МАРК РЕГНЕРУС ДОСЛІДЖЕННЯ: Наскільки відрізняються діти, які виросли в одностатевих союзах
РЕЗОЛЮЦІЯ: Громадського обговорення навчальної програми статевого виховання ЧОМУ ФОНД ОЛЕНИ ПІНЧУК І МОЗ УКРАЇНИ ПРОПАГУЮТЬ "СЕКСУАЛЬНІ УРОКИ" ЕКЗИСТЕНЦІЙНО-ПСИХОЛОГІЧНІ ОСНОВИ ПОРУШЕННЯ СТАТЕВОЇ ІДЕНТИЧНОСТІ ПІДЛІТКІВ Батьківський, громадянський рух в Україні закликає МОН зупинити тотальну сексуалізацію дітей і підлітків Відкрите звернення Міністру освіти й науки України - Гриневич Лілії Михайлівні Представництво українського жіноцтва в ООН: низький рівень культури спілкування в соціальних мережах Гендерна антидискримінаційна експертиза може зробити нас моральними рабами ЛІВИЙ МАРКСИЗМ У НОВИХ ПІДРУЧНИКАХ ДЛЯ ШКОЛЯРІВ ВІДКРИТА ЗАЯВА на підтримку позиції Ганни Турчинової та права кожної людини на свободу думки, світогляду та вираження поглядів
Контакти
Тлумачний словник Авто Автоматизація Архітектура Астрономія Аудит Біологія Будівництво Бухгалтерія Винахідництво Виробництво Військова справа Генетика Географія Геологія Господарство Держава Дім Екологія Економетрика Економіка Електроніка Журналістика та ЗМІ Зв'язок Іноземні мови Інформатика Історія Комп'ютери Креслення Кулінарія Культура Лексикологія Література Логіка Маркетинг Математика Машинобудування Медицина Менеджмент Метали і Зварювання Механіка Мистецтво Музика Населення Освіта Охорона безпеки життя Охорона Праці Педагогіка Політика Право Програмування Промисловість Психологія Радіо Регилия Соціологія Спорт Стандартизація Технології Торгівля Туризм Фізика Фізіологія Філософія Фінанси Хімія Юриспунденкция |
|
|||||||
Incorrect verb formsSome of the verb errors are errors in form. Most verb form problems involve main verb forms: An -ing form may be used in place of a past participle, a past participle in place of a past tense form, a simple form in place of an -ing form, etc. Some involve irregular verbs that have different forms for the past tense and the past participle—took and taken—for example. The following information may help you choose the correct form of the main verb. The bare infinitive follows all modal verbs. might be can remember should study must know could go may follow (Certain similar modal verbs and word combinations require infinitives.) ought to attend used to play have to hurry The past participle is used after a form of have in all perfect forms of the verb, has done had called should have said have run will have read could have made The -ing form is used after a form of be in all progressive forms of the verb. is sleeping has been writing should have been wearing was working had been painting will be waiting The past participle is used after a form of be in all passive forms of the verb. is worn has been shown would have been lost is being considered had been promised might have been canceled were told will have been missed Verb form problems may also involve auxiliary verbs: has may be used in place of did, is in place of does, and so on.
Problems involving subject-verb agreement.Underline the form that correctly completes each sentence. Then circle the subject with which the underlined verb agrees. The first one is done as an example. The first bridge to be built with electric lights (was/were) the Brooklyn Bridge. . Ethics (is/are) the study of moral duties, principles, and values There (is/are) two types of calculus, differential and integral. George Gershwin, together with his brother Ira, (was/were) the creator of the first musical comedy to win a Pulitzer Prize. In a chess game, the player with the white pieces always (moves/move) first. The Earth and Pluto (is/are) the only two planets believed to have a single moon. A number of special conditions (is/are) necessary for the formation of a geyser. Each of the Ice Ages (was/were) more than a million years long. The battery, along with the alternator and starter, (makes/make) up the electrical system of a car. Teeth (is/are) covered with a hard substance called enamel. The more-or-less rhythmic succession of economic booms and busts (is/are) referred to as the business cycle. The number of protons in the nucleus of an atom (varies/vary) from element to element. All trees, except for the tree fern, (is/are) seed-bearing plants. Fifteen hundred dollars a year (was/were) the per capita income in the United States in 1950. Everyone who (goes/go) into the woods should recognize common poisonous plants such as poison ivy and poison oak.
Читайте також:
|
||||||||
|