До поліклініки звернувся чоловік Р., який перед цим був у туристичній поїздці в Туреччині: у нього на волосистій частині голови утворилася рана. Після обстеження і оброблення рани лікар витяг з неї червоподібних личинок комах розміром 1 мм, які стали причиною захворювання.
а) Про який діагноз у хворого свідчать ці дані?
б) Яка комаха стала причиною хвороби чоловіка? ЇЇ систематичне положення.
в) Яка стадія розвитку стала причиною захворювання?
Еталон відповіді:
а) Ці дані свідчать про хворобу міаз;
б) Причиною захворювання стала - вольфартова муха: Тип Arthropoda Підтип Тracheata Клас Insecta Ряд Diptera Родина Muscidae Вид Wohlfahrtia magnifica;
В) Причиною захворювання стала личинка цієї мухи.
VIІ. Короткі методичні вказівки до роботи студентів на практичному занятті
А) Методика проведення заняття.
На початку заняття проводиться перевірка вихідного рівня знань студентів у вигляді тестового контролю та письмової відповіді на питання. Розглядаються теоретичні питання даної теми, в обговоренні якої беруть участь всі студенти під керівництвом викладача. Після цього студенти виконують самостійну навчально-дослідницьку роботу і вирішують індивідуальні ситуаційні задачі.
В кінці заняття проводиться перевірка кінцевого рівня знань студентів, аналіз результатів роботи з перевіркою протоколів і виставленням відповідної оцінки і балів.
Б) Організаційна структура заняття (технологічна карта)
№
п/п
Основні етапи заняття
Час в хвилинах
Матеріали методичного забезпечення
І. Підготовчий етап
1.
2.
3.
Організаційний момент
Перевірка вихідного рівня знань студентів
Обговорення теоретичних питань
Тести, набір індивідуальних питань
Таблиці
ІІ. Основний етап- науково-дослідницький
4.
5.
Виконання самостійної науково-дослідницької роботи, розв’язок ситуа-ційних задач і оформлення протоколу.
Контроль виконання завдань самостійної роботи