МАРК РЕГНЕРУС ДОСЛІДЖЕННЯ: Наскільки відрізняються діти, які виросли в одностатевих союзах
РЕЗОЛЮЦІЯ: Громадського обговорення навчальної програми статевого виховання ЧОМУ ФОНД ОЛЕНИ ПІНЧУК І МОЗ УКРАЇНИ ПРОПАГУЮТЬ "СЕКСУАЛЬНІ УРОКИ" ЕКЗИСТЕНЦІЙНО-ПСИХОЛОГІЧНІ ОСНОВИ ПОРУШЕННЯ СТАТЕВОЇ ІДЕНТИЧНОСТІ ПІДЛІТКІВ Батьківський, громадянський рух в Україні закликає МОН зупинити тотальну сексуалізацію дітей і підлітків Відкрите звернення Міністру освіти й науки України - Гриневич Лілії Михайлівні Представництво українського жіноцтва в ООН: низький рівень культури спілкування в соціальних мережах Гендерна антидискримінаційна експертиза може зробити нас моральними рабами ЛІВИЙ МАРКСИЗМ У НОВИХ ПІДРУЧНИКАХ ДЛЯ ШКОЛЯРІВ ВІДКРИТА ЗАЯВА на підтримку позиції Ганни Турчинової та права кожної людини на свободу думки, світогляду та вираження поглядів
Контакти
Тлумачний словник Авто Автоматизація Архітектура Астрономія Аудит Біологія Будівництво Бухгалтерія Винахідництво Виробництво Військова справа Генетика Географія Геологія Господарство Держава Дім Екологія Економетрика Економіка Електроніка Журналістика та ЗМІ Зв'язок Іноземні мови Інформатика Історія Комп'ютери Креслення Кулінарія Культура Лексикологія Література Логіка Маркетинг Математика Машинобудування Медицина Менеджмент Метали і Зварювання Механіка Мистецтво Музика Населення Освіта Охорона безпеки життя Охорона Праці Педагогіка Політика Право Програмування Промисловість Психологія Радіо Регилия Соціологія Спорт Стандартизація Технології Торгівля Туризм Фізика Фізіологія Філософія Фінанси Хімія Юриспунденкция |
|
|||||||
Механізм правоутворення та його відмінність від категорій «правотворчість», «законодавчий процес»Правоутворення – це сукупність форм, методів та засобів виникнення, розвитку та зміни права, як системи правових норм, або процес ґенези права. Сучасне теоретичне розуміння сутності правоутворення базується: 1) на концепції єдності і відміни права і закону, яка відбиває точку зору, що право може існувати й поза такою своєю інституційною формою як законодавство у вигляді рівного і справедливого масштабу, норми, міри свободи, які знаходять своє відображення у правових принципах, суб’єктивних правах, конкретних правовідносинах і т.д.; 2) на теоріях правової держави і громадянського суспільства, згідно з якими домінуюче значення має громадянське суспільство – спільність рівних, вільних і незалежних осіб, які по відношенню до держави виступають як громадяни; 3) на принципі розподілу влад, який є за своєю сутністю розподілом правових форм діяльності держави чи форм здійснення державної влади з формування і забезпечення реалізації права як органами держави, так і громадянським суспільством; 4) на неуніверсальності права в контексті існування різних цивілізацій у процесі розвитку людства, наявності у світі різних правових систем, які об’єднуються у правові сім’ї (романо-германську, англо-американську, мусульманського та традиційного права). Таким чином, правоутворення як процес виникнення і становлення права складається з трьох етапів: 1) формування конкретних правових відносин безпосередньо в громадському житті та їх самоврегулювання на основі матеріальних умов існування суспільства і емпіричної правосвідомості учасників цих відносин; 2) узагальнення державою конкретних правових відносин, що виникли еволюційним шляхом, формулювання відповідних правил поведінки загального характеру та їх відображення у нормативно-правових актах чи інших правових документах; 3) утілення формалізованих правових норм – знову-таки в конкретні суспільні відносини, але вже більш упорядковані, стабільні, захищені. Виходячи з того, що право існує не тільки у вигляді правових норм, але й правосвідомості, правовідносин, правомірної поведінки, доцільно виділити такі рівні правоутворення: 1) гносеологічний, який відбиває процес виникнення і становлення права у формі правосвідомості; 2) онтологічний, на якому право формується у формі конкретних правовідносин – правового зв’язку суб’єктів права у вигляді зв’язку їх суб’єктивних прав і обов’язків, що із сфери можливого трансформуються в реальність за допомогою правомірної поведінки; 3) інституціональний, якому притаманне існування права як системи правових норм. Отже, в межах правоутворення необхідно вести мову про формування права та формулювання права. Під формуванням права розуміють процес утворення правил, що стихійно склались в суспільстві та служать зразком, який необхідно підкріпити або заборонити правом. А формулювання права – це діяльність компетентних державних органів, їх посадових осіб або всього народу зі зміни, встановлення або скасування юридичних норм, що відбувається у формі правотворчості. Правотворчість – правова форма діяльності держави і громадянського суспільства зі встановлення, зміни і скасування правових норм, зовні виражених у джерелах (формах) права – нормативно-правових актах, правових прецедентах, правових звичаях, нормативно-правових договорах та ін.; полягає в їх підготовці, ухваленні, опублікуванні і систематизації. З урахуванням таких критеріїв правотворчості, як регламент правотворчості, суб’єкти правотворчості, юридична сила актів та інших, виділяють п’ять основних видів правотворчості: законотворчість; підзаконна правотворчість; безпосередня правотворчість; локальне нормотворення місцевого самоврядування; договірна нормотворчість, а також форми участі держави в правотворчості – безпосередню; санкціоновану, спільну, делеговану. Законотворчість – важлива складова правотворчості, яка полягає у створенні законів суб’єктами права законодавчої ініціативи або шляхом референдуму. Законотворчість – ширше поняття, ніж законодавчий процес. Воно не вичерпується власне прийнттям законів, а охоплює і діяльність із розробки законопроектів, внесення їх на розгляд парламенту, обговорення законопроектів, оцінювання їх ефективності, можливого наступного корегування, тлумачення. Адже законодавчий процес – це складна система регламентованих процедур – самостійних, логічно завершених етапів і організаційно-технічних дій з прийняття закону. Читайте також:
|
||||||||
|