Студопедия
Новини освіти і науки:
МАРК РЕГНЕРУС ДОСЛІДЖЕННЯ: Наскільки відрізняються діти, які виросли в одностатевих союзах


РЕЗОЛЮЦІЯ: Громадського обговорення навчальної програми статевого виховання


ЧОМУ ФОНД ОЛЕНИ ПІНЧУК І МОЗ УКРАЇНИ ПРОПАГУЮТЬ "СЕКСУАЛЬНІ УРОКИ"


ЕКЗИСТЕНЦІЙНО-ПСИХОЛОГІЧНІ ОСНОВИ ПОРУШЕННЯ СТАТЕВОЇ ІДЕНТИЧНОСТІ ПІДЛІТКІВ


Батьківський, громадянський рух в Україні закликає МОН зупинити тотальну сексуалізацію дітей і підлітків


Відкрите звернення Міністру освіти й науки України - Гриневич Лілії Михайлівні


Представництво українського жіноцтва в ООН: низький рівень культури спілкування в соціальних мережах


Гендерна антидискримінаційна експертиза може зробити нас моральними рабами


ЛІВИЙ МАРКСИЗМ У НОВИХ ПІДРУЧНИКАХ ДЛЯ ШКОЛЯРІВ


ВІДКРИТА ЗАЯВА на підтримку позиції Ганни Турчинової та права кожної людини на свободу думки, світогляду та вираження поглядів



Контакти
 


Тлумачний словник
Авто
Автоматизація
Архітектура
Астрономія
Аудит
Біологія
Будівництво
Бухгалтерія
Винахідництво
Виробництво
Військова справа
Генетика
Географія
Геологія
Господарство
Держава
Дім
Екологія
Економетрика
Економіка
Електроніка
Журналістика та ЗМІ
Зв'язок
Іноземні мови
Інформатика
Історія
Комп'ютери
Креслення
Кулінарія
Культура
Лексикологія
Література
Логіка
Маркетинг
Математика
Машинобудування
Медицина
Менеджмент
Метали і Зварювання
Механіка
Мистецтво
Музика
Населення
Освіта
Охорона безпеки життя
Охорона Праці
Педагогіка
Політика
Право
Програмування
Промисловість
Психологія
Радіо
Регилия
Соціологія
Спорт
Стандартизація
Технології
Торгівля
Туризм
Фізика
Фізіологія
Філософія
Фінанси
Хімія
Юриспунденкция






Revision Concepts and Questions

1. Do you believe that most people are prepared to engage in intercultural communication? Explain.

2. How often do you find yourself in situations where an increased facility in intercultural communication would be useful? What are some of these occasions?

3. How can knowledge of the basic principles of communication be useful in daily life?

4. How do the authors define culture? Can you think of other definitions of culture that might help you understand intercultural communication better?

5. What is the purpose of culture?

6. What do the authors mean by the statement, “culture is learned”?

7. What are some instances in your life that demonstrate how culture is learned?

8. What are cultural values? How do they relate to individual values?

9. Would you highlight a few ways in which verbal behavior might differ between cultures?

10. What role does context play in communication? How does context affect intercultural communication?

11. Think of five different situations where an understanding of culture and communication behaviors would be beneficial.

 

MODULE 2-3. ESP IN TRANSNATIONAL EDUCATION

Unit 2-13. ENGLISH AS THE LINGUA FRANCA OF ENGINEERING EDUCATION

Guidelines for extensive reading of ESP texts on the use of English for European education

Beyza Björkman’s paper investigates the use of spoken lingua franca English (ELF) by lecturers and students at a Swedish technical university where English is increasingly used as a medium of instruction and as a vehicular language for speakers from a wide range of first languages.

Beyza Björkman’s project has investigated the language skills of the teachers and students in this setting, namely non-native-like usage of spoken lingua franca English. The main aim has been to find out what aspects of language cause communication failure. The material comprises 76 hours of digital recordings, of naturally occurring, authentic high-stakes speech from content courses.

Beyza Björkman’s results show a clear tendency by engineers to reduce redundancy and to focus on function, thus disregarding standard forms. There is little communication failure considering the relatively high frequency of non-standard forms. Her account of the round-table discussion is based on the results of her investigation and is meant to be a starting point for a larger study.


Читайте також:

  1. A. Listen to James describing his family situation and answer the questions.
  2. ACCOUNTING PRINCIPLES AND CONCEPTS
  3. Add question-tags and give full answers to the questions.
  4. Alternative Questions
  5. Alternative questions
  6. Answer the following questions
  7. Answer the following questions
  8. Answer the following questions
  9. Answer the following questions
  10. Answer the following questions
  11. Answer the following questions about the text.
  12. Answer the following questions about yourself, your friends and your ideas about friendship.




Переглядів: 414

<== попередня сторінка | наступна сторінка ==>
Conclusions and summary | Text 2-13. ENGLISH AS THE LINGUA FRANCA OF ENGINEERING EDUCATION

Не знайшли потрібну інформацію? Скористайтесь пошуком google:

 

© studopedia.com.ua При використанні або копіюванні матеріалів пряме посилання на сайт обов'язкове.


Генерація сторінки за: 0.005 сек.