган ДПС видає платнику довідку про відсутність заборгованості по податках,зборах за ф. 22-ОПП (ф. 12-ОПП для платників, які не включаються до ЄДР).

При наявності податкового боргу платник податків отримує ф. 10-ОПП, за якою він повинен погасити суму податкового боргу.

При проведенні спрощеної процедури державної реєстрації припинення платника податків орган ДПС за основним місцем обліку платника податків повинен у місячний термін надіслати державному реєстратору довідку про відсутність заборгованості по податках, зборах за ф. 22-ОПП або повідомлення про наявність податкового боргу та неможливість проведення спрощеної системи процедури державної реєстрації припинення юридичної особи чи підприємницької діяльності фізичної особи – підприємця за ф. 23-ОПП із зазначенням причин заперечення органів ДПС щодо здійснення такої процедури.


Читайте також:

  1. A. Організація уроку.
  2. C. 3. Структурна побудова управління організаціями.
  3. I. Організація класу до уроку та повторення правил техніки безпеки.
  4. II. Організація і проведення спортивних походів
  5. II. Організація перевезень
  6. II. Організація перевезень
  7. А. Організація Острозького колегіуму – Академії
  8. Автоматизація зведеного обліку та складання звітності засобами універсального програмного продукту
  9. Автоматизація обліку виробничих запасів та МШП засобами універсального програмного продукту
  10. Автоматизація обліку витрат на виробництво засобами універсального програмного продукту
  11. Автоматизація обліку праці та її оплати засобами універсального програмного продукту
  12. Автоматизація обліку фінансово-розрахункових операцій засобами універсального програмного продукту




Переглядів: 1860

<== попередня сторінка | наступна сторінка ==>
Принципи податкового контролю | Порядок обліку платників податків – юридичних осіб

Не знайшли потрібну інформацію? Скористайтесь пошуком google:

  

© studopedia.com.ua При використанні або копіюванні матеріалів пряме посилання на сайт обов'язкове.


Генерація сторінки за: 0.055 сек.