Студопедия
Новини освіти і науки:
МАРК РЕГНЕРУС ДОСЛІДЖЕННЯ: Наскільки відрізняються діти, які виросли в одностатевих союзах


РЕЗОЛЮЦІЯ: Громадського обговорення навчальної програми статевого виховання


ЧОМУ ФОНД ОЛЕНИ ПІНЧУК І МОЗ УКРАЇНИ ПРОПАГУЮТЬ "СЕКСУАЛЬНІ УРОКИ"


ЕКЗИСТЕНЦІЙНО-ПСИХОЛОГІЧНІ ОСНОВИ ПОРУШЕННЯ СТАТЕВОЇ ІДЕНТИЧНОСТІ ПІДЛІТКІВ


Батьківський, громадянський рух в Україні закликає МОН зупинити тотальну сексуалізацію дітей і підлітків


Відкрите звернення Міністру освіти й науки України - Гриневич Лілії Михайлівні


Представництво українського жіноцтва в ООН: низький рівень культури спілкування в соціальних мережах


Гендерна антидискримінаційна експертиза може зробити нас моральними рабами


ЛІВИЙ МАРКСИЗМ У НОВИХ ПІДРУЧНИКАХ ДЛЯ ШКОЛЯРІВ


ВІДКРИТА ЗАЯВА на підтримку позиції Ганни Турчинової та права кожної людини на свободу думки, світогляду та вираження поглядів



Контакти
 


Тлумачний словник
Авто
Автоматизація
Архітектура
Астрономія
Аудит
Біологія
Будівництво
Бухгалтерія
Винахідництво
Виробництво
Військова справа
Генетика
Географія
Геологія
Господарство
Держава
Дім
Екологія
Економетрика
Економіка
Електроніка
Журналістика та ЗМІ
Зв'язок
Іноземні мови
Інформатика
Історія
Комп'ютери
Креслення
Кулінарія
Культура
Лексикологія
Література
Логіка
Маркетинг
Математика
Машинобудування
Медицина
Менеджмент
Метали і Зварювання
Механіка
Мистецтво
Музика
Населення
Освіта
Охорона безпеки життя
Охорона Праці
Педагогіка
Політика
Право
Програмування
Промисловість
Психологія
Радіо
Регилия
Соціологія
Спорт
Стандартизація
Технології
Торгівля
Туризм
Фізика
Фізіологія
Філософія
Фінанси
Хімія
Юриспунденкция






Factual Questions

· What did the author observe while studying the paper of the three Japanese authors about the dichotomy of individualistic versus collectivistic?

(A) They must have regretted their allegiance to this rigid dichotomy “individualistic versus collectivistic”;

(B) Students returning from so-called collectivistic countries were more individualistic than returnees from so-called individualistic countries;

(C) The traditional approach to the study of culture and intercultural understanding was wrong.

· What terms have been used for the articles of Hofstede’s hypotheses?

· Why did the author have serious doubts about the scientific value of the confirmations of the Hofstede hypotheses?

· What does the term strong uncertainty-avoidance cultures refer to?

· Where in the passage does the author first discuss " fixed sets of polar attributes?

· Where in the passage does the author specifically stress that individual identities, group identity, cultural and ethnic identity, as well as national identity are no longer clearly defined concepts?

· In what paragraph does the author first mention that identity is never a finished product?

Scanning questions

Scanning questions are usually easy to answer. Use the same techniques for scanning given about detail questions. For each question, locate that part of the passage in which the answer will probably be found, and write it out. Don't worry about answering the question itself, only about finding the information. Do these scanning questions as fast as you can.

Sample Questions

· What is inferred in the following quatation from Robert Christopher?

“To an extent unmatched by the inhabitants of any other nations, the Japanese succeeded in marrying the social discipline that is the chief virtue of a strong collective consciousness with individualism” What is the term for using in real life features associated with different languages?

· What is inferred in the following sentences?

Immigrants may give up parts of their cultural heritage without giving up their cultural identity.

Cultural identity is a matter of becoming as well as being.”

· Where in the text arethe negative dimensions of culture mentioned?

 

Unit 2-11. THE CONCEPT OF CULTURAL IDENTITY

 


Читайте також:

  1. A. Listen to James describing his family situation and answer the questions.
  2. Add question-tags and give full answers to the questions.
  3. Alternative questions
  4. Alternative Questions
  5. Answer the following questions
  6. Answer the following questions
  7. Answer the following questions
  8. Answer the following questions
  9. Answer the following questions
  10. Answer the following questions about the text.
  11. Answer the following questions about yourself, your friends and your ideas about friendship.
  12. Answer the following questions about yourselves. Compare your answers with a partner.




Переглядів: 395

<== попередня сторінка | наступна сторінка ==>
Identity | Guidelines for extensive reading of ESP texts

Не знайшли потрібну інформацію? Скористайтесь пошуком google:

 

© studopedia.com.ua При використанні або копіюванні матеріалів пряме посилання на сайт обов'язкове.


Генерація сторінки за: 0.005 сек.