Студопедия
Новини освіти і науки:
МАРК РЕГНЕРУС ДОСЛІДЖЕННЯ: Наскільки відрізняються діти, які виросли в одностатевих союзах


РЕЗОЛЮЦІЯ: Громадського обговорення навчальної програми статевого виховання


ЧОМУ ФОНД ОЛЕНИ ПІНЧУК І МОЗ УКРАЇНИ ПРОПАГУЮТЬ "СЕКСУАЛЬНІ УРОКИ"


ЕКЗИСТЕНЦІЙНО-ПСИХОЛОГІЧНІ ОСНОВИ ПОРУШЕННЯ СТАТЕВОЇ ІДЕНТИЧНОСТІ ПІДЛІТКІВ


Батьківський, громадянський рух в Україні закликає МОН зупинити тотальну сексуалізацію дітей і підлітків


Відкрите звернення Міністру освіти й науки України - Гриневич Лілії Михайлівні


Представництво українського жіноцтва в ООН: низький рівень культури спілкування в соціальних мережах


Гендерна антидискримінаційна експертиза може зробити нас моральними рабами


ЛІВИЙ МАРКСИЗМ У НОВИХ ПІДРУЧНИКАХ ДЛЯ ШКОЛЯРІВ


ВІДКРИТА ЗАЯВА на підтримку позиції Ганни Турчинової та права кожної людини на свободу думки, світогляду та вираження поглядів



Sample Questions

How would the author feel about a statement that a common understanding of EFL has not been reached as yet?

Which of the following recommendations would the author most likely support?

A. To investigate all aspects that might be directly linkable to patterns of European colonialism.

B To reduce human activities in favor of biodiversity.

C. To guarantee individual language rights within Europe.

D. To emphasise and value diversity in language and culture.

 

The author would be LEAST likely to agree with which of the following statements?

A. Neo-colonialism in Europe is not justified and explained from the perspective of postcolonial theory.

B. Language is a minor element in European identity.

C. The idea of plurilingualism is viewed as a historically “alien” and politically unbalanced response to the question of how to come to grips with linguistic diversity in Europe.

The tone of the passage could best be described as (choose the right words):

· objective, optimistic, angry, humorous, critical, threatening, neutral.

Which of the following best describes the organization of the passage?

Too specific. Chaotic. Too general. Logically structured. Incorrect.

Irrelevant. Correct. Not clear. Well organized.

The attitude of the author could best be described as

(A) objective

(B) optimistic

(C) angry

(D) humorous

Point out one most characteristic line that best summarizes the author's attitude.

· What is the author's main point in the passage?

· What is the main topic of this passage?

· What is the main idea of the passage?

· What does the passage mainly discuss?

· Why did the author write this passage?

Sample Answer Choices

This author's main purpose in writing is to ...

The passage mainly concerns ...

The main idea of this passage is that ...

The primary purpose of this passage is to ...

The passage primarily deals with ...

The passage mainly discusses ...

The main topic of this passage is ...

The passage primarily deals with ...

The tone of the passage could best be described as

(A) objective

(B) optimistic

(C) angry

(D) humorous

 

Unit 2-4.MULTILINGUALISM

 


Читайте також:

  1. A. Listen to James describing his family situation and answer the questions.
  2. Add question-tags and give full answers to the questions.
  3. Alternative Questions
  4. Alternative questions
  5. Answer the following questions
  6. Answer the following questions
  7. Answer the following questions
  8. Answer the following questions
  9. Answer the following questions
  10. Answer the following questions about the text.
  11. Answer the following questions about yourself, your friends and your ideas about friendship.
  12. Answer the following questions about yourselves. Compare your answers with a partner.




Переглядів: 418

<== попередня сторінка | наступна сторінка ==>
Plurilingualism in Europe: uniting cultural diversity and reducing the dominance of English? | Guidelines for extensive reading ESP texts

Не знайшли потрібну інформацію? Скористайтесь пошуком google:

  

© studopedia.com.ua При використанні або копіюванні матеріалів пряме посилання на сайт обов'язкове.


Генерація сторінки за: 0.002 сек.