Студопедия
Новини освіти і науки:
МАРК РЕГНЕРУС ДОСЛІДЖЕННЯ: Наскільки відрізняються діти, які виросли в одностатевих союзах


РЕЗОЛЮЦІЯ: Громадського обговорення навчальної програми статевого виховання


ЧОМУ ФОНД ОЛЕНИ ПІНЧУК І МОЗ УКРАЇНИ ПРОПАГУЮТЬ "СЕКСУАЛЬНІ УРОКИ"


ЕКЗИСТЕНЦІЙНО-ПСИХОЛОГІЧНІ ОСНОВИ ПОРУШЕННЯ СТАТЕВОЇ ІДЕНТИЧНОСТІ ПІДЛІТКІВ


Батьківський, громадянський рух в Україні закликає МОН зупинити тотальну сексуалізацію дітей і підлітків


Відкрите звернення Міністру освіти й науки України - Гриневич Лілії Михайлівні


Представництво українського жіноцтва в ООН: низький рівень культури спілкування в соціальних мережах


Гендерна антидискримінаційна експертиза може зробити нас моральними рабами


ЛІВИЙ МАРКСИЗМ У НОВИХ ПІДРУЧНИКАХ ДЛЯ ШКОЛЯРІВ


ВІДКРИТА ЗАЯВА на підтримку позиції Ганни Турчинової та права кожної людини на свободу думки, світогляду та вираження поглядів



B/ The topic is the subject area the author chooses to bring her/his idea to the reader. Identify the main topic of the text.

1. Intercultural communication.

2. Equal communicative rights for all English language users.

3. The intercultural communicative situation..

4. Accommodative strategies between the EFL speakers.

5.Historic development of the most prominent lingua francas.

c/ The purpose of the text is what the author wants the reader to believe in. Does the writer want you to believe that:

1. ELF speakers are not merely learners striving to conform to native-speaker norms but primarily users of the language?

2. Non-native speakers largely outnumber native speakers?

3. The Crusades used a mixed vehicular language?

4. Esperanto is an agglutinating language, largely based on Romanic, but also on Germanic and some Slavic elements?

5. ELF is a ‘contact language’ for people of different first languages for whom English is the chosen means of communication?

 

Reciting and reviewing the text.

· Step 1. Basing on the above formulated main idea, main topic, and main purpose of the text take 2-3 minutes to recite it.

· Step 2. Select 3 key words out each paragraph making it 27 key words for the whole text.

· Step 3. Limit the number of selected key words down to 10.

 


Читайте також:

  1. A. In each sentence, underline the verb and circle the subject.
  2. A. In these sentences underline the verb and then circle the subject.
  3. A. In these sentences, underline the verbs and circle the subjects.
  4. Analyze the meanings of the italicized words. Identify the result of the changes of the connotational aspect of lexical meaning in the given words.
  5. And she strode past Harry and sat down in the tent entrance bringing the action to a fierce full stop.
  6. Answer the following questions about the text.
  7. Answer the questions on the text.
  8. Answer the questions on the text.
  9. Answer the questions on the text.
  10. Answer the questions to the text.
  11. Ask ten questions to the text so that the answers became the retelling of the text.
  12. At these words, both Harry and Ron glanced, grinning, at Hermione, who looked startled at the news that books wouldn’t be much help in this subject.




Переглядів: 779

<== попередня сторінка | наступна сторінка ==>
Matching headings with paragraphs | Identifying patterns of text organization.

Не знайшли потрібну інформацію? Скористайтесь пошуком google:

  

© studopedia.com.ua При використанні або копіюванні матеріалів пряме посилання на сайт обов'язкове.


Генерація сторінки за: 0.021 сек.