Студопедия
Новини освіти і науки:
МАРК РЕГНЕРУС ДОСЛІДЖЕННЯ: Наскільки відрізняються діти, які виросли в одностатевих союзах


РЕЗОЛЮЦІЯ: Громадського обговорення навчальної програми статевого виховання


ЧОМУ ФОНД ОЛЕНИ ПІНЧУК І МОЗ УКРАЇНИ ПРОПАГУЮТЬ "СЕКСУАЛЬНІ УРОКИ"


ЕКЗИСТЕНЦІЙНО-ПСИХОЛОГІЧНІ ОСНОВИ ПОРУШЕННЯ СТАТЕВОЇ ІДЕНТИЧНОСТІ ПІДЛІТКІВ


Батьківський, громадянський рух в Україні закликає МОН зупинити тотальну сексуалізацію дітей і підлітків


Відкрите звернення Міністру освіти й науки України - Гриневич Лілії Михайлівні


Представництво українського жіноцтва в ООН: низький рівень культури спілкування в соціальних мережах


Гендерна антидискримінаційна експертиза може зробити нас моральними рабами


ЛІВИЙ МАРКСИЗМ У НОВИХ ПІДРУЧНИКАХ ДЛЯ ШКОЛЯРІВ


ВІДКРИТА ЗАЯВА на підтримку позиції Ганни Турчинової та права кожної людини на свободу думки, світогляду та вираження поглядів



Контакти
 


Тлумачний словник
Авто
Автоматизація
Архітектура
Астрономія
Аудит
Біологія
Будівництво
Бухгалтерія
Винахідництво
Виробництво
Військова справа
Генетика
Географія
Геологія
Господарство
Держава
Дім
Екологія
Економетрика
Економіка
Електроніка
Журналістика та ЗМІ
Зв'язок
Іноземні мови
Інформатика
Історія
Комп'ютери
Креслення
Кулінарія
Культура
Лексикологія
Література
Логіка
Маркетинг
Математика
Машинобудування
Медицина
Менеджмент
Метали і Зварювання
Механіка
Мистецтво
Музика
Населення
Освіта
Охорона безпеки життя
Охорона Праці
Педагогіка
Політика
Право
Програмування
Промисловість
Психологія
Радіо
Регилия
Соціологія
Спорт
Стандартизація
Технології
Торгівля
Туризм
Фізика
Фізіологія
Філософія
Фінанси
Хімія
Юриспунденкция






Exercise 19

LEARNING NEW VOCABULARY...while you are reading, you need to understand vocabulary, but you do not need to look up every new word. You might be able to use context clues, break words apart by thinking about prefixes, suffixes or root words, and build synonym families. Play ODD MAN OUT...which word doesn't "fit, .tell why it doesn't belong with the others:

1.sociable shy extrovert outgoing chatterbox amusing popular

confident talkative

2.industrious adventurous energetic ambitious indifferent eager

active diligent

3.absurd practical reasonable clever rational logical

sensible sound

4.reliable dependable conscientious negligent consistent responsible careful

5.interesting dull appealing beneficial perceptive absorbing advantageous intriguing

6.organized untidy planned systematic orderly shipshape

methodical precise

7.reserved modest cautious uninhibited bashful demure

formal restrained

8.talented intelligent artistic eloquent beleaguered clever apt

capable skillful

 

Exercise 20

Explain the proverbs. Try to find an equivalent in the native language. Use them in the sentences/situations of your own.

1. A bully is always a coward.

2. A live coward is better than a dead hero.

3. Courtesy costs nothing.

4. Self is a bad counselor.

5. A selfish success is a successful failure.

6. Abundance, like want, can ruin character.

7. Character is destiny.

8. Character is the diamond that scratches every other stone.

9. Every tub must stand on its own bottom.

10. The man that makes character makes foes.

 

Exercise 21

Which idiom from the page ….. can be used to describe ...

1 ... a person who has hidden or unexpected skills or talents that no one knows about?

2 ... a person who loves parties?

3 ... a person who is the subject of an experiment or trial of something new?

4…a person who is not very friendly?

 

Exercise 22

Here are some facts about animals. Which idioms on the page …… are based on them?

1 When you ride a horse, it has a bitin its mouth, which is a metal bar that helps you control the horse.

2 A bee can fly in a straight line back to a place where it found food.

3 Wolves usually hunt together in a group or pack.

4 Dogs will often bark more out of fear than out of aggression.

5 Cats and dogs often run round in circles thinking their tail is running away from them.

6 Pigs have a reputation for eating a lot of food very quickly.

 


Читайте також:

  1. Additional Exercise
  2. C Complete this extract from a company report with appropriate words or phrases from the box in Exercise B.
  3. Do the suggested exercises and check them with the key (written work).
  4. Ex. 2.Use the words from the previous exercise to fill in the gaps below
  5. Exercise
  6. Exercise 1
  7. Exercise 1
  8. Exercise 1
  9. Exercise 1
  10. Exercise 1
  11. Exercise 1
  12. EXERCISE 1




Переглядів: 657

<== попередня сторінка | наступна сторінка ==>
Exercise 17 | Exercise 23

Не знайшли потрібну інформацію? Скористайтесь пошуком google:

 

© studopedia.com.ua При використанні або копіюванні матеріалів пряме посилання на сайт обов'язкове.


Генерація сторінки за: 0.005 сек.