Студопедия
Новини освіти і науки:
МАРК РЕГНЕРУС ДОСЛІДЖЕННЯ: Наскільки відрізняються діти, які виросли в одностатевих союзах


РЕЗОЛЮЦІЯ: Громадського обговорення навчальної програми статевого виховання


ЧОМУ ФОНД ОЛЕНИ ПІНЧУК І МОЗ УКРАЇНИ ПРОПАГУЮТЬ "СЕКСУАЛЬНІ УРОКИ"


ЕКЗИСТЕНЦІЙНО-ПСИХОЛОГІЧНІ ОСНОВИ ПОРУШЕННЯ СТАТЕВОЇ ІДЕНТИЧНОСТІ ПІДЛІТКІВ


Батьківський, громадянський рух в Україні закликає МОН зупинити тотальну сексуалізацію дітей і підлітків


Відкрите звернення Міністру освіти й науки України - Гриневич Лілії Михайлівні


Представництво українського жіноцтва в ООН: низький рівень культури спілкування в соціальних мережах


Гендерна антидискримінаційна експертиза може зробити нас моральними рабами


ЛІВИЙ МАРКСИЗМ У НОВИХ ПІДРУЧНИКАХ ДЛЯ ШКОЛЯРІВ


ВІДКРИТА ЗАЯВА на підтримку позиції Ганни Турчинової та права кожної людини на свободу думки, світогляду та вираження поглядів



Abstract writing

An abstract is a condensed version of a longer piece of writing that highlights the major points covered, concisely describes the content and scope of the writing, and reviews the writing's contents in abbreviated form.

Abstracts are short statements that briefly summarize an article or scholarly document. Abstracts are like the blurbs on the back covers of novels. They entice someone to read further. With an abstract, you have to prove why reading your work is worthwhile.

 

Two types of abstracts are generally used:

Descriptive Abstracts:

- tell readers what information the report, article, or paper contains;

- include the purpose, methods, and scope of the report, article, or paper;

- do not provide results, conclusions, or recommendations;

- are always very short, usually under 100 words;

- introduce the subject to readers, who must then read the report, article, or paper to find out the author's results, conclusions, or recommendations.

Informative Abstracts:

- communicate specific information from the report, article, or paper;

- include the purpose, methods, and scope of the report, article, or paper;

- provide the report, article, or paper's results, conclusions, and recommendations;

- are short – from a paragraph to a page or two, depending upon the length of the original work being abstracted. Usually informative abstracts are 10% or less of the length of the original piece.

- allow readers to decide whether they want to read the report, article, or paper.

All abstracts include:

- a full citation of the source, preceding the abstract;

- the most important information first;

- the same type and style of language found in the original, including technical language;

- key words and phrases that quickly identify the content and focus of the work;

- clear, concise, and powerful language.


Читайте також:

  1. ABSTRACT
  2. Abstract 2.
  3. Evaluate your composition according to the main principles of good writing: unity, coherence, and emphasis.
  4. Ex.4 Writing
  5. Exercise 18. Translate text 3 in writing.
  6. Focus on Writing
  7. Formulaic language for abstract, summary and critique writing
  8. Guided letter writing practice
  9. Guided letter writing practice
  10. Guided letter writing practice
  11. Guided letter writing practice




Переглядів: 590

<== попередня сторінка | наступна сторінка ==>
EIB in Europe | Tips and Warnings

Не знайшли потрібну інформацію? Скористайтесь пошуком google:

  

© studopedia.com.ua При використанні або копіюванні матеріалів пряме посилання на сайт обов'язкове.


Генерація сторінки за: 0.002 сек.