Студопедия
Новини освіти і науки:
МАРК РЕГНЕРУС ДОСЛІДЖЕННЯ: Наскільки відрізняються діти, які виросли в одностатевих союзах


РЕЗОЛЮЦІЯ: Громадського обговорення навчальної програми статевого виховання


ЧОМУ ФОНД ОЛЕНИ ПІНЧУК І МОЗ УКРАЇНИ ПРОПАГУЮТЬ "СЕКСУАЛЬНІ УРОКИ"


ЕКЗИСТЕНЦІЙНО-ПСИХОЛОГІЧНІ ОСНОВИ ПОРУШЕННЯ СТАТЕВОЇ ІДЕНТИЧНОСТІ ПІДЛІТКІВ


Батьківський, громадянський рух в Україні закликає МОН зупинити тотальну сексуалізацію дітей і підлітків


Відкрите звернення Міністру освіти й науки України - Гриневич Лілії Михайлівні


Представництво українського жіноцтва в ООН: низький рівень культури спілкування в соціальних мережах


Гендерна антидискримінаційна експертиза може зробити нас моральними рабами


ЛІВИЙ МАРКСИЗМ У НОВИХ ПІДРУЧНИКАХ ДЛЯ ШКОЛЯРІВ


ВІДКРИТА ЗАЯВА на підтримку позиції Ганни Турчинової та права кожної людини на свободу думки, світогляду та вираження поглядів



Заняття № 32

Тема : Тип Членистоногі (Arthropoda). Клас Павукоподібні (Arachnoidea). Кліщі (Acarina) – збудники хвороб і переносники збудників захворювань людини

 

І. Актуальність теми.Членистоногі характеризуються складною будовою і добре пристосовані до існування в різних умовах. Серед них велике значення для медицини мають ракоподібні і павукоподібні, зокрема прісноводні раки і краби є проміжними хазяями деяких трематод. Циклопи - проміжні хазяї стьожака широкого і ришти.

Серед павукоподібних зустрічаються постійні і тимчасові паразити людини, збудники інвазійних і переносники збудників трансмісивних хвороб. Іксодові, аргасові, гамазові кліщі поширюють енцефаліти, туляремію, бруцельоз, кліщевий висипний тиф та інші. Кліщі при ковтанні з їжею можуть викликати гострі шлунково-кишкові захворювання, а при потраплянні в дихальні шляхи - катаральні і астматичні явища. Пилові кліщі стають причиною алергічних ринітів і астми.

Знання морфофізіологічних особливостей ракоподібних і павукоподібних - це необхідна передумова для профілактики захворювань, які поширюються ними.

ІІ. Цілі навчання:

Загальна ціль - уміти:

1. Визначати належність представників членистоногих до класів ракоподібних та павукоподібних.

2. Ідентифікувати за систематичними ознаками імаго кліщів.

3. Розрізняти на мікропрепаратах личинку, німфу та імаго кліщів.

4. Обґрунтовувати заходи особистої та громадської профілактики хвороб, збудники яких переносяться кліщами.

5. Робити попередній висновок щодо наявності паразитарних інвазій людини та визначати заходи профілактики захворювань.

 

Конкретні цілі - yміти:

1. Інтерпретувати поняття про специфічних і механічних переносників збудни­ків інфекційних хвороб.

2. Порівняти значення членистоногих як збудників і переносників збудників інфекційних хвороб.

3. Співвідносити значення трансоваріальної та трансфазової передачі збудників інфекційних хвороб із їхньою розповсюдженістю у популяціях людей.

4. Обґрунтувати приналежність паразитарних хвороб людини до групи трансмісивних і природноосередкових.

5. Трактувати біологічні та інші принципи боротьби з трансмісивними та природноосередковими хворобами людини.

 

 

ІІІ. Забезпечення вихідного рівня знань-умінь

А.Література:


Читайте також:

  1. II. Основна частина ЗАНЯТТЯ
  2. III. Підсумок ЗАНЯТТЯ
  3. IV ПІДСУМОК ЗАНЯТТЯ.
  4. IV ПІДСУМОК ЗАНЯТТЯ.
  5. IV. Підсумок ЗАНЯТТЯ
  6. IV. Підсумок ЗАНЯТТЯ
  7. IV. Підсумок ЗАНЯТТЯ
  8. IV. Підсумок ЗАНЯТТЯ
  9. IV. Підсумок ЗАНЯТТЯ
  10. IV. Підсумок ЗАНЯТТЯ
  11. IV. Підсумок ЗАНЯТТЯ
  12. IV. Підсумок ЗАНЯТТЯ




Переглядів: 714

<== попередня сторінка | наступна сторінка ==>
В) Зразки тестових завдань для перевірки кінцевого рівня знань | IV. Зміст навчання

Не знайшли потрібну інформацію? Скористайтесь пошуком google:

  

© studopedia.com.ua При використанні або копіюванні матеріалів пряме посилання на сайт обов'язкове.


Генерація сторінки за: 0.001 сек.