Студопедия
Новини освіти і науки:
МАРК РЕГНЕРУС ДОСЛІДЖЕННЯ: Наскільки відрізняються діти, які виросли в одностатевих союзах


РЕЗОЛЮЦІЯ: Громадського обговорення навчальної програми статевого виховання


ЧОМУ ФОНД ОЛЕНИ ПІНЧУК І МОЗ УКРАЇНИ ПРОПАГУЮТЬ "СЕКСУАЛЬНІ УРОКИ"


ЕКЗИСТЕНЦІЙНО-ПСИХОЛОГІЧНІ ОСНОВИ ПОРУШЕННЯ СТАТЕВОЇ ІДЕНТИЧНОСТІ ПІДЛІТКІВ


Батьківський, громадянський рух в Україні закликає МОН зупинити тотальну сексуалізацію дітей і підлітків


Відкрите звернення Міністру освіти й науки України - Гриневич Лілії Михайлівні


Представництво українського жіноцтва в ООН: низький рівень культури спілкування в соціальних мережах


Гендерна антидискримінаційна експертиза може зробити нас моральними рабами


ЛІВИЙ МАРКСИЗМ У НОВИХ ПІДРУЧНИКАХ ДЛЯ ШКОЛЯРІВ


ВІДКРИТА ЗАЯВА на підтримку позиції Ганни Турчинової та права кожної людини на свободу думки, світогляду та вираження поглядів



Text 2-13. ENGLISH AS THE LINGUA FRANCA OF ENGINEERING EDUCATION

(After Beyza Björkman, Royal Institute of Technology, Unit for Language and Communication, Stockholm University, Department of English)

Introduction

English is now the overwhelmingly dominant language in academia since academic communities use English as the default language, and there is a consequent development towards an increase in English-medium teaching in Europe, in general. The number of programs offered in English has tripled in the last five years in continental Europe (Wächter and Maiworm, 2008). Most countries have chosen to participate in the Bologna process, which has led to increased academic mobility and a number of student exchange programs. With visiting scholars and exchange students, European universities are becoming increasingly diverse linguistically. There are parts of academic communities in Europe now which operate predominantly in English, so English serves as a lingua franca (ELF), i.e. “a vehicular language spoken by people who do not share a native language” (Mauranen, 2003). Across Europe, the subject area in which English-taught programs are most frequently offered is engineering with 27 % (Wächter and Maiworn, 2008).

The Swedish academy is now international by nature and thus linguistically diverse as a consequence of increased academic mobility and student exchange programs, both aims of the Bologna Declaration. The transformation of the Swedish university from mostly monolingual to highly multilingual has required a common language for all involved. English has become that common language, being the most widely studied and the best known second language. So it is now the lingua franca of engineering education, i.e. the common language through which people from a large spectrum of first languages can communicate.


Читайте також:

  1. A DIFFERENT KIND OF EDUCATION
  2. A Good Education
  3. A Proper Education by Jack Blackwood
  4. A Survey of Swiss English Teachers
  5. A survive the education system
  6. A UNIVERSITY EDUCATION
  7. A. What countries is English the first language? Match English-speaking countries with their national flags and capitals.
  8. Act as an interpreter. Translate the description of N-type and P-type- semiconductors given by your group mates from English into Russian.
  9. An Extract from the Late Middle English works criticizing the Church
  10. Ask your friend questions in English about their content. Summarize his/her answers.
  11. Attitudes to NS/NNS English in general
  12. Attitudes towards English as a Lingua Franca




Переглядів: 501

<== попередня сторінка | наступна сторінка ==>
Revision Concepts and Questions | Background: English as the language of publication and instruction

Не знайшли потрібну інформацію? Скористайтесь пошуком google:

  

© studopedia.com.ua При використанні або копіюванні матеріалів пряме посилання на сайт обов'язкове.


Генерація сторінки за: 0.001 сек.