Студопедия
Новини освіти і науки:
МАРК РЕГНЕРУС ДОСЛІДЖЕННЯ: Наскільки відрізняються діти, які виросли в одностатевих союзах


РЕЗОЛЮЦІЯ: Громадського обговорення навчальної програми статевого виховання


ЧОМУ ФОНД ОЛЕНИ ПІНЧУК І МОЗ УКРАЇНИ ПРОПАГУЮТЬ "СЕКСУАЛЬНІ УРОКИ"


ЕКЗИСТЕНЦІЙНО-ПСИХОЛОГІЧНІ ОСНОВИ ПОРУШЕННЯ СТАТЕВОЇ ІДЕНТИЧНОСТІ ПІДЛІТКІВ


Батьківський, громадянський рух в Україні закликає МОН зупинити тотальну сексуалізацію дітей і підлітків


Відкрите звернення Міністру освіти й науки України - Гриневич Лілії Михайлівні


Представництво українського жіноцтва в ООН: низький рівень культури спілкування в соціальних мережах


Гендерна антидискримінаційна експертиза може зробити нас моральними рабами


ЛІВИЙ МАРКСИЗМ У НОВИХ ПІДРУЧНИКАХ ДЛЯ ШКОЛЯРІВ


ВІДКРИТА ЗАЯВА на підтримку позиції Ганни Турчинової та права кожної людини на свободу думки, світогляду та вираження поглядів



The steps for writing a good abstract

Skim Evan Frendo’s presentation with the goal of abstracting in mind.

Make notes of key facts and ideas given in the text, selecting key words.

Outline its main themes and highlights to use for your abstract.

Lookspecifically for the main parts of Evan Frendo’s article: purpose, methods, scope, results, conclusions, and recommendation, etc.

Scan the article and try to pinpoint any concepts you could use as keywords for an Internet search. Headings, titles or table of contents are usually good sources of keywords.

Usethe headings, outline heads as a guide to writing your abstract.

As you're writing an abstract about another person's paper, the introduction and the summary are good places to begin. These areas generally cover what the article emphasizes.

Write a rough draft. After you've finished rereading the article, write a rough draft without looking back atwhat you're abstracting.

Summarize the article using new words.

Don't copy and pastefrom the original! This rough draft should be longer than your finished product so you can delete unnecessary words. Let yourself brainstormwhile you edit.

Write an introductory sentence. This will be a statement of purpose for your article. It should introduce your central concept.

Write the body. This will be a brief description of the subject matter, roughly one or two paragraphs.

Embed keywords into the first 20 words of the body. Make them inconspicuous so they don't break the reader's concentration.

Write a one- or two-sentence conclusion. This should entice someone to read more.

Edit and revise your abstract as needed. It is best to let a day pass before you return to it with fresh eyes. Edit unnecessary words. Be sure you clearly present your main points.

Don't merely copy key sentences from the article: you'll put in too much or too little information.

Don't rely on the way the material was phrased in the article: summarize information in a new way.

Revise your rough draft to correct weaknesses in organization:

improve transitionsfrom point to point,

drop unnecessary information,

add important information you left out,

eliminate wordiness,

fixerrors in grammar, spelling, and punctuation.

Answer the following questions:

· Do you agree that the steps listed above are absolutely necessary?

· Do you think it is necessary to always pursue these steps in your abstracts??

· What are parts of an abstract?

· Did you know all these things about abstracts before?

· If you did, who told you first? Or did you acquire this knowledge by probe and error experience?

 


Читайте також:

  1. ABSTRACT
  2. Abstract 2.
  3. Abstract writing
  4. B. Examine the graph and say which of the mentioned steps are reasonable at the moment (in 2000, 2007).
  5. Dobby suddenly froze, his bat ears quivering. Harry heard it, too. There were footsteps coming down the passageway outside.
  6. Evaluate your composition according to the main principles of good writing: unity, coherence, and emphasis.
  7. Ex.4 Writing
  8. Exercise 18. Translate text 3 in writing.
  9. Facing, Steps and Marching
  10. Facing, Steps and Marching
  11. Focus on Writing
  12. Formulaic language for abstract, summary and critique writing




Переглядів: 399

<== попередня сторінка | наступна сторінка ==>
What does it mean to us as trainers? | 

Не знайшли потрібну інформацію? Скористайтесь пошуком google:

  

© studopedia.com.ua При використанні або копіюванні матеріалів пряме посилання на сайт обов'язкове.


Генерація сторінки за: 0.003 сек.