Студопедия
Новини освіти і науки:
МАРК РЕГНЕРУС ДОСЛІДЖЕННЯ: Наскільки відрізняються діти, які виросли в одностатевих союзах


РЕЗОЛЮЦІЯ: Громадського обговорення навчальної програми статевого виховання


ЧОМУ ФОНД ОЛЕНИ ПІНЧУК І МОЗ УКРАЇНИ ПРОПАГУЮТЬ "СЕКСУАЛЬНІ УРОКИ"


ЕКЗИСТЕНЦІЙНО-ПСИХОЛОГІЧНІ ОСНОВИ ПОРУШЕННЯ СТАТЕВОЇ ІДЕНТИЧНОСТІ ПІДЛІТКІВ


Батьківський, громадянський рух в Україні закликає МОН зупинити тотальну сексуалізацію дітей і підлітків


Відкрите звернення Міністру освіти й науки України - Гриневич Лілії Михайлівні


Представництво українського жіноцтва в ООН: низький рівень культури спілкування в соціальних мережах


Гендерна антидискримінаційна експертиза може зробити нас моральними рабами


ЛІВИЙ МАРКСИЗМ У НОВИХ ПІДРУЧНИКАХ ДЛЯ ШКОЛЯРІВ


ВІДКРИТА ЗАЯВА на підтримку позиції Ганни Турчинової та права кожної людини на свободу думки, світогляду та вираження поглядів



Державна реєстрація суб’єкта господарювання

Відповідно до чинного господарського законодавства необхідною умовою здійснення всіх видів господарської та підприємницької діяльності є державна реєстрація її суб’єктів. Питання державної реєстрації суб’єктів господарювання регулюються ст. 58 ГК України «Державна реєстрація суб’єкта господарювання» та нормами Закону України від 15 травня 2003 р «Про державну реєстрацію юридичних осіб та фізичних осіб-підприємців».

Головним призначенням державної реєстрації суб’єкта господарювання є здійснення державного обліку суб’єктів підприємницької діяльності; збір публічно-достовірних даних про їх правове, майнове та організаційне становище; а також контроль за здійсненням господарської діяльності на засадах чинного законодавства та з метою досягнення соціально-значимих результатів їх діяльності.

Державна реєстрація юридичних осіб та фізичних осіб-підприємців здійснюється державним реєстратором виключно у виконавчому комітеті міської ради міста обласного значення або у районній, районній у містах Києві та Севастополі державній адміністрації за місцезнаходженням юридичної особи або за місцем проживання фізичної особи-підприємця.

Державний реєстратор на території відповідної адміністративно-територіальної одиниці наділений такими повноваженнями: проводить держав­ну реєстрацію юридичних осіб та фізичних осіб-підприємців; проводить резервування найменувань юридичних осіб; передає органам статистики, державної податкової служби, Пенсійного фонду України та фондів соціального страхування повідомлення та відомості з реєстраційних карток про вчинення реєстраційних дій, які передбачені законом, у тому числі щодо створення або ліквідації відокремлених підрозділів юридичних осіб; формує, веде та забезпечує зберігання реєстраційних справ; здійснює оформлення та видачу свідоцтв про державну реєстрацію, а також їх заміну; оформлює та видає виписки, довідки з Єдиного державного реєстру; проводить державну реєстрацію змін до установчих документів юридичних осіб та державну реєстрацію зміни імені або місця проживання фізичних осіб-підприємців; проводить державну реєстрацію припинення юридичних осіб та державну реєстрацію припинення підприємницької діяльності фізичними особами-підприємцями; звертається до суду із заявою про зміну мети установи у встановленому законом порядку.

Для державної реєстрації суб’єкта підприємницької діяльності – юридичної особи власник, уповноважений ним орган чи особа особисто або поштою подають до органу державної реєстрації такі документи:

– рішення власника (власників) майна або уповноваженого ним органу про створення юридичної особи;

– установчі документи, передбачені законом для відповідного виду юридичних осіб;

– реєстраційну картку встановленого зразка, яка є одночасно заявою про державну реєстрацію;

– документ, що засвідчує сплату засновником (засновниками) внеску до статутного фонду суб’єкта господарювання в розмірі, передбаченому законом (для юридичних осіб, для яких встановлено вимоги щодо формування статутного фонду);

– документ, що засвідчує внесення плати за державну реєстрацію;

– рішення Антимонопольного комітету України про згоду на створення, реорганізацію (злиття, приєднання) суб’єктів господарювання у випадках, передбачених законом.

– звіт про проведення підписки на акції, який засвідчено Державною комісією з цінних паперів та фондового ринку України (для відкритих акціонерних товариств);

– копію Державного акту про право приватної власності засновника на землю або копія Державного акту на право постійного користування землею засновником, або нотаріально засвідчена копія договору про користування землею засновником, зокрема на умовах оренди (для фермерського господарства);

– документ про підтвердження реєстрації іноземної особи в країні її місцезнаходження, зокрема витяг із торговельного, банківського або судового реєстру (для юридичної особи, засновником (засновниками) якої є іноземна юридична особа).

Фізична особа (заявник), яка має намір провадити підприємницьку діяль­ність без створення юридичної особи, подає до органу державної реєстрації реєстраційну картку за встановленим зразком, яка є одночасно заявою про державну реєстрацію суб’єкта підприємницької діяльності. До картки додається копія довідки про присвоєння ідентифікаційного номера громадянина-платника податків та інших обов’язкових платежів і документ, що підтверджує внесення плати за державну реєстрацію, а також документ, що посвідчує особу.

За наявності всіх документів, відповідно до закону, орган державної реєстрації зобов’язаний протягом не більше трьох робочих днів для юридичної особи і не більше двох робочих днів для фізичної особи з дня подання документів внести дані реєстраційної картки до Єдиного державного реєстру та видати свідоцтво про державну реєстрацію встановленого зразка.

З метою захисту своїх прав підприємець має право оскаржити у судовому порядку відмову в реєстрації, а також неналежне виконання органом державної реєстрації обов’язку по реєстрації, зокрема неправомірне ухиленням від здійснення її у встановлений термін.


Читайте також:

  1. II Державна дума
  2. IV. Оцінка привабливості стратегічних зон господарювання підприємства на ринку.
  3. А) Відносини власності і форми господарювання в сільському господарстві
  4. Активна і пасивна державна політика.
  5. Антиінфляційна державна політика
  6. Анулювання ліцензії (патенту) на здійснення суб’єктом господарювання певних видів господарської діяльності.
  7. Аудит грошових коштів і дебіторської заборгованості суб’єкта господарювання
  8. Аудит доходів і фінансових результатів суб’єкта господарювання
  9. Аудит запасів і витрат суб’єкта господарювання
  10. Аудит капіталу і зобов’язань суб’єкта господарювання
  11. Аудит необоротних активів суб’єкта господарювання
  12. Аудит облікової політики суб’єкта господарювання




Переглядів: 613

<== попередня сторінка | наступна сторінка ==>
Підприємства колективної власності: правова основа діяльності | Фермерське господарство: правова основа діяльності

Не знайшли потрібну інформацію? Скористайтесь пошуком google:

  

© studopedia.com.ua При використанні або копіюванні матеріалів пряме посилання на сайт обов'язкове.


Генерація сторінки за: 0.003 сек.