3. Комплексний підхід до розробки маркетингових планів, який передбачає використання не окремих маркетингових заходів, а комплекс маркетингу, поєднання окремих елементів якого дозволяє досягти визначених цілей.
4. Спрямованість на довгострокову перспективу розвитку фірми.
2. Виходити на ринок не з пропозицією товарів і послуг, а із засобами вирішення проблем споживачів.
3. Організовувати виробництво товарів після дослідження потреб і попиту.
4. Концентрувати зусилля на досягненні кінцевого результату виробничо-експортної діяльності.
5. Застосовувати програмно-цільовий метод і комплексний підхід для досягнення поставлених цілей, що передбачає формування маркетингових програм на основі використання комплексу маркетингових засобів, їх поєднання, а не окремі маркетингові дії, оскільки тільки взяті у взаємозв’язку і взаємообумовленості засоби маркетингу можуть забезпечити синергетичний ефект.
6. Застосовувати тактику і стратегію активного пристосування виробництва товарів до вимог ринку з одночасним цілеспрямованим впливом на нього з метою охоплення маркетингом усіх ланок у ланцюгу просування товару до споживача.
7. Орієнтувати діяльність підприємства у цілому і маркетингової служби не на сьогоденний результат, а на довгострокову перспективу ефективних комунікацій на основі здійснення стратегічного планування і прогнозування поведінки товарів на ринку.
8. Враховувати соціальний і економічний фактори виробництва і розподілу товарів на усіх стадіях їх життєвого циклу.
9. Пам’ятати про первинність ринку (але не протиставляти його) у відношенні до планів організацій і галузей.
10. Дотримуватись взаємодії та міжгалузевої координації планів з метою збалансованості попиту та пропозиції.
11. Прагнути до активності, наступу, у певних ситуаціях до агресивності у процесі пошуку і формування конкурентних переваг та іміджу фірми або товарів на ринку.