Студопедия
Новини освіти і науки:
МАРК РЕГНЕРУС ДОСЛІДЖЕННЯ: Наскільки відрізняються діти, які виросли в одностатевих союзах


РЕЗОЛЮЦІЯ: Громадського обговорення навчальної програми статевого виховання


ЧОМУ ФОНД ОЛЕНИ ПІНЧУК І МОЗ УКРАЇНИ ПРОПАГУЮТЬ "СЕКСУАЛЬНІ УРОКИ"


ЕКЗИСТЕНЦІЙНО-ПСИХОЛОГІЧНІ ОСНОВИ ПОРУШЕННЯ СТАТЕВОЇ ІДЕНТИЧНОСТІ ПІДЛІТКІВ


Батьківський, громадянський рух в Україні закликає МОН зупинити тотальну сексуалізацію дітей і підлітків


Відкрите звернення Міністру освіти й науки України - Гриневич Лілії Михайлівні


Представництво українського жіноцтва в ООН: низький рівень культури спілкування в соціальних мережах


Гендерна антидискримінаційна експертиза може зробити нас моральними рабами


ЛІВИЙ МАРКСИЗМ У НОВИХ ПІДРУЧНИКАХ ДЛЯ ШКОЛЯРІВ


ВІДКРИТА ЗАЯВА на підтримку позиції Ганни Турчинової та права кожної людини на свободу думки, світогляду та вираження поглядів



Контакти
 


Тлумачний словник
Авто
Автоматизація
Архітектура
Астрономія
Аудит
Біологія
Будівництво
Бухгалтерія
Винахідництво
Виробництво
Військова справа
Генетика
Географія
Геологія
Господарство
Держава
Дім
Екологія
Економетрика
Економіка
Електроніка
Журналістика та ЗМІ
Зв'язок
Іноземні мови
Інформатика
Історія
Комп'ютери
Креслення
Кулінарія
Культура
Лексикологія
Література
Логіка
Маркетинг
Математика
Машинобудування
Медицина
Менеджмент
Метали і Зварювання
Механіка
Мистецтво
Музика
Населення
Освіта
Охорона безпеки життя
Охорона Праці
Педагогіка
Політика
Право
Програмування
Промисловість
Психологія
Радіо
Регилия
Соціологія
Спорт
Стандартизація
Технології
Торгівля
Туризм
Фізика
Фізіологія
Філософія
Фінанси
Хімія
Юриспунденкция






Двоїста задача

 

Кожній ЗЛП відповідає інша ЗЛП, яку називають двоїстою. При цьому задача, що розглядається, називається прямою задачею. Можна сформулювати загальні правила, якими слід користуватися при побудові двоїстих задач.

1. В прямій задачі обмеження-нерівності записують , в двоїстій – .

2. Цільова функція прямої задачі задається на максимум, а двоїстої – на мінімум.

3. Кожному обмеженню прямої задачі відповідає невідома в двоїстій задачі.

4. Кожній невідомій прямої задачі відповідає обмеження двоїстої.

5. Кожному і-му обмеженню-нерівності прямої задачі відповідає умова невід’ємності змінної двоїстої задачі , а рівності – змінна без обмежень на знак.

6. Кожній невід’ємній змінній відповідає -те обмеження-нерівність, а змінній вільного знаку – рівність.

7. Матриці систем обмежень прямої та двоїстої задач взаємно транспоновані

,

 

8. Вільні члени обмежень прямої задачі є коефіцієнтами при відповідних змінних двоїстої задачі і навпаки.

 

Зауваження. Співвідношення двоїстості взаємне, тобто задача двоїста до двоїстої співпадає з прямою.

 

Пряма задача Двоїста задача
1. 1.
2. 2.
3. 3.
4. 4.
5. 5.

 

Приклад 8.

Записати задачу, двоїсту до заданої, та двоїсту до двоїстої.

 

 

Розв’язання.

1. Цільова функція прямої задачі задається на максимум, тому двоїстої – на мінімум.

2. У прямій задачі одне обмеження-нерівність і одне – рівність, та дві невід’ємні невідомі , тому в двоїстій задачі – одна невід’ємна невідома а друга – вільного знаку, та два обмеження-нерівності.

3. Матриці систем обмежень прямої та двоїстої задач мають вигляд

 

,

 

4. Вільні члени обмежень прямої задачі є коефіцієнтами при відповідних змінних в цільовій функції двоїстої задачі, коефіцієнти цільової функції прямої задачі є вільними членами системи обмежень двоїстої задачі.

Отримали наступну двоїсту задачу

 

 

Щоб побудувати двоїсту до цієї задачі, запишемо її у вигляді

 

 

та ще раз використаємо правила переходу до двоїстої задачі, отримаємо задачу

 

 

Легко побачити, що ця, двоїста до двоїстої, задача співпадає з прямою, що ілюструє справедливість зауваження.

Приклад 9.

Знайти розв’язок задачі, двоїстої до заданої (див. (6), (7)) симплекс-методом.

 

 

Розв’язання. Двоїста задача має вигляд

 

 

або

 

 

Складемо симплекс-таблицю двоїстої задачі

 

  y1
–2 –2 –3 –7
y6 –3 –1 –3 –5
–19 –13 –15 –18

 

Розв’язок недопустимий, за допомогою симплекс-методу переходимо до іншого базисного розв’язку

 

  y6 y2
y5 –2/3 –4/3 –3 –11/3
y1 –1/3 1/3 5/3
19/3 –20/3 –18 95/3

 

Розв’язок недопустимий, за допомогою симплекс-методу переходимо до іншого базисного розв’язку

 

 
1/2 –3/4 –3/2 9/4 11/4
–1/2 1/4 3/2 –3/4 3/4
–3 –5 –6 –3

 

Розв’язок допустимий та оптимальний.

 

.

 

Можна порівняти цю таблицю з останньою симплекс-таблицею прямої задачі

 

 
3/4 –9/4
1/2 –1/2
–3/2 3/2
–1/4 3/4
3/4 11/4

 

.

 

Такий збіг розв’язків не є випадковим, він ілюструє наступні теореми двоїстості.

Перша теорема двоїстості.

Якщо одна з пари двоїстих задач має оптимальний розв’язок, то й інша задача теж розв’язувана, при цьому екстремальні значення цільових функцій співпадають

 

.

 

Якщо у однієї з цих задач цільова функція необмежена, то двоїста до неї задача не має допустимих розв’язків і, навпаки, якщо одна з цих задач не має допустимих розв’язків, то двоїста до неї задача має необмежену цільову функцію.

Зауваження.

Між змінними прямої та двоїстої задач можна встановити таку відповідність: основним змінним прямої задачі відповідають додаткові змінні двоїстої задачі і навпаки. Так, в нашому прикладі змінним відповідають змінні , а змінним – змінні . Враховуючи цю відповідність, можна по симплекс-таблиці з розв’язком однієї з пари двоїстих задач визначити розв’язок другої задачі.

Друга теорема двоїстості.

Для того, щоб два допустимі розв’язки , пари двоїстих задач були оптимальними, необхідно і досить, щоб ці розв’язки задовольняли умови

 

1. ;

2. .

 

Третя теорема двоїстості.

Значення змінних в оптимальному розв’язку двоїстої задачі є оцінками впливу вільних членів обмежень прямої задачі на екстремальне значення її цільової функції , тобто

.

 


Читайте також:

  1. Б. Задача
  2. Взаємне положення площин. Перша позиційна задача
  3. Взаємне положення прямої і площини. Друга позиційна задача.
  4. Вторая задача анализа на чувствительность
  5. Головна задача м/н фінансового менеджменту полягає у оцінці короткострокових і довгострокових активів і зобов’язань фірми у часовому і просторовому використанні м/н ринків.
  6. Двухмерная задача Коши
  7. З праці В. Леніна «О задачах пролетариата в данной революции»
  8. Загальна задача лінійного програмування (ЗЛТ)
  9. Задача # 12 (з тих, що вона скидувала)
  10. Задача 1
  11. Задача 1




Переглядів: 9303

<== попередня сторінка | наступна сторінка ==>
Отримання допустимого базисного розв’язку | Тема. 2. Задача цілочисельного програмування.

Не знайшли потрібну інформацію? Скористайтесь пошуком google:

 

© studopedia.com.ua При використанні або копіюванні матеріалів пряме посилання на сайт обов'язкове.


Генерація сторінки за: 0.006 сек.