![]()
МАРК РЕГНЕРУС ДОСЛІДЖЕННЯ: Наскільки відрізняються діти, які виросли в одностатевих союзах
РЕЗОЛЮЦІЯ: Громадського обговорення навчальної програми статевого виховання ЧОМУ ФОНД ОЛЕНИ ПІНЧУК І МОЗ УКРАЇНИ ПРОПАГУЮТЬ "СЕКСУАЛЬНІ УРОКИ" ЕКЗИСТЕНЦІЙНО-ПСИХОЛОГІЧНІ ОСНОВИ ПОРУШЕННЯ СТАТЕВОЇ ІДЕНТИЧНОСТІ ПІДЛІТКІВ Батьківський, громадянський рух в Україні закликає МОН зупинити тотальну сексуалізацію дітей і підлітків Відкрите звернення Міністру освіти й науки України - Гриневич Лілії Михайлівні Представництво українського жіноцтва в ООН: низький рівень культури спілкування в соціальних мережах Гендерна антидискримінаційна експертиза може зробити нас моральними рабами ЛІВИЙ МАРКСИЗМ У НОВИХ ПІДРУЧНИКАХ ДЛЯ ШКОЛЯРІВ ВІДКРИТА ЗАЯВА на підтримку позиції Ганни Турчинової та права кожної людини на свободу думки, світогляду та вираження поглядів
Контакти
Тлумачний словник Авто Автоматизація Архітектура Астрономія Аудит Біологія Будівництво Бухгалтерія Винахідництво Виробництво Військова справа Генетика Географія Геологія Господарство Держава Дім Екологія Економетрика Економіка Електроніка Журналістика та ЗМІ Зв'язок Іноземні мови Інформатика Історія Комп'ютери Креслення Кулінарія Культура Лексикологія Література Логіка Маркетинг Математика Машинобудування Медицина Менеджмент Метали і Зварювання Механіка Мистецтво Музика Населення Освіта Охорона безпеки життя Охорона Праці Педагогіка Політика Право Програмування Промисловість Психологія Радіо Регилия Соціологія Спорт Стандартизація Технології Торгівля Туризм Фізика Фізіологія Філософія Фінанси Хімія Юриспунденкция |
|
|||||||
Сучасні тенденції еволюції форми державиУ державознавстві поняття «форма держави» досліджується двома основними шляхами: перший підхід – інструментальний (практично-політичний); другий підхід – науково-пізнавальний (гносеологічний). Зміст поняття «форма держави» ґрунтується на філософському розумінні категорії «форма», що тлумачиться: – як вираз будь чого ззовні (зовнішня форма); – як спосіб побудови, внутрішньої організації (внутрішня форма). Відповідно форма держави є зовнішнім виразом сутності та змісту держави й одночасно способом внутрішньої побудови (організації) та здійснення державної влади. В останні роки у сучасній літературі пропонується варіант «наскрізної», узагальнюючої класифікації усіх державних форм. Монократична державна форма характеризується єдиновладдям. Повнота державної влади може перебувати в руках однієї особи. Сегментарна державна форма – перехідна від монократичної форми до полікратичної. Полікратична державна форма протилежна монократичній. Форми державного правління в новітній Україні з часу проголошення державного суверенітету (16 липня 1990 року) укладаються в 4 етапи: 1) парламентської республіки: від прийняття Декларації про державний суверенітет (16 липня 1990 р.) до всенародного референдуму, яким був схвалений Акт проголошення незалежності України та обрання Президента в Україні (до 1 грудня 1991 р.); 2) парламентсько-президентської республіки: від обрання Президента України (1 грудня 1991 р.) до підписання Конституційного договору Між Президентом України і Верховною Радою України про організацію державної влади та місцевого самоврядування на період до прийняття нової Конституції України (8 червня 1995 р.); 3) президентсько-парламентської республіки (з червня 1995 р. до 1 вересня 2005 р.). З моменту підписання Конституційного договору, після скасування якого з червня 1996 р. вищезазначена форма правління залишилася чинною на основі Конституції України до 1 вересня 2005 року, згідно з прикінцевими та перехідними положеннями Закону України «Про внесення змін до Конституції України»; 4) парламентсько-президентської республіки: відповідно до Закону України «Про внесення змін до Конституції України» початком переходу до такої форми правління є 1 вересня 2005 р., а завершенням – момент набуття повноважень Верховною Радою України, обраною 2006 року. Поняття «державно-правовий режим», як правило, не ототожнюють з поняттям «політичний режим», хоча за значенням вони й близькі. Останнє поняття має ширше значення і характеризує не тільки методи діяльності державних органів, що визначаються поняттям «державний (державно-правовий) режим», а й можливості та форми діяльності всіх елементів політичної системи – політичних партій, рухів, інших об’єднань громадян. Виходячи з видів унітарних держав (простої, змішаної та складної) в Україні діє змішаний вид унітарної держави, оскільки в її складі перебуває Автономна Республіка Крим, яка за правовим статусом відрізняється від інших територіально-адміністративних одиниць (єдиний статус, характерний для простого виду), але не має статусу законодавчої автономії (що характерно для складного виду унітарних держав). Читайте також:
|
||||||||
|